Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Literacy. --- Speech disorders. --- Reading --- Alphabétisation --- Troubles de la parole --- Lecture --- Remedial teaching. --- Enseignement correctif
Choose an application
Children with disabilities --- Communicative disorders in children --- Inclusive education --- Language arts --- Speech therapy for children --- Education --- Remedial teaching
Choose an application
In dit boek wordt verslag gedaan van ontwikkelingsonderzoek op het gebied van remediaal handelen. Inzichten uit verschillende wetenschappelijke disciplines zijn vertaald naar de onderwijspraktijk. In het inleidende gedeelte wordt ingegaan op het belang van wetenschappelijk onderzoek bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van praktijktrajecten. In de daaropvolgende hoofdstukken worden afzonderlijke thema's behandeld zoals: effecten van rolwisselend leren, effecten van computertraining en tutor-interventies, handelingsgerichte diagnostiek in de praktijk van het basisonderwijs, taal en taalleerproblemen, behandelprogramma's voor leerlingen met gedragsproblemen, motivationele problemen bij kinderen met ernstige leesproblemen, en remediëren en anderstalige volwassenen en analfabete cursisten. (Bron: covertekst)
Motivatie --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- Research on teaching --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Remedial teaching --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Leesstoornissen --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- remediaal handelen --- remedial teaching --- 023229.jpg --- Leerstoornissen --- Remedial teaching --- Orthodidactiek --- Studentenbegeleiding --- Spelling --- Lezen --- Leesstoornissen --- Onderzoek --- Studiemethoden --- Gesprekstechnieken --- Agressiviteit --- Linguïstiek --- Analfabetisme --- Leesstoornis --- Leerstoornis --- Studiemethode --- Gesprekstechniek --- Schrijven --- Spel --- Nederlands --- Zinsleer --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Choose an application
#PBIB:2002.1 --- leerproblemen --- leerstoornissen --- kinderen met leerproblemen --- remedial teaching --- remediaal handelen --- kinderen --- zorgverbreding --- orthopedagogiek --- 460.2 --- orthopedagogiek - inleidingen --- Orthodidactiek --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Behandeling --- Remediërend onderwijs --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Leerstoornissen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs --- Spelling --- Rekenen --- Onderwijsmethoden --- 464 --- Leesontwikkeling --- Rekenontwikkeling --- Remedial teaching --- Spellingontwikkeling --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak --- Leerstoornis --- Leermoeilijkheid --- Onderwijsmethode --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Books and reading
---
Developmental reading
---
Libraries and students
---
Curriculum enrichment
---
#BIBC:ruil
Choose an application
Higher education --- Didactiek --- Didactique --- Echec scolaire --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Mislukking op school --- French language --- Reading --- Universities and colleges --- Developmental studies programs --- Français (Langue) --- Lecture --- Universités --- Enseignement postsecondaire --- Discourse analysis --- Remedial teaching --- Analyse du discours --- Enseignement correctif --- Communication en education. --- Discours explicatif --- Francais (Langue) --- Histoire --- Comprehension --- Contraction de texte --- Etude et enseignement (Superieur) --- Français (Langue) --- Universités --- Lecture - Comprehension --- Francais (Langue) - Contraction de texte --- Histoire - Etude et enseignement (Superieur)
Choose an application
De auteur belicht in zijn boek een bijzondere oorzaak van schools mislukken, namelijk de 'werkhouding', omschreven als de manier waarop leerlingen leerstof opnemen, verwerken en weergeven. Hij onderscheidt vanuit zijn onderwijservaring en vanuit de literatuur een achttal verschijningsvormen van werkhoudingsproblemen die voor leerkrachten zeker herkenbaar zijn. De ADHD-problematiek wordt afzonderlijk behandeld.
ADHD --- Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- onderwijsonderzoek --- werkhoudingsproblemen --- Educational psychology --- Flanders --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- kinderen met leerproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- leerproblemen --- onderwijskunde --- orthodidactiek --- orthopedagogiek --- basisonderwijs --- concentratiestoornissen --- kinderen --- leraren --- remedial teaching --- 467 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Feuerstein --- Instructie --- Kinderen --- Koning, L --- Onderwijskunde --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Werkhoudingsproblemen --- Zelfstandig werk --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ADHD --- kinderen met concentratieproblemen --- kinderen met werkhoudingsproblemen --- werkhoudingsproblemen (ler) --- Werkhouding ; basisonderwijs --- 090737.jpg --- leerlingbegeleiding --- leerlinggedrag --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: Pedagogiek) --- 371.21 --- 376 --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder --- concentratiemoeilijkheden --- onderwijs --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- Meichenbaum --- Zorgverbreding --- Meichenbaum, Donald --- Feuersteinmethode --- Remediërend onderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Kind --- Werkhoudingsprobleem --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|