Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This first volume explores the ways lifelong learning can contribute to the development of knowledge and skills for employment, and other areas of adult life. It addresses the challenges to social science researchers to study issues that are central and directly relevant to the political and policy debate, and to take into account the reality of people's lives.
Choose an application
Choose an application
L'apprentissage tout au long de la vie bénéficie d'un large consensus politique : il est reconnu comme indispensable à la poursuite du progrès économique et au maintien de la cohésion sociale dans la « nouvelle économie ». Mais la concrétisation de cet objectif peut se révéler coûteuse et dépend de la rentabilité du processus d'apprentissage des apports financiers ou des dons en nature du secteur privé. Comment éviter que le coût de l'apprentissage à vie ne devienne prohibitif ? Comment s'assurer qu'il existe bien des mécanismes efficaces et transparents pour le promouvoir ? Cet ouvrage passe en revue les initiatives qu'ont prises certains pays de l’OCDE au cours de ces dernières années pour traduire leurs objectifs en véritables stratégies. Il examine les politiques et les pratiques qui ont un impact sur le rendement de l’investissement dans l'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que les mécanismes mis en place pour drainer les capitaux nécessaires à son financement. Enfin, il montre quelles sont les questions budgétaires à régler si l’on veut que l'apprentissage tout au long de la vie soit un objectif à la fois réaliste et réalisable de l’action publique.
Education --- Continuing education --- Education permanente --- Finance --- Finances
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Continuing education --- Vocational education --- Education permanente --- Enseignement professionnel
Choose an application
This second volume presents findings from a national survey of the skills of British workers. It discusses both the meaning of the Learning Society for adults with learning difficulties, and the use of social capital to explain patterns of lifelong learning. The book also presents five different 'trajectories' of lifelong learning, explores the determinants of participation and non-participation in learning, and examines innovation in Higher Education.
Continuing education. --- Education and state. --- Educational sociology. --- Learning. --- Vocational education.
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|