Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Frans Gunther is meer dan dertig jaar werkzaam als orthopedagoog bij een instelling met visueel en verstandelijk gehandicapte cliënten. Aan de hand van bekende theorieën, gecombineerd met zijn eigen praktijkervaring, gaat hij in dit boek in op de ontwikkeling van mensen met een visuele en verstandelijke beperking, en de obstakels die daarin voor kunnen komen. Doordat in het boek veel voorbeelden worden aangehaald, is voor de lezer de theorie gemakkelijker te koppelen aan de praktijk. De schrijver koppelt veel van stellingen aan onderzoeken, zodat zij alle goed onderbouwd zijn. Het boek is overzichtelijk opgebouwd, zodat specifieke informatie gemakkelijk terug te vinden is. Een zeer herkenbaar, compleet en onmisbaar boek voor ouders, familieleden en verzorgers van mensen met een visuele en verstandelijke beperking. © NBD Biblion
Choose an application
Choose an application
Gehandicapten --- Handicapés --- Périodiques --- Tijdschriften
Choose an application
Geestelijk gehandicapten. --- Kwaliteitszorg. --- Onderzoek.
Choose an application
Handreiking aan hulpverleners voor de multidisciplinaire ondersteuning van ouders met een verstandelijke beperking.
Geestelijk gehandicapten. --- Gezinsbegeleiding. --- Ouderschap.
Choose an application
Choose an application
Gedragsstoornissen. --- Geestelijk gehandicapten. --- Psychologische aspecten.
Choose an application
Wie met ernstige en complexe gedragsproblemen te maken krijgt, wordt gemakkelijk overweldigd door de talrijke zaken die een rol spelen. Het kan dan aantrekkelijk lijken om te zoeken naar vereenvoudiging: via een diagnose die de kern van de zaak weergeeft. In deze studie wordt hier niet voor gekozen. Integendeel: er wordt een methode gepresenteerd die erop gericht is om zovéél mogelijk aspecten - en hun onderlinge relaties - in beeld te brengen. Kenmerken van de methode: * Aan de hand van reeds bekende gegevens wordt een eerste theorie van de casus opgesteld. * In een reeks besprekingen met betrokkenen volgt uitbreiding en verdieping. * Doordat de vele aspecten in hun onderlinge samenhang in kaart worden gebracht, blijft de casus hanteerbaar: het omgaan met complexiteit blijkt verrassend eenvoudig! * De aspecten worden onderzocht op ingangen ter verbetering van de probleemsituatie. * Er is ruime aandacht voor de verschillende manieren waarop men de opgestelde theorie van de casus kan verantwoorden. * Een apart hoofdstuk is gewijd aan de bedreigde kwaliteit van bestaan. De studie wordt toegelicht met voorbeelden op het grensvlak van psychiatrie en de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. De methode is ook toepasbaar binnen andere werkvelden waar men met complexe gedragsproblemen te maken heeft. De methode is in de eerste plaats geschreven voor degenen die een actieve rol hebben bij het onderzoek en de behandeling van gedragsproblemen - of zich daar via studie op voorbereiden: (aankomend) gedragsdeskundigen, psychiaters, maatschappelijk werkenden, HBO-V'ers en leerkrachten speciaal onderwijs. Maar ook voor anderen, die zijdelings of incidenteel bij gedragsproblemen betrokken raken, kan het boek verhelderend zijn - dat geldt niet in de laatste plaats voor betrokken managers.
464 --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- Verstandelijk gehandicapten --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: teleonderwijs) --- Mentaal gehandicapten --- gedragsstoornissen --- gedragsstoornissen. --- Gedragsstoornissen.
Choose an application
Communicatie --- Gehandicapten. --- #KVHB:Communicatiestoornissen; gehandicapten --- #KVHB:Communicatie; gehandicapten --- Non-verbale communicatie(#KVHB) --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Motorisch gehandicapten --- Meervoudig gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een meervoudige handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dutch literature --- jeugdliteratuur --- verhaal --- vriendschap --- gehandicapten --- C3 --- Kunst en cultuur
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|