Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Primary groups --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Demography --- Developing countries
Choose an application
Primary groups --- Didactics of social education --- Mass communications --- sociale vaardigheden --- communicatievaardigheden
Choose an application
Primary groups --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Family --- Homosexuality --- Life-forms --- Female homosexuality --- Relationships --- Sexuality --- Friendships --- Book --- Experiences
Choose an application
Nonverbale cornrnunicatie is een fascinerend aspect van het menselijk gedrag, maar waar ook veel misverstanden over bestaan. Het boek begint dan ook met te bepalen op basis van welke criteria welk gedrag als nonverbaal kan worden beschouwd en welk niet. Meteen wordt hierbij een overzicht gegeven van de verschillende types van nonverbaal gedrag. Daarna komen de functies aan bod die het nonverbale gedrag samen met het verbale vervult in de menselijke interactie. Daarbij rijst de vraag of het nonverbale gedrag anders gecodeerd wordt dan het verbale gedrag. Er is ook de intense discussie tussen de voorstanders van de stelling dat nonverbaal gedrag voor een groot gedeelte aangeboren en dus universeel is en zij die veeleer op het aangeleerde en dus cultuurspecifieke karakter van het nonverbaal gedrag wijzen. Het boek sluit met een bespreking van het begrip 'nonverbale competentie' , met de voor de hand liggende vraag naar de zin van trainingen die de bedoeling hebben deze vaardigheid te verhogen.
Communication non verbale --- Non-verbale communicatie --- 800.95 --- 316.77 --- #SBIB:309H53 --- Academic collection --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- 415.2 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- 316.772 --- Gedrag --- Taal --- Communicatiesociologie --- Niet-verbale communicatie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 316.77 Communicatiesociologie --- 800.95 Non-verbale communicatie --- lichaamstaal --- Sign language --- Primary groups --- gebarentaal --- Semiotics --- expressie --- non-verbale communicatie --- Mass communications
Choose an application
Women and psychoanalysis. --- Women --- Gender identity --- Social sciences and psychoanalysis. --- Psychology --- Age group sociology --- Primary groups --- Developmental psychology --- Sociology of work --- Human physiology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Depth psychology --- Women - Psychology --- Gender --- Identity --- Voluntary childlessness --- Girls --- Motherhood --- Labour --- Seniors --- Psychoanalysis --- Relationships --- Friendships --- Female body --- Book --- Adolescence
Choose an application
Van jongs af aan is de opvoeding van Turkse meisjes er vooral op gericht hen voor te bereiden op hun rol als 'goede vrouw'. Zij dragen zorg voor de familie-eer, helpen in de huishouding en zorgen voor de goede sfeer in het gezin. Zij hebben minder vrijheid en mogelijkheden om hun eigen weg te gaan dan jongens. Uit de confrontatie tussen enerzijds de normen en waarden die Turkse meisjes in Nederland zelf ontwikkelen en anderzijds de normen en waarden van hun uit Turkije geëmigreerde ouders, ontstaan tal van familiale conflicten. Deze studie schetst een beeld van de wijze waarop Turkse meisjes met deze conflicten omgaan. Voor het onderzoek werden 33 respondenten benaderd, met een leeftijd variërend van 16 tot 27 jaar. De volgende onderzoeksvragen stonden centraal: wat ervaren Turkse meisjes als de grootste conflicten binnen het gezin en wat zien zij als de belangrijkste oorzaken van deze conflicten? Welke oplossingen/strategieën kiezen de meisjes in deze conflictsitutuaties en welke gewenste/ongewenste gevolgen hebben de door hen gemaakte keuzes? Welke achterliggende factoren hebben invloed op de besluitvorming in deze conflictsituaties? In hoeverre krijgen zij steun van hun eigen netwerk, van zelforganisaties of van professionele Nederlandse hulpverleningsinstellingen? Turkse meisjes hebben een bijzondere positie binnen de Turkse gemeenschap. Ze dragen zorg voor de familie-eer, helpen in de huishouding en zorgen voor de goede sfeer in het gezin. Voor vele meisjes is de opvoeding erop gericht hen voor te bereiden op hun rol als 'goede vrouw'. In de Nederlandse samenleving leidt een dergelijke opvoeding vaak tot conflicten tussen het Turkse meisje en haar ouders. In deze studie wordt bekeken hoe drie groepen meisjes reageren op conflictsituaties: thuiswonende, studerende en weggelopen meisjes.
Primary groups --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational sciences --- Sexology --- Gynaecology. Obstetrics --- Netherlands --- Turkey --- Migrantenmeisjes --- Integratie --- Waarden --- Westen --- Conflicten --- migrantenjongeren --- Nederland --- Migrantenmeisje --- Waarde (ethiek) --- Conflict --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Persoon met een migratieachtergrond --- Family --- Marriage --- Immigrant girls --- Virginity --- Norms --- Upbringing --- Relationships --- Sexuality --- Book --- Nederland.
Choose an application
This book uses a communication perspective to address insights and methods in private mediation, small group facilitation, system design, large-scale interventions, and public issue management.
Primary groups --- #SBIB:014.AANKOOP --- #SBIB:309H021 --- #SBIB:309H517 --- Intra- en interpersonele communicatie --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Conflict management. --- Communication. --- Interpersonal conflict. --- Interpersonal communication. --- Conflict, Interpersonal --- Conflict control --- Conflict resolution --- Dispute settlement --- Management of conflict --- Managing conflict --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Conflict (Psychology) --- Interpersonal relations --- Social conflict --- Communication --- Management --- Negotiation --- Problem solving --- Crisis management --- Sociology --- Conflict management --- Interpersonal communication --- Interpersonal conflict
Choose an application
Primary groups --- Psycholinguistics --- Ethnology. Cultural anthropology --- Social psychology --- Volkskunde --- Nederland --- #SBIB:309H517 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:022.AANKOOP --- #VCV monografie 2002 --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Nederland. --- Language and culture --- Moroccans --- Sociolinguistics --- Turks --- Language and languages --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Culture and language --- Turkish people --- Cultural assimilation --- Social aspects --- Sociological aspects --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- Ethnology --- Culture --- Turkic peoples --- volkskunde
Choose an application
DEEL I : GRONDSLAGEN- Mensbeeld- Hoofdregels voor de gespreksleiding- Contracten- Onze visie - referentiekader en herdefiniëren- Het omgaan met aandachtDEEL II : SPECIALE MODELLEN EN CONCEPTEN VAN DE TA- Ego-posities : over de structuur van de menselijke persoonlijkheid- Transacties- Dramadriehoek- Manipulatieve spelen- Rackets- Passiviteit- Weerstand- Een leidraad voor de gespreksleiding met concepten van de TA- Analyse van een mislukte alledaagse communicatie volgens Loirot DEEL III : STRATEGIEËN- Het counselinggesprek- Confrontatie- Hoe zeg ik het ? : het aankaarten van problemen- Het omgaan met kritiek- Als er twee ruzie hebben : de bemiddeling van conflicten- Gespreksleiding in groepen- Het constructieve gesprek met uzelf : de dialoog met de innerlijke adviseur- Over de houding bij het leiden van gesprekken
Gesprekstechnieken. --- Transactionele analyse. --- Primary groups --- transactionele analyse --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- 371.11 --- #GBIB:IDGP --- 316.77 --- Communicatie --- Conflicten --- Relaties --- Transactionele Analyse --- bemiddeling --- communicatie --- mondelinge communicatie --- 371.11 Schoolraden. Representatieve organen in school. Schoolleiding --pedagogisch didactisch --- Schoolraden. Representatieve organen in school. Schoolleiding --pedagogisch didactisch --- 007 --- 007.1 --- 615.88 --- Conversation Gesprek --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- 305.8 --- 607.32 --- groepsdynamica --- leiding geven --- overleg --- psychoanalyse --- S2007287.JPG --- Psychoanalyse als therapie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechnieken --- Transactionele analyse --- Overleg --- Onderwijs --- Leidinggeven --- Gesprekstechniek --- Overleg (beraad) --- Leiderschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox
communicatie --- systeemtheorie --- schizofrenie --- #GSDBP --- sociologie --- 007 --- 301 --- 616.2 --- Communication --- gesprekstechnieken --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Social Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Communication, Social --- Communications, Social --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Social Communications --- Communicatie --- Communicatie-axioma's --- Interpersoonlijke communicatie --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Métacommunication Metacommunicatie --- gedrag --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- filosofie --- psychische syndromen --- psychotherapie --- 1 --- 615.8 --- #GBIB:CBMER --- sociale psychologie --- 305.8 --- 499.4 --- 606.3 --- gedragsstoornissen --- psychiatrie --- psychopathologie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Mondelinge communicatie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Mass communications --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare --- Social problems --- Psychiatry --- Primary groups --- intermenselijke relaties --- feedback --- interpersonele communicatie --- gedrag (mensen) --- Psychology --- pragmatiek --- Philosophy of language --- Human. --- Dutch. --- Gedrag. --- Relaties. --- Sociale relaties. --- Sociologie. --- psychologie --- communication --- #psyc:1993.1 --- Systémique Systematiek --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|