Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Practical machinery vibration analysis and predictive maintenance
Authors: ---
ISBN: 0750662751 141754967X 9781417549672 1592783198 9781592783199 9780750662758 0080480225 9780080480220 9786611009328 1281009326 Year: 2004 Publisher: Amsterdam : Newnes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Machinery Vibration Analysis and Predictive Maintenance provides a detailed examination of the detection, location and diagnosis of faults in rotating and reciprocating machinery using vibration analysis. The basics and underlying physics of vibration signals are first examined. The acquisition and processing of signals is then reviewed followed by a discussion of machinery fault diagnosis using vibration analysis. Hereafter the important issue of rectifying faults that have been identified using vibration analysis is covered. The book also covers the other techniques of predictive maintenance


Book
Automatisatie : digitale technieken, programmeerbare sturing
Authors: ---
ISBN: 9030181494 9030182199 Year: 2004 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Automatisatie is een uitgave voor een nieuw vak in de derde graad van de studierichting Elektrische Installatietechnieken. In deze uitgave komen de eerste twee domeinen van het nieuwe vak aan bod: Digitale Technieken en Programmeerbare sturing. Alhoewel het handboek in de eerste plaats geschreven is i.f.v. de leerlingen Elektrische Installatietechnieken, kan het ook gebruikt worden in richtingen waarin Automatisatie en PLC-technieken op het programma staan, zoals: Elektro-Mechanica, Elektriciteit-Elektronica. Het concept speelt in op Begeleid Zelfstandig Leren en bevat verschillende verwerkingsvormen, wat maakt dat deze methode bruikbaar is voor verschillende leer- en onderwijsvormen en dus ook voor zelfstudie en bedrijfsopleidingen.. Het startniveau is vrij eenvoudig en de moeilijkheidsgraad van de leerstof evolueert geleidelijk. Hierdoor is het mogelijk dat enerzijds de sterkere en/of vluggere leerlingen vrij vlot de leerstof kunnen verwerken. Anderzijds is de methode ook haalbaar voor leerlingen van een beroepsafdeling, die eveneens op hun eigen tempo de leerstof kunnen verwerken

Listing 1 - 2 of 2
Sort by