Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Medialogica : over het krachtenveld tussen burgers, media en politiek.
Author:
ISBN: 9012098106 Year: 2003 Publisher: 's-Gravenhage SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

17 p.


Book
De reclamejongens : over verleiding in reclame, media en politiek
Authors: ---
ISBN: 9056174665 9789056174668 Year: 2003 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.


Book
Sociale geschiedenis van de media: van boekdrukkunst tot internet
Authors: ---
ISBN: 9058750728 Year: 2003 Publisher: Amsterdam SUN

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociale geschiedenis van de media, geschreven door twee toonaangevende cultuurhistorici, biedt een uitstekend overzicht van de communicatiemiddelen en van de sociale culturele context waarin ze opkwamen en zich in de loop van de tijd ontwikkelden. Het boek bestrijkt een enorm gebied. De auteurs verkennen de geschiedenis van de verschillende communicatiemiddelen in het Westen, vanaf de uitvinding van de boekdrukkunst tot het internet. De auteurs leggen de nadruk op de rijke en gevarieerde geschiedenis van de communicatiemiddelen. Ze behandelen elk aspect van wat 'de media' worden genoemd, en bespreken onder andere het doorlopende belang van mondelinge communicatie en die via manuscripten, de opkomst van de drukpers, de relatie tussen fysiek vervoer en sociale communicatie, en de ontwikkeling van elektronische media. Het is een uitstekend boek voor studenten geschiedenis, media- en culturele studies en journalistiek, maar het zal ook een breed algemeen lezerspubliek aanspreken.


Book
Echte mediaprimeurs : een communicatiegeschiedenis
Author:
ISBN: 9020954962 9789020954968 Year: 2003 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de échte mediaprimeurs. Wanneer begonnen mensen voor het eerst te communiceren? Om wat voor een medium ging het toen en waarom schiepen mensen na dit oermedium zoveel nieuwe media (boeken en kranten, radio en tv, fotografie en film, grammofoonplaat en cd, internet, ...)? Door een antwoord te bieden op de vele vragen naar de oorsprong, ontwikkeling en cultuurhistorische invloed van de oudste, oude, nieuwe en nieuwste media, groeit deze communicatiegeschiedenis uit tot een beknopte beschavingsgeschiedenis waarin lichaamstaal, gesproken taal, schriftcultuur, beeldcultuur en cybercultuur hun juiste plaats krijgen.

Europe parliament and the media
Author:
ISBN: 1903403227 Year: 2003 Publisher: London : The Federal trust for education and research,

Listing 1 - 8 of 8
Sort by