Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This text offers practicing clinicians strategies, interventions, suggestions, guidance and ideas to work with adults struggling with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, and is intended as a reference to which clinicians will turn time and time again as issues or problems present themselves. The text will also provide a comprehensive review of the scientific literature and expand the development of an ongoing model to treat Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Choose an application
The detailed study of learning disability features rarely in university courses. To a large extent this reflects the low value attributed by our society and its human services to people with learning difficulties. This unusual book, based on one of those rare courses, includes contributions from academic specialists, students and people with learning difficulties, all of whom have participated in the course. Its 'social approach' challenges the very idea of what should be taught about the subject of learning disability and who should teach it.Learning Disability - A Social Approa
Learning disabilities --- Learning disabled --- LD adults --- Learning disabled adults --- Slow-learning adults --- People with mental disabilities --- Learning disorders --- Cognition disorders --- Disabilities --- Minimal brain dysfunction in children --- Education. --- Services for
Choose an application
1. ADHD en de benadering volgend de literatuur 1.1. Het begrip ADHD 1.2. Overlap en relatie met andere stoornissen 1.3. Mogelijke oorzaken van ADHD 2. De verschillende stappen bij de vaststelling van ADHD: het stellen van de diagnose 2.1. Casussen ADHD 2.2. Een mogelijk stappenplan 3. Onderwijskundige en opvoedkundige aanpak van ADHD 3.1. Inleiding 3.2. Gedragstherapie bij ADHD: een gefaseerde zorglijn 3.3. Cognitieve technieken: probleemoplossende procedures en zelfinstructietechnieken 3.4. Instrumenteel vergelijkingsprogramma van Feuerstein 3.5. Vijffasenmodel van Koning 3.6. Bieden van een goede (groeps)instructie 3.7. Sociale vaardigheidstraining 3.8. Aanleren van gestructureerd denken 3.9. Gestructureerd differentiëren 3.10. Bevorderen van zelfstandig werken 3.11. Conclusie 4. Medicatie bij ADHD 4.1. Welk probleemgedrag heeft baat bij ADHD-medicatie 4.2. Wanneer dient men ADHD-medicatie toe? 4.3. Hoe meet men het effect van ADHD-medicatie 5. Welke vormen van onderwijs zijn aangewezen voor ADHD-kinderen?
ADHD --- ADHD. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- Neuropathology --- orthodidactiek --- Personality development --- ADHD ; kinderen --- 670 Gezondheid --- #KVHB:ADHD --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 464 --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- adhd (ler) --- 376.41 --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Geneesmiddelen --- Oorzaken --- Opvoeding --- Therapie --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- hyperactieve kinderen --- Pédopsychiatrie --- Kinderen met leerproblemen --- 616.2
Choose an application
Sociale vertelsels en striptekeningen groeien uit tot een ervaringsbibliotheek. Deze werkwijze heeft tot doel personen met neuropsychiatrische functiebelemmeringen beter inzicht te geven in zichzelf en hen te helpen orde aan te brengen in een chaotische ervaringsbibliotheek.
462.4 --- ADHD --- Aspergersyndroom --- DAMP --- Gilles de la Tourettesyndroom --- autisme --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- 464 --- buitengewoon onderwijs --- gehandicapte kinderen --- leerlingenbegeleiding --- leerstoornissen --- tekeningen --- verhalen --- Ervaringsgericht begeleiden --- Ervaringsleren --- Methodieken in de hulpverlening --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Tics (ziekte van Gilles de la Tourette) --- psychische syndromen --- syndroom van Gilles de la Tourette --- autistische kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- 616.2 --- 376
Choose an application
Nonverbal learning disabilities. --- Learning disabilities. --- Learning disabled children. --- Social skills in children. --- Child psychology. --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Children --- Pediatric psychology --- Child development --- Developmental psychology --- Child psychology --- Children with mental disabilities --- Learning disorders --- Cognition disorders --- Disabilities --- Minimal brain dysfunction in children --- NLD (Nonverbal learning disabilities) --- Nonverbal learning disorders --- NVLD (Nonverbal learning disabilities) --- Learning disabilities --- Psychology
Choose an application
Topics such as finding the right school, curriculum modifications, and social and emotional issues experienced by children with NLD are covered. The bulk of the book outlines specific teaching strategies, from how to deal with essay questions, to tips on helping the student master long division and ideas for improving reading comprehension.
Asperger's syndrome. --- Learning disabilities. --- Learning disabled children --- Children with mental disabilities --- Learning disorders --- Cognition disorders --- Disabilities --- Minimal brain dysfunction in children --- AS (Psychiatry) --- Asperger syndrome --- Asperger's disorder --- Autistic psychopathy --- High-functioning autism --- Psychopathy, Autistic --- Autism spectrum disorders --- Syndromes --- Education.
Choose an application
Comportement --- Gedragswetenschap --- Migraine (hoofdpijn) --- 050947.jpg --- Chronische hoofdpijn --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Secondary education --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Personality development --- opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Autisme --- 467 --- ADHD --- Autisme --- Gedrag --- Probleemgedrag --- Sociale vaardigheden --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Zieke kinderen (pediatrie) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Personen met autisme (autisme) --- Schoolproblemen --- 376.4 --- Gedragsstoornissen --- Gezin --- Hulpverlening --- Opvoeding --- gedrag --- hulpverlening --- 464 --- Autistische kinderen --- Gezinsproblemen --- Hoofdpijn --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen)
Choose an application
Building on the success of the first edition and addressing the advances in the field since its publication, Seija Sandberg has brought together a distinguished, international team to review the area of attention-deficit and hyperactivity disorders (ADHD) in children and young adults. This 2002 edition was thoroughly revised and updated. Some chapters, such as those dealing with the genetic background and the adult form of the disorder, were completely new, and some of the areas dealt with in the first edition are being covered by new authors in the second. The writers are among the world's leading experts, both researchers and clinicians, in the area. This will be essential reading for all professionals involved in the management and care of people with ADHD.
Attention-deficit hyperactivity disorder. --- Hyperactive children. --- Attention-deficit hyperactivity disorder --- Hyperkinetic children --- Overactive children --- Exceptional children --- Attention-deficit-disordered children --- ADD (Child behavior disorder) --- ADHD (Child behavior disorder) --- Attention deficit disorder with hyperactivity --- Attention deficit disorders --- Hyperactive child syndrome --- Hyperkinesia in children --- Hyperkinetic syndrome --- Behavior disorders in children --- Minimal brain dysfunction in children --- Patients --- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity --- Child. --- Health Sciences --- General and Others
Choose an application
Wat is ADHD? Moet de school opnieuw uitgevonden worden zodat állekinderen, ook die met ADHD, hun talenten kunnen ontwikkelen? Hoe vindenmensen met ADHD een job waarin zij helemaal kunnen openbloeien? Over dezeen andere vragen schreef Tom Hartmann in 2000 een boek dat op slagwereldwijd beroemd werd en hij spreekt er bijna dagelijks over, ergenstussen Australië en IJsland.
ADHD --- Gedragsstoornissen. --- Kinderen. --- Volwassenen. --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- 464.3 --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- aangeboren afwijkingen --- hyperactiviteit --- levenskwaliteit --- neurologie --- onderwijs --- ontwikkelingsstoornissen --- relaties --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- MBD --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 376.41 --- Gezin --- Kenmerken --- Relaties --- Scholen --- Werk --- 606.3 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- 030054.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Kinderen --- Leerproblemen --- 467 --- 606.4 --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Onder de noemer Buitenbeentjes beschreef Cruickshank eind jaren zestig een groep problematische kinderen die door hun wisselende aandachtsspanning nu eens hyperactief, dan weer perioden lang schijnbaar afwezig waren. De laatste decennia is het wetenschappelijk onderzoek naar deze ontwikkelingsproblemen in een duidelijke stroomversnelling geraakt. In dit boek geven deskundigen uit verschillende wetenschappelijke disciplines onder leiding van professor Kalverboer een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.
ADHD. --- Motoriek --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- Orthopedagogiek. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- bewegingsapparaat --- orthodidactiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #KVHB:Aandachtsstoornissen --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- concentratieproblemen --- ADHD --- motoriek --- kinderen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 376.41 --- Bewegen --- Concentratiemoeilijkheden --- DCD --- Diagnostiek --- Kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Zenuwstelsel --- 030894.jpg --- Motoriek: stoornissen --- aandachtsstoornissen --- orthopedagogie --- kinderen met leerproblemen --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Motorische vaardigheden --- Neurobiologie --- Psychofarmaca --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Concentratie --- Probleemgedrag --- Motorisch gehandicapten --- Ontwikkelingsproblemen --- Hyperactiviteit --- Opvoeding en onderwijs --- Orthopedagogiek --- Lichamelijk gehandicapten --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Ontwikkelingsprobleem --- Beweging --- Plezier --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|