Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2003 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Bouwen aan leren leren : cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033450690 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij

Keywords

464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem


Book
Activiteiten voor basisschoolkinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9023843045 9789023843047 Year: 2003 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek bevat een scala aan activiteiten die de ontwikkeling van kinderen van 5 tot en met 12 jaar stimuleren. Het is geschreven voor iedereen die te maken heeft of krijgt met kinderen in de basisschoolleeftijd. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by