Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Er is de laatste tijd veel te doen omtrent 'de functie' van de leerkracht. De problematiek heeft ook de politieke actualiteit gehaald. Maar de belangrijkste vraag luidt : wat is vandaag en morgen 'de functie' van de leerkracht? Zeven auteurs - een onderwijzeres, een leraar ASO, een schooldirecteur SO, twee onderwijskundigen, een filosoof en een pedagoog - hebben, onafhankelijk van elkaar, fundamenteel over deze vraag nagedacht. Hun visie geeft de lezer en het beleid heel wat stof tot nadenken.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Sociology of occupations --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren --- lerarenberoep --- #SBIB:316.334.1O287 --- #A0009A --- 750 Onderwijspersoneel --- 481.7 --- Beroepsprofielen --- Klasgebeuren --- Leraren --- Overheid --- 024948.jpg --- Lerarenberoep --- Lerarenopleiding : CVO --- Leraren : beroepsloopbaan --- Leraren : lesgeven --- 371.213 --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-community --- De leraar en zijn opleiding
Choose an application
"Wanneer je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet goed voor een ander zorgen." wordt wel eens gezegd. Als verpleegkundige heb je van de zorg voor de ander je vak gemaakt. Het werken met mensen maakt dit vak zo boeiend maar soms ook zwaar. Dag in dag uit omgaan met emoties van anderen,kan ten koste gaan van je eigen emotionele leven. Een ernstig zieke of een ontevreden patiënt kan bij de verpleegkundige gevoelens van onzekerheid, spanning of frustatie oproepen. Hoekun je hier op een professionele manier mee omgaan? En, hoe ontstaan die gevoelens eigenlijk? In het verhaal van Marjan komen zowel de praktijk als de theorie aan de orde.
613.3 --- arbeidsbelasting --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Paramedische beroepen --- Verpleegkunde --- Zelftoezicht --- burn-out --- casestudies --- communicatie --- denken --- emoties --- gezondheidszorg --- overbelasting --- professionalisering --- relativisme --- zelfzorg --- arbeidstevredenheid --- assertiviteit --- beroepsuitoefening --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Professions paramédicales --- Nursing --- Autosurveillance --- Beroep en opleiding --- 613.3 Beroep en opleiding --- arbeidsmotivatie --- Beroepsprofielen --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Zelfzorg --- Verpleegkundigen --- zelfzorg. --- Zelfzorg. --- organisatiepsychologie --- 613.2 --- verpleegkunde (gez) --- zelfzorg (gez)
Choose an application
Tegen de achtergrond van eisen betreffende efficiëntie en doelmatigheid van de hulpverlening, is er toenemende belangstelling voor begeleidingsmethodieken in het Beschut Wonen. In deze context werd een aantal deskundigen samengebracht uit de sector Beschut Wonen om de verschillende mogelijkheden te onderzoeken om vorming te organiseren in functie van de specifieke noden van het beroep. Hierbij werd gekozen voor de opstelling van een beroepsprofiel 'Begeleider Beschut Wonen' dat de basis legt voor de opstelling van een opleidingsprofiel en uiteindeiljk voor een vormingsprogramma.
Academic collection --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:316.334.2A70 --- C5 --- beroepsoriëntering --- begeleid wonen --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Maatschappelijke werk 36 --- Gehandicaptenproblematiek 362.4 --- 376.431 --- 616.898.5 --- Beroepsprofiel --- Beschut wonen --- Beschut wonen (begeleid wonen) --- Vlaanderen --- taakanalyse --- welzijnswerkers --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Beroepensociologie: algemeen, middenstand, vrije beroepen --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 493.8 --- 365 --- 65.015 --- 361.05 --- Beroepsprofielen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|