Narrow your search
Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Groot worden : de ontwikkeling van baby tot adolescent : werkboek 2B : voor toekomstige leerkrachten secundair/voortgezet onderwijs : uitbreidingspakket
Authors: ---
ISBN: 9020953494 9789020953497 9020953508 9020956833 9020956841 902095685X Year: 2004 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eerst wordt stilgestaan bij enkele inleidende begrippen. We onderzoeken het belang van de ontwikkeling van het kind voor de onderwijs- en opvoedingspraktijk en bekijken hoe met deze ontwikkeling kan worden omgegaan. Dan worden de verschillende opeenvolgende ontwikkelingsfasen overlopen: de ongeboren baby en de geboorte, de pasgeborene, de baby, de peuter, de kleuter, het lagereschoolkind en de adolescent. Telkens bespreken de auteurs systematisch volgende ontwikkelingsgebieden: de lichamelijke en motorische ontwikkeling, de perceptuele ontwikkeling en die van het tekenen, de seksuele en sociaal-emotionele ontwikkeling, de spelontwikkeling, de morele en de persoonlijkheidsontwikkeling. (Bron: covertekst)

Keywords

Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Adolescenten. --- Baby's. --- Kinderen. --- Kleuters. --- Peuters. --- children [people by age group] --- Educational sciences --- Primary education --- infancy --- Developmental psychology --- infants --- kleuters --- Architecture --- adolescents --- toddlers --- Psychology --- ontwikkelingspsychologie --- Teacher education. Teacher's profession --- ontwikkeling van het kind --- Personality development --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- 159.922.7 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+107.10 --- #PBIB:gift 2004 --- Academic collection --- Achtergrondinformatie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- 371.13 --- 612.6 --- motorische ontwikkeling --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- spelontwikkeling --- taalontwikkeling --- 416.2 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- psychologie --- 416.1 --- Adolescenten --- Baby --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- Jeugd(Jongeren) --- Kinderen --- Kinderpsychologie --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Motoriek --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Peuters --- Portfolio's --- Schoolkind --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelontwikkeling --- Taalontwikkeling --- adolescenten --- baby's --- babyverzorging --- casestudies --- didactiek --- geboorte --- hoekenwerk --- lagereschoolkind --- leraren --- levensloop --- lichamelijke ontwikkeling --- morele vorming --- ontwikkeling kinderen --- opdrachten --- perceptuele ontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- peuters --- portfolio's --- psychische ontwikkeling --- secundair onderwijs --- seksuele ontwikkeling --- sociaal emotionele ontwikkeling --- voortgezet onderwijs --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Peuter- en kleuteropvoeding (kleuteropvoeding, peuter) --- 159.922 --- Jeugd --- Ontwikkelingsfases --- Motorische ontwikkeling --- Perceptuele ontwikkeling --- Schoolse ontwikkeling --- 032166.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- kinderopvoeding --- onderwijs --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Fysiologie: voortplanting & ontwikkeling. Levensperioden --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- 37 --- 371 --- 159.98 --- 050371.jpg --- kinderen --- pedagogiek --- pediatrie --- Lerarenopleiding : CVO --- Psychologie --- 050365.jpg --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- 050369.jpg --- 050367.jpg --- neuropsychologie

Listing 1 - 1 of 1
Sort by