Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

Odisee (3)

Thomas More Mechelen (3)

Hogeschool Gent (2)

UCLL (2)

AP (1)

UGent (1)

VIVES (1)


Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2000 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Schrijfpoort : module 16 : software : maak je eigen schrijfpoort : de aanpak van spelling en spellingproblemen
Author:
ISBN: 9053508201 905350821X 9053508228 9053508236 9053508244 9053508252 9053508260 9053508279 9053508287 9053508295 9053508309 9053508317 9053508325 9053508333 9053508341 905350835X 905350916X Year: 2000 Publisher: Leuven Garant


Book
Dyslexie : definiëring, diagnostiek, behandeling, predictie en preventie (een inventarisatie van recente ontwikkelingen)
Author:
ISBN: 9066653396 Year: 2000 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

05858891


Book
Problemen van gevorderde spellers : signalering, diagnostiek en begeleiding
Author:
ISBN: 9062832008 9789062832002 Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondanks vele jaren onderwijs hebben leerlingen van twaalf tot achttien jaar en volwassenen soms hardnekkige problemen met accuraat spellen. die problemen worden bijna nooit veroorzaakt door een gebrek aan intelligentie, maar door een specifieke leerstoornis (dyslexie, dysorthografie, woordblindheid) of door inadequaat onderwijs. Dit boek is binnen ons taalgebied het eerste boek dat beschrijft op welke wijze deze gevorderde spellers gesignaleerd, gediagnosticeerd en geholpen kunnen worden. De auteur geeft aan hoe leerkrachten met behulp van toetsen leerlingen met problemen kunnen signaleren. Zowel toetsen als handleiding zijn in het boek opgenomen. Een foutenclassificatiesysteem stelt hen vervolgens in staat de kwaliteit van de fouten vast te stellen en op grond daarvan een diagnostische procedure te starten. Een handleiding en een uitgebreid voorbeeld ondersteunen hen hierbij. Daarna volgt een groot aantal begeleidingsvoorstellen voor zowel individuele hulp als voor hulp in klasseverband. Hierbij wordt ook aangegeven welke faciliteiten leerlingen geboden kunnen worden om de gevolgen van de problemen te minimaliseren. Tot slot beschrijft de auteur hoe een handelingsplan kan worden opgesteld, en illustreert dat met een uitgebreid voorbeeld. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by