Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by
Clinicians' guide to adult ADHD : assessment and intervention
Authors: ---
ISBN: 128127934X 9786611279349 0080502075 0122870492 9780080502076 9780122870491 Year: 2002 Publisher: San Diego, Calif. : Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This text offers practicing clinicians strategies, interventions, suggestions, guidance and ideas to work with adults struggling with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, and is intended as a reference to which clinicians will turn time and time again as issues or problems present themselves. The text will also provide a comprehensive review of the scientific literature and expand the development of an ongoing model to treat Attention Deficit Hyperactivity Disorder.

Learning disability
Author:
ISBN: 1283607921 9786613920379 1135260281 0203865634 9781135260286 9780203865637 0415250374 9780415250375 0415250382 9780415250382 9781283607926 6613920371 9781135260231 9781135260279 1135260273 Year: 2002 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The detailed study of learning disability features rarely in university courses. To a large extent this reflects the low value attributed by our society and its human services to people with learning difficulties. This unusual book, based on one of those rare courses, includes contributions from academic specialists, students and people with learning difficulties, all of whom have participated in the course. Its 'social approach' challenges the very idea of what should be taught about the subject of learning disability and who should teach it.Learning Disability - A Social Approa


Book
ADHD : op één spoor?
Author:
ISBN: 9044112554 Year: 2002 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. ADHD en de benadering volgend de literatuur 1.1. Het begrip ADHD 1.2. Overlap en relatie met andere stoornissen 1.3. Mogelijke oorzaken van ADHD 2. De verschillende stappen bij de vaststelling van ADHD: het stellen van de diagnose 2.1. Casussen ADHD 2.2. Een mogelijk stappenplan 3. Onderwijskundige en opvoedkundige aanpak van ADHD 3.1. Inleiding 3.2. Gedragstherapie bij ADHD: een gefaseerde zorglijn 3.3. Cognitieve technieken: probleemoplossende procedures en zelfinstructietechnieken 3.4. Instrumenteel vergelijkingsprogramma van Feuerstein 3.5. Vijffasenmodel van Koning 3.6. Bieden van een goede (groeps)instructie 3.7. Sociale vaardigheidstraining 3.8. Aanleren van gestructureerd denken 3.9. Gestructureerd differentiëren 3.10. Bevorderen van zelfstandig werken 3.11. Conclusie 4. Medicatie bij ADHD 4.1. Welk probleemgedrag heeft baat bij ADHD-medicatie 4.2. Wanneer dient men ADHD-medicatie toe? 4.3. Hoe meet men het effect van ADHD-medicatie 5. Welke vormen van onderwijs zijn aangewezen voor ADHD-kinderen?


Book
Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek : pedagogische werkwijze voor kinderen / leerlingen / personen met neurpsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD.
Authors: --- ---
ISBN: 9044112821 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociale vertelsels en striptekeningen groeien uit tot een ervaringsbibliotheek. Deze werkwijze heeft tot doel personen met neuropsychiatrische functiebelemmeringen beter inzicht te geven in zichzelf en hen te helpen orde aan te brengen in een chaotische ervaringsbibliotheek.

Non-verbal learning disabilities : characteristics, diagnosis, and treatment within an educational setting
Author:
ISBN: 1283904438 1846423473 0585481326 9780585481326 9781846423475 9781843100669 1843100665 1843100665 9781283904438 Year: 2002 Publisher: London ; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers,

Nonverbal learning disabilities at school : educating students with NLD, Asperger Syndrome and related conditions
Author:
ISBN: 184642299X 1417501758 9781417501755 9781846422997 1853029416 Year: 2002 Publisher: London : Jessica Kingsley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topics such as finding the right school, curriculum modifications, and social and emotional issues experienced by children with NLD are covered. The bulk of the book outlines specific teaching strategies, from how to deal with essay questions, to tips on helping the student master long division and ideas for improving reading comprehension.

Hyperactivity and attention disorders of childhood
Author:
ISBN: 0521789613 9780521789615 0511067054 9780511067051 0511069189 9780511069185 0511118880 9780511118883 9780511544767 0511544766 1107129400 1280160292 9786610160297 1139146602 0511060742 0511307977 Year: 2002 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Building on the success of the first edition and addressing the advances in the field since its publication, Seija Sandberg has brought together a distinguished, international team to review the area of attention-deficit and hyperactivity disorders (ADHD) in children and young adults. This 2002 edition was thoroughly revised and updated. Some chapters, such as those dealing with the genetic background and the adult form of the disorder, were completely new, and some of the areas dealt with in the first edition are being covered by new authors in the second. The writers are among the world's leading experts, both researchers and clinicians, in the area. This will be essential reading for all professionals involved in the management and care of people with ADHD.


Book
ADHD : de complete gids voor kinderen en volwassenen
Author:
ISBN: 906445258X 9789064452581 Year: 2002 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is ADHD? Moet de school opnieuw uitgevonden worden zodat állekinderen, ook die met ADHD, hun talenten kunnen ontwikkelen? Hoe vindenmensen met ADHD een job waarin zij helemaal kunnen openbloeien? Over dezeen andere vragen schreef Tom Hartmann in 2000 een boek dat op slagwereldwijd beroemd werd en hij spreekt er bijna dagelijks over, ergenstussen Australië en IJsland.


Book
De nieuwe buitenbeentjes : stoornissen in aandacht en motoriek bij kinderen
Author:
ISBN: 9056370413 Year: 2002 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onder de noemer Buitenbeentjes beschreef Cruickshank eind jaren zestig een groep problematische kinderen die door hun wisselende aandachtsspanning nu eens hyperactief, dan weer perioden lang schijnbaar afwezig waren. De laatste decennia is het wetenschappelijk onderzoek naar deze ontwikkelingsproblemen in een duidelijke stroomversnelling geraakt. In dit boek geven deskundigen uit verschillende wetenschappelijke disciplines onder leiding van professor Kalverboer een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by