Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
1. Kunnen wij moderne papoea's worden?2. Niet alle culturen zijn gelijkwaardig3. Moet onze moraal worden gebaseerd op godsdienst?4. Hoofddoekjes in opspraak5. Afschaffing van de doodstraf als nationale folklore6. Tolerantie als voornaamste deugd in de multiculturele samenleving7. De vrije gedachte als zin van de geschiedenis8. De West Side story en het kosmopolitisch multiculturalisme
Sociology of minorities --- Human rights --- Sociology of culture --- #KVHA:Multiculturaliteit --- Minorities --- Multiculturalism --- #KVHA:Ethiek --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0212A --- migranten --- multiculturele samenleving --- burgerschap --- Multiculturele samenleving.
Choose an application
Christian church history --- Netherlands --- Immigrants --- Emigration and immigration --- Emigrants --- Foreign-born population --- Foreign population --- Foreigners --- Migrants --- Persons --- Religious life --- Religious aspects --- Christianity --- migranten-christenen --- Nederland --- beleid --- multiculturaliteit --- religie --- migrantenkerken
Choose an application
Education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Study and teaching. --- fundamentele pedagogiek. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Pedagogie ; wetenschapsfilosofie --- Postmodernisme ; pedagogie --- Academic collection --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Pedagogie --- Pedagogy --- Study and teaching --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- postmodernisme --- wetenschapsfilosofie --- 432 --- anarchie --- fenomenologie --- filosofie --- multiculturaliteit --- opvoeding --- Theorethische opvoedkunde --- grondslagenonderzoek --- hermeneutiek --- kritische theorie --- pragmatisme --- taalfilosofie --- wetenschappelijke pedagogiek --- Filosofie --- Pedagogie
Choose an application
Dit boek biedt ruime achtergrondinformatie en een handreiking voor de dagelijkse praktijk van intercultureel onderwijs. Het is in de eerste plaats bedoeld voor - toekomstige - onderwijsgevenden en onderwijsbegeleiders. Omdat het verband tussen maatschappij- en schoolvisie zo wezenlijk is koppelt de auteur maatschappelijke en andere opvattingen telkens aan hun betekenis voor het concept intercultureel onderwijs. Intercultureel onderwijs beschouwt hij als de ideale onderwijsvorm voor allen die de culturele diversiteit en de interactie of communicatie tussen de leerlingen onderling en alle participanten van de schoolgemeenschap belangrijk en verrijkend vinden voor een harmonieuze samenleving. Intercultureel onderwijs kan hoogstaand onderwijs bieden in een pluriform perspectief.
intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- Sociology of minorities --- interculturaliteit --- Sociology of education --- Intercultureel onderwijs --- 371.014.53 --- #PBIB:2004.1 --- 734 Multicultureel onderwijs --- 454.6 --- multiculturele samenleving --- cultuur --- holisme --- modernisme --- mondiale vorming --- multiculturaliteit --- postmodernisme --- Handboek/cursus --- intercultureel onderwijs (ler) --- 032159.jpg --- #gsdb11 --- 371.014.53 Democratisering van onderwijs. Gelijke kansen in het onderwijs. Onderwijs naar stand, ras --- Democratisering van onderwijs. Gelijke kansen in het onderwijs. Onderwijs naar stand, ras --- 316.7 --- Cultuurverschillen --- Migranten --- Multiculturele samenleving --- Onderwijs --- Samenleving --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek helpt om verschillen en misverstanden in de interculturele gespreksvoering op te sporen en aan te pakken. Het is geschikt voor het hoger beroepsonderwijs, voor het wetenschappelijk onderwijs, en voor de nascholing van professionals. Interculturele gespreksvoering, Theorie en Praktijk van het TOPOI-model is gebaseerd op het TOPOI-model. TOPOI is een praktisch analyse- en interventiekader en staat voor Taal, Ordening, Personen, Organisatie en Inzet: de vijf gebieden in de communicatie waar zich diverse verschillen en misverstanden kunnen voordoen. Het TOPOI-model gaat uit van een systeemtheoretische benadering. De kern: interculturele communicatie is interpersoonlijke communicatie. Het is de interactie tussen unieke personen met eigen specifieke contexten, en met mogelijke verschillen die divers en multidimensionaal zijn. Divers omdat verschillen kunnen samenhangen met de cultuur van andere collectieven dan alleen het land, de etnische groep of de religie. Meerdimensionaal: omdat verschillen behalve cultureel, ook persoonlijk karakteristiek, sociaal, biologisch, organisatorisch, psychologisch, juridisch, of anderszins kunnen zijn. Deze vierde druk van Interculturele gespreksvoering is drastisch herzien. Het boek is flink ingekort, geactualiseerd en toegankelijk geschreven zonder afbreuk te doen aan het theoretische fundament en de praktische toepasbaarheid van het TOPOI-model. Het boek is aantrekkelijk door praktijktheoretische inzichten, talloze praktijkvoorbeelden en de toepassing van het TOPOI-model op verschillende praktijksituaties. Dit boek heeft een begeleidende website met extra verwerkingsopdrachten en extra toepassingen van het TOPOI-model op praktijksituaties. Dr. Edwin Hoffman is zelfstandig trainer, adviseur en onderzoeker interculturele communicatie en diversiteitscompetentie. Daarnaast geeft hij onder meer les aan de Alpen Adria Universiteit in Klagenfurt, Oostenrijk. (flaptekst)Frans PeterseEen diverse samenleving vraagt om interculturele communicatie/gespreksvoering. In steeds meer steden heeft de meerderheid van de bevolking haar wortels in migratie. Mensen bepalen zelf wie ze zijn en willen geen opgelegde groepsidentiteit. Er is ruimte nodig om 'de vreemdeling' toe te laten, ook de vreemdeling in jezelf! Een boek over interpersoonlijke communicatie die hokjes en grenzen doorbreekt en etnisch-culturele en religieuze verschillen die zich in de communicatie voordoen. Geschreven voor (aankomende) professionals werkzaam met mensen met verschillende sociaal-culturele achtergronden. Speciaal voor hbo, universiteit en nascholing. Een handboek over cultuur, het negatieve van culturalisme, diversiteit, taal, identiteit, emoties, waarden en inclusief denken over gelijkwaardigheid. Boeiend voor hen die met deze thematiek te maken hebben. Veel praktijkvoorbeelden, voetnoten en opdrachten, met de boodschap dat achter elk gedrag een positieve intentie zit. Voorkennis nodig. Vierde herziene druk waarin nieuwe ontwikkelingen en inzichten zijn verwerkt.© NBD Biblion
Interculturele communicatie. --- Mass communications --- Sociology of culture --- interculturele communicatie --- Social psychology --- Intercultureel --- Interculturele communicatie --- #PBIB:+107.31 --- #SBIB:309H023 --- gesprekstechnieken --- 305.81 --- interculturaliteit --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- communicatie --- communicatie, mondeling --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- 316.7 --- Communicatie --- Cultuurverschillen --- Gesprekstechnieken --- Interculturele vaardigheden --- Migranten --- Systeem- en communicatietheorie --- TOPOI --- 328.7 --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- transculturele verpleegkunde --- interculturele hulpverlening --- mondelinge communicatie --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- 007 --- 362.9 --- 007.1 --- Transculturele verpleegkunde --- Culturele antropologie --- Systeemtheorie --- 305.8 --- diversiteit --- gesprek --- interculturalisatie --- multiculturaliteit --- Gesprekstechniek
Choose an application
'Vizier op agogiek' neemt de lezer mee op verkenning in het gevarieerdetoepassingsgebied van de agogische wetenschappen. Ankerpunt van dezeontdekkingstocht is de in Vlaanderen unieke opleiding Sociale enCulturele Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel.Vijfentwintig auteurs verhalen vanuit ago(lo)gisch perspectief overveelzijdige maatschappelijke thematieken. Telkens gaat het om debestudering of de toepassing van educatief werk met volwassenen, en datin de meest uiteenlopende vormen die de volwassen leefwereld rijk is. Theoretische perspectieven van interculturele communicatie, socialebegeleiding, kunsteducatie, sociale bewegingsagogiek en gerontagogiekworden aangereikt.Agogische praktijken binnen cultuur- en kunstencentra,beroepsopleidingen, het levenslang leren en het brede sociaal-culturelewerk, worden op hun maatschappelijke verdienste onderzocht.Inzicht in het agogisch handelen krijgt de lezer door levendigebeschrijvingen van werkvormen zoals sociaal-artistieke projecten en vandoelstellingen zoals de politieke participatie van ouderen.De interdisciplinaire agogische wetenschappen huldigen het principe 'laatduizend bloemen bloeien'. Dit boek getuigt van deze rijkdom.
Agogiek --- Agologie --- Sociaal-cultureel werk --- Kunst --- Levenslang leren --- Vrije tijd --- Interculturele communicatie --- #PBIB:+67.00 --- #KVHB:Agogiek --- 304 --- agogiek --- kunstencentra --- kunstzinnige opvoeding --- multiculturaliteit --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Bejaardensociologie --- Bejaardenverenigingen --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurbeleid --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Migrantenvrouwen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Seksueel misbruik --- Seksuele delinquenten --- Sociaal-artistiek werk --- Sport --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- etnisch-culturele minderheden --- opvoeding --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- 364.01 --- Agogie --- agologie --- interculturele communicatie --- kunsteducatie voor volwassenen --- sociaal-cultureel werk, bejaarden --- volwassenenvorming --- Sociale agogiek --- Sociale pedagogie - Agogie --- 37.013 --- 007 --- 374.7 --- Agogiek. --- Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal-agogisch werk --- gerontagogie --- levenslang leren --- kunstopvoeding
Choose an application
Geography --- landschapsfotografie --- informatieve jeugdliteratuur --- landschappen --- WO (wereldoriëntatie) --- aarde (astronomie) --- Luchtfotografie --- Aarde --- Mangroven (planten) --- Frankrijk --- Olifanten --- Botswana --- Venezuela --- Vogels --- Watervoorzieningen --- Moestuinen --- Mali --- Dromedarissen --- Bretagne --- Tapijten --- Flamingo's --- Mauritanië --- Niger --- Zuidpool --- Vulkaanuitbarstingen --- Katoen --- Ivoorkust --- Marokko --- Bali --- Rijstteelt --- Prauwen --- Egypte --- Obelisken --- Walvissen --- Argentinië --- Textiele werkvormen --- Wijngaarden --- Spanje --- Visserij --- Zout --- Griekenland --- Landbouw --- Dadels --- Geisers --- Baseball --- Ontbossing --- 961 --- Foto's --- Luchtfoto's --- Reizen --- Wereld --- 560 --- Wereldreizen - Reizen in meer dan één werelddeel --- Geologie - Geofysica - Hydrosfeer --- 080389.jpg --- 478.1 --- Mondiale opvoeding --- Multiculturaliteit --- Aarde (planeet) --- Mangrove --- Olifant --- Vogel --- Watervoorziening --- Moestuin --- Dromedaris --- Tapijt --- Flamingo --- Niger (land) --- Vulkaanuitbarsting --- Prauw --- Obelisk --- Walvis --- Textiele werkvorm --- Wijngaard --- Zout (smaak) --- Dadel --- Geiser --- Cultuur --- Tuinbouw --- Milieu --- Expeditie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|