Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Tests Tests
Choose an application
Wat hebben het welzijnswerk en de brede school elkaar te bieden? Kinderen en jongeren leren niet alleen op school, maar ook van wat ze daarbuiten doen en meemaken. De brede school wil inspelen op de gevarieerde ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen en jongeren tussen 4 en 18 jaar. Welzijnswerkers kunnen daar aan bijdragen door zelf activiteiten op te zetten met kinderen of jongeren en hun maatschappelijke omgeving, zoals buurtverbeteringsprojecten, kinder- of jongerenpersbureaus, interculturele manifestaties en verkenningstochten door natuur of stad. Ook trekken welzijnsprofessionals vaak andere 'vakkrachten' aan voor activiteiten op het gebied van kunst, sport, techniek etcetera. Welzijnsorganisaties kunnen hierdoor een utistekende 'eerste partner' van de school zijn, om samen een geheel aan brede educatieve activiteiten op te zetten, onder en na schooltijd. Dit boek laat zien wat er mogelijk is, maar ook wat er vaak nog ontbreekt. De auteurs poneren 'het streven naar meer levensechte vormen van leren' als plausibel uitgangspunt voor inhoudelijke samenwerking tussen onderwijs en welzijn. Zij reiken een begrippenkader aan waarmee de partners in een bredeschoolverband dit uitgangspunt zelf verder kunnen uitwerken. Dit kader is gebaseerd op een combinatie van theorievorming en onderzoek naar de levensechte praktijk van samenwerking tussen welzijn en scholen. Ook komen er in dit boek vele praktijkvoorbeelden aan de orde
Onderwijs --- Kind --- Leerproces --- Brede school --- Sociale welzijnszorg --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Evaluatie
Choose an application
Choose an application
Reading --- Methods --- Learning --- methods --- Apprentissage Leerproces --- Art de lire Leesvaardigheid --- Méthodes Methoden --- Learning - methods
Choose an application
Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Acqui 2006
Choose an application
In de huidige turbulente tijd, waar steeds meer een beroep gedaan wordt op eigen initiatief, staat het begrip 'ervaringsleren' sterk in de belangstelling. Mensen blijken in verbinding met een concrete omgeving vaker zelfstandig te kunnen werken en meer te weten, dan wanneer er op abstracte wijze, bijvoorbeeld via een doelstelling, een appèl op ze gedaan wordt. Hoe valt werken met ervaringskennis te stimuleren? Kan men nog wel leiding geven aan een organisatie als processen niet langer van bovenaf beheersbaar zijn? Vervalt men dan niet in het andere uiterste van een ieder zijn gang laten gaan? Met het uitnodigen om de omgeving waar te nemen wordt er een ruimte geschapen waarin het werken vanuit eigen creativiteit en betrokkenheid van mensen een reëel alternatief wordt Ervaringsleren cultiveren geeft een praktijktheorie van het ervaringsleren en het coachen gebaseerd op de drie dimensies van professionaliteit: visie, basishouding en techniek. De ontwikkelde technieken worden geïllustreerd met vele praktijkvoorbeelden uit landbouw, zorg, onderwijspraktijk en management
Apprentissage Leerproces --- ervaringsleren --- Formation Opleiding --- 371.3 --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Choose an application
In zijn baanbrekend boek 'De gave van dyslexie' beschreef Ronald D. Davis zijn ervaringen met dyslexie tijdens zijn loopbaan als technicus, zakenman en beeldhouwer én hoe hij zijn moeilijkheden overwon met behulp van methoden die hij zelf ontwikkelde op basis van zijn vermogen in beelden in plaats van in woorden te denken. Zijn revolutionaire technieken worden inmiddels wereldwijd door professionele hulpverleners teogepast en hebben tienduizenden geholpen vergelijkbare problemen te overwinnen. In zijn nieuw boek past Davis zijn beproefde technieken toe op vier leerproblemen die na dyslexie het algemeenst zijn: aandachtstekortstoornis (ADD), ADD met hyperactiviteit (ADHD), problemen met rekenen (dyscalculie en acalculie) en problemen met schrijven (dysgrafie en agrafie). (Bron: covertekst)
071903.jpg --- Leerstoornissen --- Leerproblemen --- ADHD --- Dyslexie --- Agrafie --- Leren --- Leerprocessen --- Oriëntatie --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- Correctie --- Dyscalculie --- Leerprobleem --- Leerproces --- Rekenprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|