Narrow your search

Library

FOD/SPF PO (7)

UCLouvain (4)

UAntwerpen (3)

UCLL (2)

ULB (2)

UNamur (2)

Arteveldehogeschool (1)

FARO (1)

Hogeschool Gent (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (7)


Language

French (4)

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2004 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Préparer un cours. Tome 1: applications pratiques.
Author:
ISBN: 271011688X 9782710116882 9782710118534 271011853X Year: 2004 Publisher: Issy-les-Moulineaux ESF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ervaringsleren cultiveren : onderzoek in eigen werk.
Author:
ISBN: 9789059720541 9059720547 Year: 2004 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de huidige turbulente tijd, waar steeds meer een beroep gedaan wordt op eigen initiatief, staat het begrip 'ervaringsleren' sterk in de belangstelling. Mensen blijken in verbinding met een concrete omgeving vaker zelfstandig te kunnen werken en meer te weten, dan wanneer er op abstracte wijze, bijvoorbeeld via een doelstelling, een appèl op ze gedaan wordt. Hoe valt werken met ervaringskennis te stimuleren? Kan men nog wel leiding geven aan een organisatie als processen niet langer van bovenaf beheersbaar zijn? Vervalt men dan niet in het andere uiterste van een ieder zijn gang laten gaan? Met het uitnodigen om de omgeving waar te nemen wordt er een ruimte geschapen waarin het werken vanuit eigen creativiteit en betrokkenheid van mensen een reëel alternatief wordt Ervaringsleren cultiveren geeft een praktijktheorie van het ervaringsleren en het coachen gebaseerd op de drie dimensies van professionaliteit: visie, basishouding en techniek. De ontwikkelde technieken worden geïllustreerd met vele praktijkvoorbeelden uit landbouw, zorg, onderwijspraktijk en management


Book
Traité des sciences et des techniques de la formation
Authors: ---
ISBN: 2100082353 9782100082353 Year: 2004 Publisher: Paris : Dunod,


Book
Mettre en place les entretiens professionnels : l'évaluation : un outil de progrès.
Authors: --- ---
ISSN: 07682026 ISBN: 2710116782 9782710116783 Year: 2004 Volume: 162 Publisher: Issy-les-Moulineaux ESF


Book
Les nouveaux métiers de la formation : développer de nouvelles compétences pour une formation réinventée
Authors: ---
ISBN: 2100059386 9782100059386 Year: 2004 Publisher: Paris : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le monde de la formation professionnelle connait de profondes mutations (utilisation massive des TIC, gestion des savoirs, des compétences, etc.). Les auteurs, spécialistes et praticiens de la formation, mettent en lumière l'impact de ces changements d'une part sur les compétences des acteurs actuels de la formation, et d'autre part sur les nouveaux métiers émergents de la formation.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by