Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Leestechniek. --- Snellezen. --- #A9412A --- #KVHA:Leesvaardigheid; Nederlands
Choose an application
Reading --- Methods --- Learning --- methods --- Apprentissage Leerproces --- Art de lire Leesvaardigheid --- Méthodes Methoden --- Learning - methods
Choose an application
Reading --- Comprehension --- methods --- Art de lire Leesvaardigheid --- Sens Zin --- Reading - methods
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- ontluikende geletterdheid --- nieuwe media --- lezen --- jeugdliteratuur --- 433.75 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lezen --- Multimedia --- Voorlezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Leesvaardigheid)
Choose an application
begrijpend lezen --- Engels --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- leesvaardigheden --- Préparation de cours --- #KVHA:Leesvaardigheid; vreemde talen --- Préparation de cours --- Language and languages --- Reading --- Language arts --- Elocution --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching --- English language --- Lesson planning --- Reading. --- Anglais (Langue) --- Lecture --- Etude et enseignement --- Language and languages Study and teaching
Choose an application
Electronic publishing --- Electronic books --- Edition électronique --- Livres numériques --- Social aspects --- Economic aspects --- Aspect social --- Aspect économique --- Electronique Elektronica --- 028 --- 026.068 --- Art de lire Leesvaardigheid --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Informatique Informatica --- 026.068 Software, programmatuur. Elektronische informatiebronnen. Digitale bibliotheken. Virtuele bibliotheken --- Software, programmatuur. Elektronische informatiebronnen. Digitale bibliotheken. Virtuele bibliotheken --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- Acqui 2006
Choose an application
Een goede leesvaardigheid is een basisvoorwaarde voor succes in de huidige samenleving. De auteur laat zien dat goed leesonderwijs (beginnend lezen) start met preventieve maatregelen. Vroegtijdige opsporing en onderkenning van leesproblemen in groep 1 - 3 is essentieel voor de verdere ontwikkeling van kinderen. In het eerste hoofdstuk beschrijft Vernooy de aanpak en organisatie van preventieve maatregelen bij beginnend lezen. In het tweede hoofdstuk wordt nader ingegaan op preventie en dyslexie. Ook hier aandacht voor definiering, signalering en aanpak. In hoofdstuk drie wordt het belang van protocolachtig werken bij preventie aangegeven. Hierbij wordt gewerkt met de BOV-signaleringslijn die volgens de auteur specifieker en effectiever werkt dan het veel toegepaste Protocol Leesproblemen en Dyslexie. (Bron: www.cps.nl)
475.26 --- Basisonderwijs --- Dyslexie --- Lezen --- Moedertaal --- Technisch lezen --- Technisch lezen-problemen --- Didactics of languages --- leesproblemen --- leesonderwijs --- 471.41 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek --- Directe instructie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leesonderwijs --- Leesontwikkeling --- Woordenschat --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Testjens --- 071319.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- 803.93 --- #KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:CD-ROM --- Anderstaligen --- Leesvaardigheid --- Lezen --- Multimediale training --- NT2 --- Nederlands 838.5 --- Nederlands --- Volwassenen --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Didactiek van het Nederlands. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming. --- didactiek.
Choose an application
Tussendoelen beginnende geletterdheid; een leerlijn voor groep 1 tot en met 3 beschrijft in hoofdlijnen welke tussendoelen en welke leer- en onderwijsactiviteiten leerkrachten en leerlingen in de groepen 1 tot en met 3 kunnen nastreven en uitvoeren. Met behulp van de leerlijn krijgt de leerkracht een duidelijk beeld van de ontwikkeling die kinderen in de opeenvolgende jaren op het gebied van beginnende geletterdheid doormaken. Tien tussendoelen voor beginnende geletterdheid staan centraal, voorzien van tips over de wijze waarop de school deze in de klas op gang kan brengen.
talenonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- 475.1 --- basisonderwijs : didactiek : lezen (ler) --- basisonderwijs : didactiek : schrijven (ler) --- basisonderwijs : didactiek : spelling (ler) --- basisonderwijs (ler) --- doelstellingen (ler) --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 471.41 --- 475.2 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Functionele geletterdheid --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerdoelen --- Leerlijnen --- Lezen --- Ontluikende geletterdheid --- Schrijven --- Taalbewustzijn --- Technisch lezen --- Beginnende geletterdheid --- Taal en verbale expressie --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid)
Choose an application
Op de cd-rom vind je een reeks lesfragmenten met toelichtingen en tips, die afzonderlijk van elkaar gelezen kunnen worden. Ze zijn geordend in rubrieken en kunnen ook via klikroutes van tekst naar tekst gevonden worden. Elke tekst kan in circa twee A4-pagina's worden uitgeprint. Hieronder een overzicht van het hoofdmenu. - Werken met taalvorming - Op gang komen met een taalronde - Vertellen en luisteren - Vertellen over ervaringen - Kinderen stimuleren tot vertellen - In de kring - Onderwerpen - Lijstjes - Teksten schrijven en lezen - Kleuters - Tekenen - Tekstbesprekingen - Taalbeschouwing - Verder werken met de resultaten van een taalronde - Taalvorming inpassen in het taalprogramma Cd-rom met korte videofragmenten van tekstbesprekingen in de bovenbouw en bijschrijfgesprekken met kleuters, vergezeld van kijkvragen en theorie hierover.
taalverwerving --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- 471.41 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Taaldrukken --- Taalonderwijs --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschatuitbreiding --- taalonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- moedertaal --- taalvaardigheid --- vertellen --- Woordenschatonderwijs --- lezen --- luisteren --- spreken --- schrijven --- 082048.jpg --- Taalonderwijs; didactiek --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Woordenschat --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|