Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Motion picture audiences --- Motion picture audiences --- Motion pictures --- History. --- Regional disparities. --- Social aspects
Choose an application
Film criticism. --- Motion picture audiences. --- Motion pictures --- Philosophy.
Choose an application
Motion picture audiences --- Motion pictures and gay men. --- Psychology.
Choose an application
An examination of how cinematic spectatorship is articulated, practiced, and experienced in the contexts of gay male subjectivities.
Motion pictures and gay men. --- Motion picture audiences --- Psychology.
Choose an application
Au moyen d'une enquête par sondage, conduite auprès d'un échantillon à priori représentatif de quelque 1 500 Français âgés de 12 ans et plus, on a cherché à estimer l'étendue et la structure du capital de références cinématographiques dont disposent les Français et à en identifier les conditions de formation. Au-delà de l'existence d'une cinéphile érudite, qui concerne environ 1,5 million de personnes, l'étude montre que les Français ont en partage un ensemble de références cinématographiques fort variées. C'est surtout par la diffusion des films à la télévision que s'est formé ce patrimoine collectif, qui transcende les différences de goûts. Aujourd'hui la cassette vidéo prend le relais : objet d'intenses échanges, elle fait aussi accéder le film au rang d'objet de collection. Bien sûr, les différentes générations n'entretiennent pas le même rapport au cinéma, et certains facteurs, comme un haut niveau d'instruction ou le fait de vivre à Paris, favorisent globalement l'acquisition d'une culture cinématographique étendue. Mais on est surtout frappé par l'extrême hétérogénéité sociale des publics : par le double jeu de la télé-diffusion et de la vidéo, les films qui n'attirent en salle, au moment de leur sortie, que des publics « ciblés », finissent, avec le temps, par intéresser des Français de toute condition. Le cinéma, art populaire par excellence, est aussi une « culture commune », un lien social puissant entre les Français.
Culture in motion pictures. --- Motion picture audiences --- Motion pictures --- Film --- Music, Dance, Drama & Film
Choose an application
Film and television have never been as prevalent or watched than they are now, yet we still have little understanding of how people process and make use of what they see. Though we acknowledge the enormous role the media plays in our culture, we only have a vague sense of how it actually influences our attitudes and desires. In this work, Janet Staiger argues that studying the interpretative methods of spectators within their historical contexts is both possible and necessary to understand the role the media plays in culture and in our personal lives. This analytical approach is applied to top
Film --- Film criticism. --- Motion picture audiences. --- Motion pictures -- Philosophy. --- Motion picture audiences --- Film criticism --- Motion pictures --- Music, Dance, Drama & Film --- Philosophy --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Motion picture criticism --- Moving-picture criticism --- Criticism --- Film audiences --- Filmgoers --- Moviegoers --- Moving-picture audiences --- History and criticism --- Evaluation --- Audiences --- Philosophy in motion pictures. --- PERFORMING ARTS --- Film. --- Philosophy. --- Film & Video --- History & Criticism. --- USA.
Choose an application
Teenage girls in motion pictures --- Young adult films --- -Motion picture audiences --- -#SBIB:013.AANKOOP --- #SBIB:309H526 --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H1320 --- Film audiences --- Filmgoers --- Moviegoers --- Moving-picture audiences --- Performing arts --- Teen cinema --- Teen drama (Motion pictures) --- Teen movies --- Teen-targeted films --- Teenage films --- Teenage movies --- Teenpics --- Youth films --- Motion pictures --- History and criticism --- History --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- De filmische boodschap: algemene werken (met inbegrip van algemeen filmhistorische werken en filmhistorische werken per land) --- Audiences --- Motion picture audiences --- Teen films --- #SBIB:013.AANKOOP
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|