Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Help! Conflicten : heb ik een conflict of heeft het conflict mij?
Authors: --- ---
ISBN: 906038461X Year: 2001 Publisher: Zeist Vrij Geestesleven


Book
Coaching : een inleiding voor praktijk en opleiding : coaching voor de coach
Author:
ISBN: 9043005134 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coaching voor de coach, eindelijk een handleiding voor iedereen die deze nieuwe vorm van personeelsontwikkeling in de praktijk toepast of wil gaan toepassen. Personeelsfunctionarissen, management consultants en psychologen die hun kennis en vaardigheden op dit voor de toekomst zo belangrijke gebied verder willen ontwikkelen, doen in dit boek ideeen op over hoe managers te ondersteunen bij de begeleiding van jobstress of mobbing en hij het doorvoeren van veranderingsprocessen. Zij komen ook te weten hoe zij op adequate en competente wijze kunnen adviseren over loopbaanplanning of bij outplacement.


Dissertation
Balances in well-being at work : measurements, determinants and improvements of the quality of working life
Author:
ISBN: 907259195X Year: 2001 Publisher: Cappelle a/d IJssel Labyrint Production


Book
Uit de band? De structuur van arbeidsverdeling in de Belgische autoassemblagebedrijven.
Author:
ISBN: 9033448874 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco


Book
Solliciteren
Author:
ISBN: 9014077475 9789014077079 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op toegankelijke maar summiere wijze worden de basisvaardigheden beschreven die nodig zijn voor effectief solliciteren. Dit boekje geeft zo basisinformatie over een goede voorbereiding, een heldere brief en een goed gesprek. Stap voor stap wordt de gebruiker - vanuit een voorbeeldsituaite - gewezen op mogelijke reacties, het effect ervan en de beste aanpak. Vooral door zijn beknoptheid geschikt voor een breed publiek (de eerder verschenen handleidingen bij het solliciteren zijn meestal veel uitgebreider). Verwijzing naar verdere literatuur ontbreekt.


Book
Reageren op agressief gedrag
Author:
ISBN: 9014080948 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Agressie op de werkvloer is helaas geen zeldzaamheid. Maar hoe reageert u als de ander tegen u begint te schelden, intimiderende taal uitslaat of zelfs geweld dreigt te gaan gebruiken? Net zo agressief terug reageren heeft een averechts effect. Daardoor escaleert de situatie juist eerder. Als u niets doet, houdt de ander echter ook niet op met zijn agressieve gedrag. In Reageren op agressief gedrag vindt u praktische tips om op dergelijke lastige situaties adequaat te reageren. U leert wat u moet zeggen om de agressie wat in te dammen en ook wat u vooral niet moet doen. Naast actieve vormen van agressie is er ook aandacht voor ongewenste intimiteiten, passieve vormen van agressie waarmee anderen het bloed onder uw nagels vandaan kunnen halen.


Book
Kritiek geven en ontvangen
Author:
ISBN: 9014082398 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een deel uit de serie 'TaalAnker. Hoe formuleer ik het?', een serie over effectief taalgebruik in de werksituatie. In het boekje worden praktische aanwijzingen gegeven over het geven van kritiek op een dusdanige wijze dat je begrip bij de ander opwekt en de verandering bereikt die je voor ogen staat. Ook het ontvangen van kritiek en het aangrijpen van kritiek als kans om te leren komt aan de orde. Speciale aandacht is er voor het geven en ontvangen van positieve kritiek als middel om mensen te motiveren. De auteur is Master Practitioner Neurolinguïstisch Programmeren en geeft workshops en trainingen teambuilding en communicatie.


Book
Functioneringsgesprekken voor leidinggevenden.
Author:
ISBN: 9014082959 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit deeltje uit de serie 'Taalanker - hoe formuleer ik het?' wordt aandacht besteed aan het voeren van functioneringsgesprekken door leidinggevenden. Aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden (cases) wordt stap voor stap aangegeven hoe één en ander zou moeten verlopen en welke valkuilen er zijn. Bijvoorbeeld welke vragen je juist wel of juist niet moet stellen en de manier waarop je dit soort vragen dan moet stellen. Aan het slot van ieder hoofdstuk staat een opsomming van de leermomenten. Het taalgebruik is helder, de voorbeelden zijn herkenbaar. Het boekje voegt echter niets toe aan de vele boeken die over deze gesprekvorm al zijn verschenen. Bovendien is het zo dun (inclusief voorwoord en inhoudsopgave 36 bladzijden) dat het snel verdwijnt in een boekenkast. Doelgroep is de leidinggevende in zowel de profit- als de nonprofit-organisatie.


Book
Coachen en motiveren
Author:
ISBN: 9014077467 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by