Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het 'Curriculum alfabetisering in de tweede taal' bestaat uit drie delen. In deel I wordt eerst beknopt ingegaan op de visie op taalonderwijs die de auteurs bij de ontwikkeling van dit curriculum voor ogen hadden. Daarnaast wordt het beschrijvingskader toegelicht dat gehanteerd is om de doelen te beschrijven. Achtereenvolgens worden de vaardigheidsdoelen opgesomd met de ondersteunende elementen en de attitudes. Ten slotte worden de studievaardigheden, de lees- en schrijfvoorwaarden en het aanvankelijk lezen en schrijven verkend. In deel II vindt men het cursusplan. Daarin worden de vaardigheidsdoelen eerst opgesplitst in kleinere stappen en daarna op drie verschillende manieren gerangschikt: per vaardigheid, per tekstsoort en per context. Deel III bevat een uitgewerkte leerlijn: de vaardigheidsdoelen inclusief ondersteunende elementen en voorbeelden voor de praktijk zijn hier in een logische opbouw gegoten. Didactische aanwijzingen en een hoofdstuk over evaluatie van cursisten ronden dit deel af.
Choose an application
Rapport van een onderzoek naar de uitval van cursisten in een basiscursus Nederlands. Eerst heeft de auteur aandacht voor een recent onderzoek (voorjaar 2002) dat in Nederland gebeurde omtrent uitval in inburgeringstrajecten. Daarna bekijkt men wat de aanbodsverstrekkers in Antwerpen al wisten over uitval voor het onderzoek gebeurde. Vervolgens gaat men dieper in op de vraagstellingen van dit onderzoeksplan nl. hoe groot de uitval is bij de betrokken Antwerpse NT2-aanbodverstrekkers en waarom de cursisten uitvallen. Men bespreekt de resultaten van het onderzoek en formuleert enkele aanbevelingen om de uitval te verminderen en een aantal voorstellen voor verder onderzoek.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|