Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Choose an application
Het handboek bevat een scala aan activiteiten die de ontwikkeling van kinderen van 5 tot en met 12 jaar stimuleren. Het is geschreven voor iedereen die te maken heeft of krijgt met kinderen in de basisschoolleeftijd. (Bron: covertekst)
622.1 --- 624.9 --- Bewegingsexpressie --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Lager onderwijs --- Muziek --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- 477 --- Audiovisuele vorming --- Basisonderwijs --- Beeldende opvoeding --- Bewegingsonderwijs --- Dansante vorming --- Dramatische vorming --- Groepsspelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Liedjes --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Ontwikkeling van kinderen --- Spelen --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N. --- basisonderwijs (ler) --- beeldende vorming --- bewegen --- bewegingsopvoeding (ler) --- bewegingstussendoortje (ler) --- dansen --- drama --- kinderen 5-12 jaar --- kleuters --- liedjes --- muzische vorming --- ontwikkeling van het kind --- spelen --- 379.82 --- Activiteiten --- Drama --- Kinderen --- Ontwikkeling --- Spel --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Didactics of the arts --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- kunstonderwijs --- Didactics of primary education --- Muzikale expressie --- Beeldopvoeding --- Audiovisuele expressie --- 071016.jpg --- Expressievakken ; basisonderwijs --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- Beeldeducatie --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|