Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Differing Visions of the Learning Society: Research Findings
Author:
ISBN: 9786612318344 1861342489 Year: 2000 Publisher: [Place of publication not identified] Policy Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Differing Visions of a Learning Society: Research Findings
Authors: ---
ISBN: 9786612318337 1861342462 Year: 2000 Publisher: [Place of publication not identified] Policy Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wie staat er voor de klas?
Authors: ---
Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Differing visions of a Learning Society Vol 1 : Research findings Volume 1
Authors: ---
ISBN: 1282318330 1847425127 Year: 2000 Publisher: Bristol : Policy Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This first volume explores the ways lifelong learning can contribute to the development of knowledge and skills for employment, and other areas of adult life. It addresses the challenges to social science researchers to study issues that are central and directly relevant to the political and policy debate, and to take into account the reality of people's lives.


Periodical
陕西师范大学继续教育学报/#/陝西師範大學繼續教育學報 [[shan xi shi fan da xue ji xu jiao yu xue bao]].
Authors: ---
Year: 2000 Publisher: Xi'an Shi : Shanxi shi fan da xue ji xu jiao yu xue bao bian ji bu,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Comment financer l'apprentissage à vie ?
Author:
ISBN: 9264061487 9264276777 Year: 2000 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'apprentissage tout au long de la vie bénéficie d'un large consensus politique : il est reconnu comme indispensable à la poursuite du progrès économique et au maintien de la cohésion sociale dans la « nouvelle économie ». Mais la concrétisation de cet objectif peut se révéler coûteuse et dépend de la rentabilité du processus d'apprentissage des apports financiers ou des dons en nature du secteur privé. Comment éviter que le coût de l'apprentissage à vie ne devienne prohibitif ? Comment s'assurer qu'il existe bien des mécanismes efficaces et transparents pour le promouvoir ? Cet ouvrage passe en revue les initiatives qu'ont prises certains pays de l’OCDE au cours de ces dernières années pour traduire leurs objectifs en véritables stratégies. Il examine les politiques et les pratiques qui ont un impact sur le rendement de l’investissement dans l'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que les mécanismes mis en place pour drainer les capitaux nécessaires à son financement. Enfin, il montre quelles sont les questions budgétaires à régler si l’on veut que l'apprentissage tout au long de la vie soit un objectif à la fois réaliste et réalisable de l’action publique.

Reclaiming common purpose
Author:
ISBN: 1862010927 Year: 2000 Publisher: Leicester NIACE

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Oltre Gutenberg : prospettive educative dell'istruzione a distanza
Author:
ISBN: 8834305132 9788834305133 Year: 2000 Volume: 38 Publisher: Milano: Vita e pensiero,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Differing visions of a learning society : research findings
Author:
ISBN: 1861342306 1861342470 Year: 2000 Publisher: Bristol Policy Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Differing Visions of a Learning Society, 2 : Research Findings
Author:
ISBN: 1282318349 1847425194 Year: 2000 Publisher: Bristol : The Policy Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This second volume presents findings from a national survey of the skills of British workers. It discusses both the meaning of the Learning Society for adults with learning difficulties, and the use of social capital to explain patterns of lifelong learning. The book also presents five different 'trajectories' of lifelong learning, explores the determinants of participation and non-participation in learning, and examines innovation in Higher Education.

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by