Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

AP (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

ACV - CSC (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

SL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2002 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
De stoelendans : ruimten inrichten voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen
Authors: ---
ISBN: 9050507794 Year: 2002 Publisher: Utrecht NIZW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe breng je je pedagogische visie op het werken met jonge kinderen tot uitdrukking in de inrichting van een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal? Hoe maak je een ruimte zowel veilig als uitdagend en maak je verschillende speelplekken in één groepsruimte? Welke rol spelen kleuren en materialen en hoe voorkom je overbelasting van leidsters die vele malen per dag kinderen optillen? De auteurs geven op deze en vele andere vragen antwoord in dit boek, dat is aan te bevelen voor iedereen die een nieuw kindercentrum gaat inrichten of de bestaande inrichting wil veranderen. Het boek is rijk geïllustreerd met foto's en tekeningen. Een trefwoordenlijst vergemakkelijkt het opzoeken van de informatie.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/stoelendans-dr-2/1001004001533987/


Book
Voorlezen gaat zo : tips en ervaringen uit de praktijk van peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, gastoudergezinnen en de buitenschoolse opvang
Authors: ---
ISBN: 9050508332 Year: 2002 Publisher: Utrecht NIZW (Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding met achtergrondinformatie over en tips voor het voorlezen aan kinderen van 0 tot 6 jaar in het gezin en kinderopvang.Toin DuijxDat voorlezen van groot belang is voor de literaire socialisatie van kinderen blijkt uit elk onderzoek op dit gebied. Ook aan de sociale en talige ontwikkeling van kinderen levert voorlezen een belangrijke bijdrage. Uit andere publicaties blijkt helaas dat voorlezen niet in alle gezinnen vanzelfsprekend is en het in de voorschoolse opvoeding niet altijd een structurele plaats heeft. In deze uitermate prettige handleiding wordt voorlezen als normale, dagelijkse bezigheid gezien en worden veel suggesties aangereikt om een goede leesomgeving te scheppen waarin voorgelezen kan worden. Ook wordt de nodige aandacht besteed aan meertalige kinderen, tips voor het (interactief) voorlezen en aan de selectie van voorleesverhalen. Zeer overzichtelijk komt ook voorlezen in de voorschoolse opvang aan de orde (en hoe dit verwerkt kan worden in het pedagogisch beleidsplan). Korte beschrijvingen uit de praktijk verlevendigen de handleiding. In een handig ABC wordt verwezen naar meer informatie over voorlezen. Geactualiseerde uitgave van de editie uit 2016, waarin o.a. nieuwe onderzoeksresultaten zijn verwerkt. Voor jeugdbibliothecarissen, ouders, leidsters in de kinderopvang, leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs en anderen die kinderen van 0 tot 6 jaar willen voorlezen een must.© NBD Biblion


Book
Grootouders of andere familieleden en kinderopvang : betrokkenheid, motieven, evaluatie en toekomstige bereidheid
Authors: ---
ISBN: 9055503231 Year: 2002 Publisher: Leuven HIVA-KULeuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling en onderzoeksmethode - betrokkenheid grootouders bij kinderopvang - motieven voor betrokkenheid - evaluatie kinderopvang - toekomstige betrokkenheid - allochtone grootouders - kinderopvang door andere familieleden of derden

Listing 1 - 3 of 3
Sort by