Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur breekt een lans voor aparte lessen voor meisjes als keuzemogelijkheid in het onderwijs. Ze baseert zich voor haar pleidooi op haar eigen onderzoek in scholen die dergelijke lessen voor meisjes organiseerden. Zij praatte er met de leraren en de meisjes in kwestie. Recente studies over tienermeisjes tonen een niet zo'n rooskleurig beeld. De meisjes hebben over het algemeen een lage zelfwaardering en weinig zelfvertrouwen. Voor een deel te wijten aan de gemengde boodschappen die zij te verwerken krijgen over hun rol in de maatschappij. Hun prestaties op school lijden eronder, met name de slechtere resultaten in de wetenschappelijke vakken en in wiskunde. Zij krijgen ook minder aandacht van de leraren en hun capaciteiten worden niet langer onderkend in een gemengde klas.
Developmental psychology --- Social policy --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Single-sex education --- Teachers --- Girls --- Government policy --- Book --- Co-education --- United States of America
Choose an application
Sex instruction --- seksuele opvoeding --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- Jongeren --- Seksuele ethiek --- #gsdb11 --- #GSDBP --- 159.922.1 --- Sex --- Sex education --- Family life education --- Sex counseling --- Sexual health --- 159.922.1 Seksuele psychologie --- Seksuele psychologie --- Study and teaching --- Seksuele ontwikkeling --- Secundair onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- Homoseksualiteit --- Jongere --- Didactics of religion --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- General ethics --- Educational sciences
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|