Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Didactic evaluation --- vakoverschrijdende eindtermen --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
Didactic evaluation --- School management --- Primary education --- evaluatie (onderwijs) --- eindtermen --- lager onderwijs
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het onderwijs, met vooroplopend voornamelijk het hoger onderwijs, richten zich de voorbije jaren vrijwel uitsluitend op de invoering van nieuwe, voor de student meer actieve, leeromgevingen. Hierbij wordt steeds meer gebruik gemaakt van ICT toepassingen zoals bijvoorbeeld Blackboard. Meer en meer is er ook een bewustwording ontstaan dat het afnemen van toetsen en examens congruent moeten zijn met deze nieuwe leeromgevingen. Vanuit deze overwegingen is het jongste decennium binnen de wetenschap in de VS en Europa een "assessmentbeweging" ontstaan die research naar nieuwe vormen van toetsen stimuleert, theorievorming nastreeft en toepassingen in de praktijk opvolgt. Dit boek is een nieuwe bijdrage vanuit het Centrum voor Opleidingsdidactiek aan deze stroming. De studie levert een bijdrage aan het geheel van onderzoek naar effecten van specifieke nieuwe toetsvormen en de nodige theorievorming. Vooral inzichten gericht op het vaststellen van de kwaliteit van toetsen, via bestaande en ook via nieuwe kwaliteitsindicatoren zoals de consequentiële validiteit, kunnen in de toekomst van groot belang zijn voor de kwaliteit van het onderwijs in het algemeen en de edumetrie in het bijzonder.
Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic evaluation --- assessments (onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- lerarenopleiding --- Teachers --- Rating of --- Training of
Choose an application
This book examines the results of the special portion of the 2003 PISA survey of student achievement that relates to problem-solving skills. Covering 40 countries (Australia; Austria; Belgium; Canada; Czech Republic; Denmark; Finland; France; Germany; Greece; Hungary; Iceland; Ireland; Italy; Japan; Republic of (South) Korea; Luxembourg; Mexico; Netherlands; New Zealand; Norway; Poland; Portugal; Slovak Republic; Spain; Sweden; Switzerland; Turkey; United Kingdom; United States; Brazil, Hong Kong-China, Indonesia, Latvia, Liechtenstein, Macao-China, Russian Federation, Serbia, Thailand, Tunisia, Uruguay), it provides, for the first time, a direct assessment of life competencies that apply across different areas of the school curriculum. The assessment looked at students abilities to identify problems in various settings, to choose relevant information or constraints, to represent possible alternatives or solution paths, to develop solution strategies, to solve the problem, and to communicate the solution. This report examines how countries can raise their performance in this competency area and what countries with lower performance levels can learn from those whose students do well. It also provides insights into some of the factors that are associated with the development of problem-solving skills and into how these factors interact and what the implications are for policy development. Finally, the report sheds light on countries that succeed in achieving high performance levels while at the same time providing an equitable distribution of learning opportunities.--Publisher description
Choose an application
PISA 2003 Assessment Framework – Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills presents the conceptual underpinnings of PISA 2003 assessments. Within each assessment area, the volume defines the content students need to acquire, the processes they need to perform, and contexts in which knowledge and skills are applied.
onderwijsonderzoek --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Academic achievement. --- Reading --- Education and state. --- Mathematical ability --- Science --- Problem solving --- Succès scolaire --- Lecture --- Education --- Aptitude pour les mathématiques --- Sciences --- Résolution de problème --- Ability testing. --- Testing. --- Tests d'aptitude --- Politique gouvernementale --- Tests --- Academic achievement --- Education and state --- 370 --- etnisch-culturele minderheden --- onderwijs, bestuur --- statistiek --- 737 Leerprogramma's --- 773 Secundair onderwijs --- #A0403A --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Literacy testing --- Mathematics --- Testing --- Ability testing --- Government policy --- Social policy --- Endowment of research --- Performance --- Success --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic
Choose an application
Dit boek biedt een gedetailleerde beschrijving van het hele proces van voorbereiding, uitvoering en afronding van trainingen. Veel aandacht krijgt het ontwerpen van trainingsprogramma's, waarvan modellen worden gegeven. Ook wordt intercultureel trainen behandeld, aangezien dat een aparte aanpak vraagt.
Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding. --- rollenspelen --- leerhulp --- leergedrag --- coaching --- Social psychology --- sociale vaardigheden --- groepsbegeleiding --- communicatie --- groepsdynamica --- interculturele communicatie --- Mass communications --- groepsprocessen --- simulatiespel --- feedback --- managementvaardigheden --- evaluatie (onderwijs) --- onderhandelen --- mondelinge communicatie --- Interculturele communicatie --- Sociale vaardigheden --- Groepswerk --- 305 --- sociale vaardigheden (gez) --- Naslagwerk --- 304 --- sociologie --- trainingen --- vaardigheidstraining --- didactiek --- groepswerk --- opleiding in organisaties --- sociale vorming --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, methoden --- Sociale pedagogie - Agogie --- 371.3 --- 361.13 --- 658.37 --- 007 --- 374 --- 374.7 --- Contains audio-visual material --- 305.8 --- Communicatie --- Groepsdynamica --- Management --- Training --- 371.39 --- Assertiviteit --- Conflicten --- Evaluaties --- Feedback --- Oefeningen --- Rolpatronen --- Samenwerking --- Vaardigheidstraining --- Communicatie ; algemeen --- Communicatievaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Psychologie --- Sociale psychologie --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Allochtonen --- #PBIB:2001.1 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Training --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- communicatievaardigheden --- Conflicthantering --- Counselen --- Kennismakingsprocedures --- Nonverbale communicatie --- Onderhandelen --- Samenwerken --- Verbale communicatie --- intercultureel onderwijs --- pedagogiek --- Discriminatie --- Intercultureel --- Vooroordelen --- Communicatie ; training --- Gesprektechnieken --- Intercultureel onderwijs --- (zie ook: circuittraining) --- #PEDA *P 9.5 --- #PEDA *P 7.12 --- #PEDA *7.35 --- #SBIB:316.334.1O250 --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:IO --- training --- Groepsontwikkeling --- Leerstijl --- Sociale behoeften --- 37.032 --- Methodiek --- Organisatie --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: algemeen --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- sociale vaardigheidstraining --- Cultuur --- Ethiek --- Interculturele vaardigheden --- Sociale vaardigheidstraining --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|