Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Kindertekeningen : Waarom is tekenen belangrijk? Wat tekent je kind? Hoe kun jeje kind stimuleren?
Authors: --- ---
ISBN: 9027489726 Year: 2003 Publisher: Utrecht Het Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veruit de meeste kinderen vinden het leuk om te tekenen. En bijna alle ouders vinden het grappig en interessant om te zien wat hun kind tekent en hoe hij dat doet. Wat er in het begin uitziet als ongecoördineerd gekras, krijgt langzaam maar zeker richting en vorm. Al tekenend weet je kind zich steeds beter uit te drukken en kan hij bewust bedenken wat hij wil tekenen. Deze ontwikkeling van je kind, die zich afspeelt tussen zijn eerste en twaalfde jaar, vind je in dit boek. In heldere en praktische taal lees je wat je kind op welke leeftijd tekent en hoe en waarom hij dat zo doet. Zo kom je te weten waarom tekenen essentieel is voor je kind en hoe je hem als ouder kunt helpen of stimuleren.


Book
Activiteiten voor basisschoolkinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9023843045 9789023843047 Year: 2003 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek bevat een scala aan activiteiten die de ontwikkeling van kinderen van 5 tot en met 12 jaar stimuleren. Het is geschreven voor iedereen die te maken heeft of krijgt met kinderen in de basisschoolleeftijd. (Bron: covertekst)


Book
Op de grens van twee werelden : beeld van het architectuuronderwijs aan het Sint-Lucasinstituut te Gent in de periode 1919 - 1965/1974.
Authors: ---
ISBN: 9074311423 9781138559448 9789074311427 9781138559431 1138559431 113855944X 9780203712702 Year: 2003 Publisher: Gent Provinciebestuur Oost-Vlaanderen. Dienst monumentenzorg en cultuurpatrimonium

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Production Sites of Architecture examines the intimate link between material sites and meaning. It explores questions such as: how do spatial configurations produce meaning? What are alternative modes of knowledge production? How do these change our understanding of architectural knowledge? Featuring essays from an international range of scholars, the book accepts that everything about the production of architecture has social significance. It focuses on two areas: firstly, relationships of spatial configuration, form, order and classification; secondly, the interaction of architecture and these notions with other areas of knowledge, such as literature, inscriptions, interpretations, and theories of classification, ordering and invention. Moving beyond perspectives which divide architecture into either an aesthetic or practical art, the authors show how buildings are informed by intersections between site and content, space and idea, thought and materiality, architecture and imagination. Presenting illustrated case studies of works by architects and artists including Amale Andraos, Dan Wood, OMA, Koen Deprez and John Soane, The Production Sites of Architecture makes a major contribution to our understanding of architectural theory.

Keywords

Technical, artistic and vocational education --- Architects. Urbanists --- anno 1900-1999 --- Ghent --- Architecture --- Bouwkunst --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Ecoles --- Flandre orientale --- Geschiedenis van het onderwijs --- Histoire de l'enseignement --- Oost-Vlaanderen --- Scholen --- Architects --- Sint-Lucasinstituut (Ghent, Belgium). --- architectuuronderwijs --- Sint-Lucasinstituut (Gent) --- 1919 - 1974 --- 20ste eeuw --- Gent --- 72.036 <493> --- 726.5 --- 372.87 --- pedagogiek --- architectuuronderwijs (x) --- Sint-Lucasinstituut, Gent (1862-1980) --- Gent [gemeente in arrondissement Gent - BE] (x) --- 20ste eeuw (x) --- C3 --- religieuze kunst --- Congregatie van de Broeders van de Christelijke Scholen (1680-1725 ; 1725-heden) --- KADOC (x) --- C6 --- onderwijs --- 72.036 --- 373.67 --- Sint-Lucas --- LOKATIE 2 --- Architectuuronderwijs ; Gent ; Sint-Lucasinstituut ; 1919-1974 --- (069) --- Dirk Van de Perre --- architectuur --- België --- twintigste eeuw --- Sint-Lucasscholen --- pedagogie --- kunstpedagogie --- kunstonderwijs --- De Schepper Alfons --- Broeder Denis --- Vaerwyck Valentin --- Melsens Maurice --- Broeder Alfred --- Van Mechelen Louis --- Broeder Urbain --- neogotiek --- modernisme --- Smis Sylvain --- Dessauvage Marc --- Hoppenbrouwers Alfons --- Lantsoght Jozef --- Lampens Juliaan --- Verschuren Fried --- Van den Broeck Luc --- kerken --- 72.036 EU-belg --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- Kerkgebouwen. Kerkarchitectuur --- Kunst. Kunstonderwijs. Beeldende vorming--(niet-universitair onderwijs) --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 20ste eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- (Musea. Collecties) --- 372.87 Kunst. Kunstonderwijs. Beeldende vorming--(niet-universitair onderwijs) --- 726.5 Kerkgebouwen. Kerkarchitectuur --- 72.036 <493> Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- art education --- architectural education --- art appreciation --- Symbolism in architecture. --- Symbolisme en architecture --- Philosophy --- Philosophie --- Study and teaching --- History --- Étude et enseignement --- Sint-Lucasinstituut (Ghent, Belgium) --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Symbolism in architecture --- 72.01 --- 72.017 --- Architectural symbolism --- Signs and symbols in architecture --- Architectuurtheorie --- Ruimte (architectuur) --- architectuuronderwijs. --- Sint-Lucasinstituut (Gent). --- 1919 - 1974. --- 20ste eeuw. --- Gent.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by