Narrow your search

Library

VIVES (5)

KU Leuven (4)

AP (3)

FOD/SPF PO (3)

UGent (3)

Odisee (2)

UCLouvain (2)

UCLL (2)

ULB (2)

Arteveldehogeschool (1)

More...

Resource type

book (10)

film (1)


Language

Dutch (6)

French (3)

English (1)


Year
From To Submit

2004 (10)

Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Snellezen / : lees beter, lees sneller.
Author:
ISBN: 9027494037 Year: 2004 Publisher: Utrecht : Het Spectrum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La lecture rapide.
Authors: ---
ISBN: 2708130358 9782708130357 Year: 2004 Publisher: Paris Ed. d'organisation

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lire et comprendre (volume 1).
Author:
ISSN: 12583820 ISBN: 2850085316 9782850085314 Year: 2004 Volume: 1 Publisher: Lyon Chronique sociale

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Elektronische boeken in de vroegschoolse educatie
Authors: --- ---
ISBN: 9075870299 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Stichting Lezen

Extensive reading activities for teaching language.
Authors: ---
ISBN: 9780521016513 0521016517 Year: 2004 Publisher: Cambridge Cambridge university press.


Book
Alle kinderen vlot leren lezen : alle kinderen vlot leren lezen, is elk kind vlot leren lezen! : wat daarvoor in groep 1-5 komt kijken
Authors: ---
ISBN: 9065085165 Year: 2004 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goede leesvaardigheid is een basisvoorwaarde voor succes in de huidige samenleving. De auteur laat zien dat goed leesonderwijs (beginnend lezen) start met preventieve maatregelen. Vroegtijdige opsporing en onderkenning van leesproblemen in groep 1 - 3 is essentieel voor de verdere ontwikkeling van kinderen. In het eerste hoofdstuk beschrijft Vernooy de aanpak en organisatie van preventieve maatregelen bij beginnend lezen. In het tweede hoofdstuk wordt nader ingegaan op preventie en dyslexie. Ook hier aandacht voor definiering, signalering en aanpak. In hoofdstuk drie wordt het belang van protocolachtig werken bij preventie aangegeven. Hierbij wordt gewerkt met de BOV-signaleringslijn die volgens de auteur specifieker en effectiever werkt dan het veel toegepaste Protocol Leesproblemen en Dyslexie. (Bron: www.cps.nl)


Book
Tussen taal en wereld : Nederlands geven aan anderstalige volwassenen: een multimediale training lesvaardigheid.
Authors: ---
ISBN: 907551140X 9789075511406 Year: 2004 Publisher: Leuven Steunpunt NT2 (Nederlands als tweede taal)


Book
Tussendoelen beginnende geletterdheid : een leerlijn voor groep 1 tot en met 3.
Authors: ---
ISBN: 9077529047 Year: 2004 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussendoelen beginnende geletterdheid; een leerlijn voor groep 1 tot en met 3 beschrijft in hoofdlijnen welke tussendoelen en welke leer- en onderwijsactiviteiten leerkrachten en leerlingen in de groepen 1 tot en met 3 kunnen nastreven en uitvoeren. Met behulp van de leerlijn krijgt de leerkracht een duidelijk beeld van de ontwikkeling die kinderen in de opeenvolgende jaren op het gebied van beginnende geletterdheid doormaken. Tien tussendoelen voor beginnende geletterdheid staan centraal, voorzien van tips over de wijze waarop de school deze in de klas op gang kan brengen.


Multi
Taal leren op eigen kracht : taalverwerving op school met behulp van de werkwijze van taalvorming
Author:
ISBN: 9023240200 Year: 2004 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op de cd-rom vind je een reeks lesfragmenten met toelichtingen en tips, die afzonderlijk van elkaar gelezen kunnen worden. Ze zijn geordend in rubrieken en kunnen ook via klikroutes van tekst naar tekst gevonden worden. Elke tekst kan in circa twee A4-pagina's worden uitgeprint. Hieronder een overzicht van het hoofdmenu. - Werken met taalvorming - Op gang komen met een taalronde - Vertellen en luisteren - Vertellen over ervaringen - Kinderen stimuleren tot vertellen - In de kring - Onderwerpen - Lijstjes - Teksten schrijven en lezen - Kleuters - Tekenen - Tekstbesprekingen - Taalbeschouwing - Verder werken met de resultaten van een taalronde - Taalvorming inpassen in het taalprogramma Cd-rom met korte videofragmenten van tekstbesprekingen in de bovenbouw en bijschrijfgesprekken met kleuters, vergezeld van kijkvragen en theorie hierover.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by