Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek wordt het omgaan met hoogbegaafdheid bekeken vanuit de dagelijkse, reële onderwijspraktijk van leerkrachten. De auteur bespreekt het gebruik van signaleringsinstrumenten, kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong, de argumenten voor / tegen versneld lesgeven, verrijkingsonderwijs, het werken met onderpresteerders, hoogbegaafde leerlingen met dyslexie, de sociaal-emotionele ontwikkeling van het begaafde kind en de contacten tussen ouders en school.
#PBIB:+105.70 --- Hoogbegaafdheid --- hoogbegaafdheid --- basisonderwijs --- orthopedagogiek --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen : basisonderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- hoogbegaafde kinderen --- Educational psychology --- Primary education --- opvoeders --- Netherlands
Choose an application
Emancipatorisch opvoeden moet werkelijkheid worden in de wijze waarop de jongere en de 'opvoeder' elkaar ontmoeten. Door consequent de relatie tussen de jongere en de begeleider centraal te stellen, is de complexe interactie in kaart te brengen. Helaas worden regels overtreden. Dan is er sprake van een conflict. De negatieve ondertoon van een conflict moet worden geruild voor de waarde ervan binnen het opvoedingsgebeuren. In een conflict ontmoeten mensen elkaar vanuit hun uniciteit en eigen stijl. Een goede afloop is niet altijd zo zeker. Daarom zijn conflicthanteringsstrategieën aangewezen. Even noodzakelijk is een emancipatorisch organisatiemodel. Hoe kunnen organisaties op een 'lerende' manier omgaan met regel-en normovertredend gedrag? Tussen de verschillende opvoedingspartners, zoals ouders, collega-opvoerders enz., is een optimale afstemming van cruciaal belang. Ook hier is een methodische aanpak nodig om als 'lerend team' functioneren.
Groepswerk. --- ethiek --- Personality development --- groepsontwikkeling --- coaching --- jeugdhulpverlening --- conflicthantering --- Social welfare methods --- Social policy and particular groups --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- 321.3 --- groepswerk --- jeugdzorg --- normen --- regels --- teambegeleiding --- 364.044 --- Conflicten --- Ethiek --- Normalisatie --- Opvoeding --- Relaties --- 364.65 --- Jeugdhulpverlening --- Teambegeleiding --- gedragsproblemen --- opvoeders in de inrichting --- residentiële jeugdzorg --- Methodiek --- 376 --- 362.7 --- 362.74 --- Orthopedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Coaching --- graduaat orthopedagogie --- Conflict --- Onderwijs
Choose an application
Volledig nieuwe versie van de klassieke "lerarengids". Volledig up-to-date en aangepast aan de meest recente opvoedingsmodellen. Dé wegwijzer voor de leerkracht die bewuster met zijn vak bezig wil zijn.
Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- C3 --- C6 --- handleiding --- onderwijzend personeel --- opvoeding --- pedagogiek --- #A0303A --- 720 Onderwijs --- belonen en straffen --- communicatie --- feedback --- negatief klasgedrag --- vergadertechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Feedback --- Interactie --- Omgangskunde --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Pedagogiek --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Conflicthantering --- Teamverpleegkunde --- Intelligentie --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Pedagogiek (opvoedkunde) --- 454.22 --- Assertiviteit --- Mondeling --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- Onderwijsstijlen --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|