Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Deze uitgave bevat 50 thematische mandala's op A4-formaat die door de leerkracht kunnen gekopieerd en door de leerlingen ingekleurd. In een praktische inleiding wordt uitgelegd hoe deze activiteit op een pedagogisch verantwoorde manier kan worden toegepast. Wie eenmaal ontdekt heeft hoe een rumoerige klas in zeer korte tijd op deze manier al kleurend tot rust komt zodat een aangename werksfeer ontstaat, zal deze meditatieve activiteit graag als een vast onderdeel in het lesprogramma opnemen. Dit boek bevat 50 thematische zwart/wit mandala's op A4-formaat, gebaseerd op de vier seizoenen. Ze kunnen worden gekopieerd en door de kinderen ingekleurd. In een praktische inleiding voor de docent wordt uitgelegd hoe deze activiteit op een pedagogisch verantwoorde manier kan worden toegepast. (Bron: covertekst)
429 --- Concentratie (Aandacht) --- Mandala's --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Seizoenen --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- Occulte wetenschappen - overige onderwerpen --- Handvaardigheid --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- D31029.jpg --- mandala's --- Mandala --- Kleurboek --- Seizoen (jaargetijde) --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Kunst hangt niet alleen in een museum of in een galerie, kunst is overal. Samen naar kunst kijken begint dichtbij : op straat, in een park, op een plein of op de rommelmarkt. In dit boek wordt alles over kunst verteld. Waar bijvoorbeeld bijzondere dingen te zien zijn en in welke musea. Of waarom sommige kunst zoveel geld waard is, waar kunst vandaan komt en wat we er eigenlijk aan hebben. Maar dit is ook een doe-boek. Er staan allerlei opdrachten in, zoals: een beeldverhaal tekenen, een tekening maken op de aanwijzingen van iemand anders en nog veel meer activiteiten. Kortom : dit is spelenderwijs leren kijken naar kunst.
Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- Didactics of primary education --- kunst --- museumbezoek --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Lager onderwijs --- Kunstzinnige opvoeding --- Basisonderwijs --- Kunst --- kunstzinnige vorming --- musea --- kinderen --- tentoonstellingen --- beeldopvoeding --- 477 --- 477.3 --- Beeldopvoeding --- Kunstbeleving --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Van ganser harte! Ook hier verraadt de titel veel! Van ganser harte voor en door kinderen. Deze bloemlezing staat bol van de aanzetten tot spelen, bewegen, talig bezig zijn, feest vieren, goochelen, muziek en cadeautjes maken? Aanzetten die de kinderen uitnodigen om gevoelens te verkennen en vorm te geven, om te samen te werken. Om zich van ganser harte beter te leren uiten, beter te leren communiceren en om sociaal vaardiger te worden. Van ganser harte voor en door volwassenen. Want heel wat activiteiten dagen ook volwassenen uit om dichter bij kinderen te komen en om iets meer van zichzelf te laten zien. En dát doe je toch van ganser harte? (flaptekst)
mondelinge expressie --- beeldende expressie --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- beeldopvoeding --- kleuters --- thema-activiteiten --- 471.45 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 471.43 --- 477.3 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Circus --- Dansexpressie --- Emoties(Gevoelens) --- Feesten --- Geluid --- Goochelen --- Kastelen(Burchten) --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Moederdag --- Muziekinstrumenten --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Poppen --- Poppenkasten --- Ridders --- Sinterklaas --- Snoezelen --- Spelen(Kinderspelen) --- Vaderdag --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Wonen --- Yoga --- 471.4 --- Bouwen --- Didactiek --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poppenkast --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- bouwen --- circus --- dansspelen --- emoties --- expressief bewegen --- gevoelens --- goochelen --- huizen --- hutten --- kastelen --- moederdag --- muziek --- muziekinstrumenten maken --- poppenkasten --- poppenkastpoppen --- poëzie --- sinterklaas --- snoezelen --- sociale vaardigheden --- tenten --- vaderdag --- yoga --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 031620.jpg --- Kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Handvaardigheid --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Thematisch werken --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- socio-emotionele opvoeding --- Speelleerkansen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Speelleerkans --- Lager onderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|