Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Interventie --- Stage --- Leermiddel --- Leermethode --- Leerinhoud --- Leerdoel
Choose an application
Leerdoel --- Leerinhoud --- Leerplanontwikkeling --- Didactisch proces --- Leerstoornis
Choose an application
In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.
Basisonderwijs --- Onderwijs en opvoeding. --- Didactiek. --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Ontwikkelingspsychologie --- Lerarenopleiding --- 454 ) Didactiek - algemeen --- basisonderwijs --- kinderen --- leefomgevingen --- leeromgevingen --- leerstof --- leren --- ontwikkeling --- school --- Leerinhoud
Choose an application
470 --- Adaptief onderwijs --- Brede school --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Emotionele intelligentie --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerinhoud --- Leeromgeving --- Lerarenopleiding --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Professionele ontwikkeling --- Schoolcultuur --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolomgeving --- 472 --- Basisonderwijs --- basisonderwijs
Choose an application
Schrijven. --- Lezen. --- Begrijpend lezen. --- Doelstellingen. --- Informatiebronnen. --- Lager onderwijs. --- Leerlijnen (Groeilijnen). --- Spelling. --- Technisch lezen. --- Woordenschat. --- Taalonderwijs --- Geletterdheid. --- Nederlandse taal. --- 456.1 --- Nederlands --- begrijpend lezen --- didactiek --- geletterdheid --- informatieverwerving --- schrijven --- spelling --- taalbeschouwing --- technisch lezen --- 475.24 --- 475.26 --- Begrijpend lezen --- Doelstellingen --- Informatiebronnen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lezen --- Schrijven --- Spelling --- Technisch lezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Geletterdheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactiek --- Leerlijnen --- Taalbeschouwing --- Informatievaardigheden --- Leerinhouden --- Leermiddelen --- Logopedie --- Leermethoden --- Leerlijn --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leerinhoud --- Leermiddel --- Leermethode
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|