Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
1. Methodologie en verloop van het onderzoek.2. Resultaten van het onderzoek: basisdiensten, gespecialiseerde diensten, ouderenzorg, thuiszorg, psychiatrische zorg.3. Conclusies.
Competenties. --- Verpleegkunde --- Beroepsaangelegenheden. --- Beroepsbekwaamheid. --- Functiedifferentiatie. --- Nursing --- verpleegkundige opleiding --- Didactics of medicine --- verpleegkunde --- competenties --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- basisverpleegkunde --- beroepsprofiel --- functieomschrijving --- ouderenzorg --- psychiatrische zorg --- thuiszorg --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundig onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- 613.3 --- beroepsbeeld --- functiedifferentiatie --- gezondheidszorg --- 616.083 ) Verpleegkundig beroep --- patiëntenclassificatie --- zorgverleners --- Beroep en opleiding --- Verpleegkundige interventies --- Functieomschrijvingen --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundige interventie --- Functieomschrijving --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Zijn verpleegkundigen net zo vertrouwd met URL's, websites en zoekmachines als met injectienaalden en infuustechnologie? Feit is dat verpleegkundigen zeer geïnteresseerd zijn in e-mail en Internet en er veel gebruik van maken. Toch worden nog lang niet alle mogelijkheden benut. Best practice met behulp van Internet voorziet in verdiepende kennis en vaardigheden om Internet praktisch toepasbaar te maken voor de beroepsuitoefening. Het boek gaat in op ontwikkelingen die voor patiëntenzorg belangrijk zijn. Patiënten-voorlichting, e-mail hulpverlening en het vinden van richtlijnen en protocollen en evidence based materialen. Hoe maak je een Internetpagina en vooral hoe maak je een eigen verpleegkundige website? Gericht op de toekomst wordt het gebruik van telecare en e-health toegelicht. Voor beginners wordt in het eerste hoofdstuk ook de basis van het Internetgebruik toegelicht. Door de duidelijke illustraties, praktische checklist en adreslijsten, is Best practice met behulp van Internet een onmisbare gids voor iedere verpleegkundige. Het boek leest en werkt als een virtuele supersneltrein en maakt je binnen zeer korte tijd Internetvaardig.
internet --- intranet --- verpleegkundige informatica --- automatisering --- informatica --- 528.5 --- 654 ) Internet --- Internet --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek --- websites --- 527 --- ICT --- beroepsuitoefening --- kwaliteitsbewaking (audit) --- internet, extranet, intranet --- Nursing --- e-mail --- verpleegkundig beroep --- Provincie West-Vlaanderen --- Verpleegkunde
Choose an application
616-083 --- Communicatie --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Sociale vaardigheden --- (verpleegkundig) --- Verpleegkundig beroep --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkunde --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Social medicine --- Nursing --- inspraak --- intermenselijke relaties --- rouwverwerking --- communicatie --- feedback --- luisteren --- stervensbegeleiding --- verpleegkundig beroep --- sociale vaardigheden --- patiënt-verpleegkundige relatie --- beroepsopleiding --- emoties --- seksualiteit --- empathie --- multidisciplinaire zorg --- aansprakelijkheid (recht) --- assertiviteit --- intimiteit --- rituelen --- conflicthantering --- privacy --- dood --- patiënt --- seksueel misbruik --- attitude --- leidinggeven --- non-verbale communicatie
Choose an application
Met dit boek geeft de auteur invulling aan het vak gezondheidskunde voor het HBO-V. Het vertrekpunt van het boek is het begrip gezondheid, de basis van de gezondheidskunde en de gezondheidswetenschappen. De meerwaarde van het boek is dat het gezondheid vanuit macro-, meso- en microniveau bekijkt. Dit is van wezenlijk belang voor verpleegkundigen die functioneren op kwalificatieniveau 5.Het boek bestaat uit 2 delen. Het eerste deel brengt de gezondheidstoestand van de bevolking in kaart aan de hand van epidemiologische gegevens, gezondheidsindicatoren en beleid. Het Health Field Concept van Lalonde vormt de leidraad bij de analyse van gezondheidsproblemen. Daarnaast biedt het model aanknopingspunten voor gezondheidsbevordering.Deel 2 gaat in op het bevorderen van de volksgezondheid via gezondheids- en patiëntenvoorlichting en preventie door verpleegkundigen. De auteur plaatst de gezondheids- en patiëntenvoorlichting op verhelderende wijze in het kader van de verpleegkundige theorievorming, gespecificeerd naar verpleegkundige diagnoses en interventies.De leerinhouden sluiten aan op de deelkwalificaties en eindtermen van niveau 5 uit de kwalificatiestructuur voor verpleegkundige opleidingen.
Gezondheidsvoorlichting --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Preventie --- 601.6 --- gezondheidsvoorlichting --- verpleegkunde --- 613.48 --- GVO --- gezondheidszorg --- patiëntenbegeleiding --- preventie --- 361 ) Gezondheidsopvoeding --- epidemiologie --- gezondheidsopvoeding --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- (zie ook: informed consent) --- gvo (gez) --- preventie (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 614 --- Openbare gezondheidszorg--(zie ook {351.84}) --- gezondheidspromotie --- preventieve gezondheidszorg --- Nursing --- patiëntenvoorlichting
Choose an application
Gezondheidszorg (gvo) en preventie vormen samen een specifieke verpleegkundige competentie. In deze praktische handleiding komen alle aspecten van (groeps)voorlichting aan bod. Het boek gaat uit van de huidige praktijk van gezondheidsvoorlichting door verpleegkundigen. Door de vele voorbeelden in dit boek kan elke verpleegkundige situaties en problemen uit de eigen beroepspraktijk herkennen.
613.48 --- gezondheidsvoorlichting --- verpleegkunde --- Communicatie --- Gezondheidsopvoeding --- Preventieve geneeskunde --- Verpleegkunde --- 601.6 --- 614 --- GVO --- gezondheidszorg --- patiëntenbegeleiding --- preventie --- verpleegkundige --- (verpleegkundig) --- 659.24.614 --- Gezondheidsopvoeding (gvo, gezondheidsvoorlichting) --- gezondheidszorg (gez) --- preventie (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- voorlichting (gez) --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Communication --- Education à la santé --- Médecine préventive --- Nursing --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- Maatschappelijke gezondheidszorg --- gezondheidspromotie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
In dit boek lees je hoe een aantal verpleegkundigen het patiënt zijn heeft ervaren. Daarmee is dit boek meteen al uniek. Weliswaar wordt in de opleiding volop aandacht besteed aan empathie en patiëntgerichte competenties, maar het gaat meer leven wanneer je het in de praktijk zelf meemaakt. De verhalen in dit boek helpen je dan ook om je als verpleegkundige beter te verplaatsen in de situatie van de patiënt. Bovendien stimuleren ze je om je werk door de ogen van de patiënt te zien. Ooit patiënt in een ziekenhuis geweest? En hoe beviel het? Een vraag die voor iedereen van belang is, maar die voor verpleegkundigen een speciale lading heeft. Want opeens lig je aan de andere kant en gaat er een nieuwe wereld voor je open. Plotseling merk je hoe groot of hoe klein de afstand tussen patiënt en verpleegkundige is, zie je hoe moeilijk het vak kan zijn en ontdek je welke bijzondere positie de verpleegkundige in het leven van de patiënt inneemt. In De verpleegkundige als patiënt lees je hoe een aantal verpleegkundigen 'het patiënt zijn´ heeft ervaren. Daarmee is dit boek meteen al uniek. Weliswaar wordt in de opleiding volop aandacht besteed aan empathie en patiëntgerichte competenties, maar het gaat meer leven wanneer je het in de praktijk zelf meemaakt. De verhalen in dit boek helpen je dan ook om je als verpleegkundige beter te in de situatie van de patiënt verplaatsen. Bovendien stimuleren ze je om je werk door de ogen van de patiënt te zien. Voor iedereen die op dit gebied iets wil bijleren, is De verpleegkundige als patiënt een bijzondere en nuttige bron van informatie. Natuurlijk geldt dit voor verpleegkundigen en studenten verpleegkunde. Maar daarnaast kan iedereen die van hulpverlener opeens patiënt wordt zijn voordeel met de hier gebundelde ervaringen doen.
Relatie patiënt-hulpverlener. --- Verpleegkunde. --- Ziekenhuispatiënten. --- 613.3 --- empathie --- relatie patiënt-verpleegkundige --- verpleegkunde --- Relaties arts-patiënt --- Verpleegkunde --- 613.47 --- gezondheidszorg --- patiënt --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige --- ziekenhuis --- 604.6 --- ziektebeleving --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Relations médecin-patient --- Nursing --- De patiënt in het ziekenhuis --- Patiënten --- Verpleegkundige beroepen --- Verpleegkundige opleidingen --- Provincie West-Vlaanderen --- verpleegkundige diagnose --- NANDA --- 613.2 --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- Patiënt --- Beroep --- Verpleegkundige opleiding --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Door de groei van de bevolking, de voortschrijdende medische ontwikkelingen en de vergrijzing, is de vraag naar zorg de afgelopen jaren sterk toegenomen. Maar het aantal verpleegkundigen heeft hiermee geen gelijk tred gehouden. Integendeel zelfs, het percentage uitvallers is groter dan bij de gewone beroepsbevolking. Een belangrijke reden hiervoor is stress en burn-out. Verschil van mening over wat goede zorg inhoudt, onvoldoende ruimte om die opvattingen te kunnen ventileren, te weinig speelruimte in de uitoefening van de functie liggen hieraan ten grondslag. Over deze morele problematiek gaat deze studie.Inhoudstafel:1. Verpleegkundige ethiek.2. Kwalitatief onderzoek:opzet en aanpak.3. Draaglijker maken van het bestaan.4. Werken met onzekerheid.5. Hanteren van spanningen.6. Morele ervaringen en verpleegkundige ethiek.
Nursing --- verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek --- Professional ethics. Deontology --- medische ethiek --- ethiek (zorg) --- Ethics, Nursing. --- Patient Advocacy. --- Nursing Care. --- arbeidsbelasting --- beroepsethiek --- oncologische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- Care, Nursing --- Management, Nursing Care --- Nursing Care Management --- Disease --- Patient Care --- Nursing Ethics --- Ethic, Nursing --- Nursing Ethic --- Nurses --- Clinical Ombudsman --- Patient Ombudsman --- Patient Ombudsmen --- Patient Representatives --- Advocacy, Patient --- Ombudsman, Clinical --- Ombudsman, Patient --- Ombudsmen, Patient --- Patient Representative --- Representative, Patient --- Representatives, Patient --- Commitment of Mentally Ill --- Patient Rights --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- nursing --- ethics --- Theses --- 603.1 --- ethiek --- levensvragen --- opname patiënt --- pijn --- zorgbehoefte* --- Ethics, Nursing --- Patient Advocacy --- Nursing Care
Choose an application
1. Het portfolio.2. Soorten portfolio.3. Ontwikkelingsportfolio.4. Portfolio en reflectie.5. Het digitale portfolio.6. Het begeleiden en beoordelen van het portfolio.7. Implementatie.8. Praktijkvoorbeelden.
Nursing. --- portfolio's --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- 613.2 --- 450.46 --- 489.4 --- 613.3 --- ICT --- competentiegericht onderwijs --- gezondheidszorg --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijs --- 616.083.9 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundige opleiding --- 616.083 ) Rapporteren --- competenties --- evaluatie --- evalutie-instrumenten --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- diabetesverpleegkunde --- medische beeldvorming --- reflectie --- stagebegeleiding --- verpleegkundige interventies --- portfolio --- Nursings --- verpleegkunde - inleidingen --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Portfolio --- Verpleegkunde --- Opleiding. --- Nursing --- Portfolio ; verpleegkunde --- Onderwijs --- Didactisch proces --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijsmethoden --- 484 --- 613.3 Beroep en opleiding --- didactisch proces --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- 616.083.37 --- Stagebegeleiding --- automatisering (gez) --- Verpleegkundig beroep --- evaluatie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- verpleegkundige opleiding (gez) --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
1. Evidence-based practice (EBP).2. De methodiek van evidence-based practice.3. Implementatie van evidence-based practice.4. Kwalitatief onderzoek.5. Diagnostisch onderzoek.6. Interventieonderzoek.7. Economisch evaluatieonderzoek.8. Systematische reviews.9. Richtlijnen.10. Implementatie van EBP in het individueel handelen.11. Implementatie van EBP in een zorgorganisatie.12. Implementatie van EBP in het verpleegkundig beroep.13. Implementatie van EBP in het onderwijs.14. Evidence-based practice: droom, werkelijkheid of nachtmerrie?
Evidence-Based Medicine. --- Nursing. --- Documentaire wetenschappen --- Geneeskunde - Geneeskunst --- Medisch onderzoek --- Pers en massamedium --- Verpleegkunde --- 613.22 --- evidence-based nursing --- evidence-based practice --- gezondheidszorg --- implementatie --- methodiek --- onderwijs --- systematisch verpleegkundig handelen --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige diagnose --- zorginstellingen --- Evidence-based nursing --- Methodologie --- 613 --- beroepsuitoefening --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegkundige opleiding --- evidence-based onderzoek --- literatuurstudie --- verpleegkundig onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- Nursings --- Sciences documentaires --- Médecine - Art de guérir --- Recherche médicale --- Presse et média --- Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- evidence based nursing --- verpleegmethoden --- Evidence based practice --- verpleegkunde. --- verpleegplannen --- evidence-based methodiek --- Verpleegkunde. --- 616.07 ) Verpleegkundige diagnose --- Evidence-based practice --- Verpleegkundigen --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Evidence-Based Medicine
Choose an application
Evidence-Based Medicine. --- Allied Health Personnel. --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- evidence-based medicine --- evidence-based verpleegkunde --- 601.9 --- evidence based practice --- gezondheidszorg --- paramedische beroepen --- 616.083.45 --- Evidence-based nursing --- 613 --- beroepsuitoefening --- evidence-based nursing --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegkundige opleiding --- Allied Health Professional --- Healthcare Assistants --- Healthcare Support Workers --- Paramedic --- Population Program Specialists --- Paramedical Personnel --- Paramedics --- Allied Health Professionals --- Assistant, Healthcare --- Assistants, Healthcare --- Health Personnel, Allied --- Health Professional, Allied --- Health Professionals, Allied --- Healthcare Assistant --- Healthcare Support Worker --- Personnel, Allied Health --- Personnel, Paramedical --- Population Program Specialist --- Professional, Allied Health --- Professionals, Allied Health --- Program Specialist, Population --- Program Specialists, Population --- Specialist, Population Program --- Specialists, Population Program --- Support Worker, Healthcare --- Support Workers, Healthcare --- Worker, Healthcare Support --- Workers, Healthcare Support --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- geneeskunde, gezondheidszorg - overige onderwerpen --- Hygiene. Public health. Protection --- evidence-based methodiek --- Evidence based onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- Onderwijs --- Evidence-Based Medicine --- Allied Health Personnel --- Evidence-based medicine --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|