Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Woeli's groeiboek: methodieken voor leerondersteuning
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Antwerpen Kansen in De Stad

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The study skills handbook
Author:
ISBN: 1403911355 9781403911353 Year: 2003 Publisher: Basingstoke Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Slagen voor je examens : sneller leren leren, hoofdzaken onthouden, efficiënt studeren
Author:
ISBN: 9020952641 Year: 2003 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

2003


Book
Onderzoek. De basis.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001182593 Year: 2003 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cd-rom bij het gelijknamige boek. Het boek beschrijft de verschillende stappen, vragen en keuzes bij het doelgericht en systematisch uitvoeren van onderzoek. via het bijbehorend computerprogramma leren studenten deze stappen te zetten, vragen te beantwoorden en keuzes te maken binnen een (eenvoudig) eigen onderzoek. Naast basiskennis wordt zodoende ook zelfstandig eigen vaardigheid verworven in het toepassen van een systematische werkwijze bij het opzetten en uitvoeren van onderzoek. (Bron: covertekst)


Book
Concentreer en leer. 3 : Beter leren en concentreren voor leerlingen van 11 tot 14 jaar.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9076233772 Year: 2003 Publisher: Zuidhorn Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor elke graad een afzonderlijk werkboek, boordevol oefeningen waarmee je als (taak)leerkracht én als leerling snel resultaten boekt. De opgaven zijn afwisselend, speels en bevatten onderwerpen uit alle leergebieden. Door regelmatig te oefenen met die concentratieoefeningen, ordeningsspelletjes en denkopgaven, merk je als leerkracht en als leerling op korte termijn al het verschil ...


Book
Bouwen aan leren leren : cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033450690 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij

Keywords

464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem


Book
Leuker leren : een nieuw praktijkboek voor breinvriendelijke studie
Authors: ---
ISBN: 9045509164 Year: 2003 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek combineert nieuwe leertechnieken zoals mind mapping, speed reading, radiant thinking en mental literacy. De twee delen bevatten een rode draad doorheen telkens 7 episoden. Elke episode opent met een faction verhaalthema, gevolgd door een duidend leertraject en sluit af met praktijkgerichte leerstappen voor verdere integratie.


Book
Hebbes : verstand van leren & leren van je verstand
Authors: ---
ISBN: 9059581679 Year: 2003 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hebbes is een leren-leren-lees-en-doe-boek, of beter, het zijn drie boeken in één : ᄋ een reeks losse artikelen in tijdschriftvorm; ᄋ een doe- en leer-gedeelte; ᄋ een volledig stripverhaal. Hebbes is een schatkamer aan nieuwe leertechnieken met een duidelijk accent op Mind Mapping. De eigentijdse vorm (strip, korte artikelen in tijdschriftvorm ...) betrekken jongeren bij het onderwerp. Al lezend en spelend groeit er inzicht en leerhonger. Een honger die gestild wordt in het doe-en-leergedeelte van het boek waarin jongeren stap voor stap al doende geïntroduceerd worden in het wereldje van de Mind Maps. Wie het boek Hebbes gelezen en `gedaan' heeft, kent allerlei nieuwe leertechnieken en weet vooral hoe hij of zij ze kan gebruiken! Hebbes is er voor iedereen die de computer tussen z'n twee oren optimaler wil leren gebruiken. En geef toe, wie heeft daar geen belang bij? Door zijn vorm richt het zich in de eerste plaats tot jongeren tussen 11 en 15. Maar de inhoud is zo universeel dat iedereen die zich jong voelt, Hebbes meer dan goed zal verteren!Hebbes kan moeiteloos klassikaal gebruikt worden en zo leerkrachten helpen de eind-termen leren leren te realiseren.Ouders en grootouders vinden in Hebbes wat ze moeten weten om hun lerend (klein)kind bij te staan.


Book
Studeren met dyslexie : informatie, praktische aanpak, noodzakelijke ontwikkelingen
Author:
ISBN: 9044112996 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant


Book
Inspiratiehandboek zelfgestuurd leren
Author:
ISBN: 9044114239 9789044114232 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit de inhoud: Deel 1 Zelfgestuurd leren als brede competentie: De belangstelling voor de competentie 'zelfgestuurd leren' groeit - Praktijkvoorbeelden uit de eerste graad en de tweede én derde graad van het ASO - Het begrip 'zelfgestuurd leren' - Groeien naar zelfgestuurd leren - Een ondersteunende aanpak in de school - Een ondersteunende en stimulerende aanpak vanwege actoren buiten de school. Deel 2 Een waaier praktijkvoorbeelden; Verklarende woordenlijst; Geannoteerde bibliografie en referentielijst; Bijlage: Van 'zelf werken' naar 'zelfverantwoordelijk' leren. (Bron: www.maklu.be) Waarom zou je leerlingen hun leerproces niet méér in eigen handen laten nemen? Hoe kan je hun zelfstandigheid opbouwen? Wat doe je om de competentie 'zelfgestuurd leren' te realiseren? De kennismaatschappij verlangt immers dat individuen flexibel en zelfstandig informatie verwerken, keuzes kunnen maken en hun verantwoordelijkheid opnemen. Dit Inspiratiehandboek vormt een prima kennismaking met het thema en toont in een tiental praktijkvoorbeelden hoe sommige scholen met hun leerlingen aan de competentie 'zelfgestuurd leren' werken. Studiewijzers, rolwisselend leren, andere groepsindelingen, een speciaal taken- en toetsenbeleid of reflectieactiviteiten kunnen leerlingen meer greep op hun eigen leerproces geven. Het boek beschrijft hoe school en leerkracht naar zelfgestuurd leren kunnen evolueren en inventariseert acties die zij - of schooloverstijgende instanties - kunnen ondernemen. De praktijkvoorbeelden zijn een inspiratiebron: scholen en leerkrachten kunnen de voorbeelden die hen aanspreken naar hun persoonlijke context en profiel vertalen.

Keywords

Onderwijskunde --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zelfstudie. --- Studiemethode. --- Psychologische pedagogiek. --- Secondary education --- Didactic strategies --- didactische processen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie ; secundair onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A0308A --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 373.5 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- didactiek --- leren --- zelfstandig leren --- 373 --- lerarenopleiding --- pedagogie --- uitgever Jacques Perquy ; leden van de werkgroep in opdracht van de Raad Secundair Onderwijs van de Vlor Wilfried Boels, Nathalie Ceulemans, Felix Claus [et al.] --- zelfgestuurd leren --- 450.8 --- secundair onderwijs --- studiemethoden --- 454.21 --- 489.4 --- Differentiatie --- Leerprocessen --- Leersituaties --- Leren leren --- Onderwijs --- Praktijk --- Zelfgestuurd leren --- Zelfstandig leren --- 474.9 --- 371.385 --- Inspiratie --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Zelfgestuurd onderwijs --- 454.2 --- Zelfontdekkend leren --- Zelfstandig werken --- 031987.jpg --- zelfsturend leren --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Didactiek --- 371.1 --- 371.21 --- differentiatie --- hoger onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Zelfstudie --- 484.2

Listing 1 - 10 of 10
Sort by