Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat vier hoofdstukken: twee met de blik op maatschappelijke ontwikkelingen, twee met de blik op onderwijskundig-didactische uitdagingen. In het maatschappelijk georiënteerde luik wordt aangegeven hoe de gelijkheidsgedachte de voorbije twee eeuwen in drie grote golfbewegingen onze samenleving en de school heeft beïnvloed. Dat loopt uit op een omschrijving van wat positief omgaan met verschillen in de leeromgeving is. Het tweede luik heeft vooral een onderwijskundig-didactische oriëntatie. In de eerste plaats worden de onderwijskundige uitdagingen rond omgaan met verschillen of gedifferentieerd werken op school en in de klas in kaart gebracht.
Secondary education --- diversiteitsbeleid --- Didactics --- gedifferentiëerd onderwijs --- middenscholen --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Middenscholen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 484.23 --- Differentiatie --- Gelijkekansenbeleid --- Leeromgevingen --- Middenscholen --- 454 --- Handboek/cursus --- differentiatie : gelijke kansenonderwijs (ler) --- Gelijke onderwijskansen --- Leeromgeving --- Secundair onderwijs --- 060320.jpg --- Differentiatie: secundair onderwijs --- Didactische principes --- Middenstand --- 1e graad secundair onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Didactics. --- Secondary education. --- diversiteitsbeleid. --- gedifferentiëerd onderwijs. --- middenscholen.
Choose an application
De vakoverschrijdende eindtermen leren leren beogen dat leerlingen in de loop van hun onderwijsloopbaan vaardige leerders, denkers en probleemoplossers worden. De aandacht voor leren leren dient daarom niet alleen ter ondersteuning van het leren op school maar heeft vooral tot doel leerlingen te vormen die zelfstandig kunnen leren. Dat is een taak die niet langer uitsluitend door de bevlogen leerkracht in de klas kan worden opgenomen maar eveneens op het niveau van de school als lerende organisatie dient te worden ondersteund. In die optiek dienen scholen een kernteamgericht leertraject ter bevordering van zelfstandig leren in klaspraktijk en schoolbeleid geleidelijk aan uit te bouwen. Centrale aandachtspunten op de weg van verandering zijn: het leren reflecteren inzake begeleid zelfstandig leren, ontwikkelen van een vertaalslag naar de eigen praktijk en expertisedeling in schoolspecifiek en -overstijgend verband. Daarnaast dient er meer nadruk gelegd te worden op de school als lerende organisatie waarin zelfevaluatie centraal staat.
450.8 --- leren leren --- studiemethoden --- Didactiek --- Leeromgevingen --- Leerpsychologie --- Leren leren --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- 371.3 --- Beleid --- Innovaties --- Leren --- Onderwijs --- 071904.jpg --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- studievaardigheden --- zelfstudie --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- Leerprocessen --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Probleemoplossend denken --- Zelfstandig leren --- Schoolmanagement --- EduBROn --- 454 --- 484 --- Leerstijl --- Leerproces --- Vakoverschrijdende eindterm
Choose an application
Internet in higher education --- Employees --- -Instructional systems --- -Education, Higher --- -#PBIB:2005.1 --- College students --- Higher education --- Learning systems --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Training of --- -Computer-assisted instruction --- Design --- Effect of technological innovations on --- Education --- Internet in higher education. --- Teleleren. --- Social Sciences and Humanities. Education --- Educational Methods --- Computer Assisted Instruction --- E-learning --- Computer Assisted Instruction. --- Education, Higher --- Instructional systems --- 451.3 --- Leeromgevingen --- Onderwijsvernieuwing --- Instructional design --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management --- Technological innovations --- Training of&delete& --- Computer-assisted instruction --- #PBIB:2005.1 --- Computer assisted instruction --- Effect of technological innovations on. --- Computer-assisted instruction. --- Design.
Choose an application
57 p. : ill.
Afstandsonderwijs. --- Didactiek. --- E-learning. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijstechnologie. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- E-learning --- departement Algemeen 07 --- Didactique Didactiek --- Formation par télécommunication Onderwijs via telecommunicatie --- e-learning e-learning --- 454.52 --- 489.4 --- assessment --- coaching --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- hoger onderwijs --- management --- Assessment --- Coachen --- Digitale handboeken --- Evaluatie --- Handboeken --- Hoger onderwijs --- Leerobjecten --- Levenslang leren --- Performance assessment --- Prestatiebeoordeling --- Samenwerkend leren --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 458.12 --- computerondersteund onderwijs --- Leeromgeving --- 371.39 --- Digitaal leren --- Digitale cursussen --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- Virtueel bedrijf --- e-leren --- Computer ondersteund onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- (zie ook: e-learning) --- 371.300 --- inclusief onderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|