Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Library automation --- Library management --- Computer-assisted instruction --- Internet in education --- Academic libraries --- Enseignement assisté par ordinateur --- Internet en éducation --- Bibliothèques universitaires --- 024.001.85 --- 371.018.43 --- Gebruikersopleiding. Bibliotheekinstructie --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 024.001.85 Gebruikersopleiding. Bibliotheekinstructie --- Enseignement assisté par ordinateur --- Internet en éducation --- Bibliothèques universitaires --- Academic libraries - Great Britain - Management
Choose an application
Ce livre se trouve à la rencontre de deux approches: celle de la technologie (ses apports et leurs conditions d'efficacité) et celle de la pédagogie (utilisation pédagogique des outils technologiques). L'auteur applique cette synthèse au dernier avatar des technologies: l'eLearning. De manière extrêmement concrète, sur base d'exemples actuels et vécus, en dotant le lecteur des nécessaires outils d'évaluation, ce livre est utile à ceux qui veulent introduire, en tout ou en partie, l'apprentissage en ligne dans leurs enseignements. Il y sera partout question de l'élaboration de dispositifs à la fois adaptés aux nouveaux outils et axés vers l'apprentissage.
Afstandonderwijs --- Enseignement à distance --- Information services --- Computer-assisted instruction. --- Internet in education. --- Distance education. --- Services d'information --- Enseignement assisté par ordinateur --- Internet en éducation --- Web-based instruction --- Internet in education --- Human-computer interaction --- Enseignement --- Teaching --- Changement technologique --- technological changes --- Programme de formation --- training programmes --- Formation professionnelle --- Vocational training --- 371.018.43 --- E-learning --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Enseignement assisté par ordinateur --- Internet en éducation --- Enseignement à distance --- Acqui 2006
Choose an application
This edited book is the first collection of studies dealing specifically with the teaching of languages at a distance. It contains contributions from language teaching professionals working all over the world in different contexts and at different stages of development, and covers a variety of languages. Based on practical experience and research, it includes work on learner autonomy and support; theories of distance language learning; the development of intercultural competence; methodology and course design; different learning environments and how to make best use of them, and language teacher education. These contributions have been collected together in one volume to encourage the establishment of collaborative links between practitioners in different institutions and around the world and inspire more related research in the future to guide our understanding and reflection on evolution and change within the field.
Language and languages --- Distance education. --- Langage et langues --- Enseignement à distance --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- 371.018.43 <71> --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- anguage and languages. --- Language and languages -- Study and teaching. --- Distance education --- Philology & Linguistics --- Languages & Literatures --- Study and teaching --- 371.018.43 <71> Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- Enseignement à distance --- Distance learning --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Education --- Open learning --- Telecommunication in education --- Language and languages Study and teaching --- course design. --- distance education. --- intercultural competence. --- language teacher education. --- learner autonomy. --- learning environments. --- teaching of languages at a distance.
Choose an application
Dit boek typeert scholen en vergelijkt hen met elkaar op basis van hun integraal personeelsbeleid. Daar gaat een grondig onderzoek naar het personeelsbeleid in Vlaamse scholen aan vooraf. Slagen scholen erin om een rode draad te weven doorheen de verschillende domeinen van hun personeelsbeleid? Bouwen zij een evenwichtig beleid uit, waarin niet alleen aandacht is voor bepaalde procedures en systemen, maar waarin ook aandacht is voor persoonlijk contact, informale communicatie en de behoefte van personeelsleden? Ondersteunen scholen hun personeelsleden om met vernieuwingen om te gaan? Dit zijn een aantal kernvragen waarop deze publicatie een antwoord wil geven. Dit gebeurt aan de hand van een kwalitatieve, diepgaande studie in 10 basisscholen en 13 secundair scholen. In dit boek wordt het personeelsbeleid in 3 van deze scholen uitgebreid beschreven als voorbeelden van goede praktijk.
Personeelsbeleid --- Onderwijs. --- ICT --- Open source software. --- Hoger onderwijs. --- onderwijsmanagement --- Personnel management --- schoolbeleid --- onderwijs --- HRM (human resource management) --- School management --- personeelsmanagement --- e-learning --- Open Source --- Computer assisted instruction --- 371.018.43 --- 371.694 --- 096 Informatica --- 691 Informatiemaatschappij --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- onderwijsvernieuwing --- 454.52 --- België --- Vlaanderen --- computerondersteund onderwijs --- 371.64/.69 --- 454.51 --- 489.4 --- 527.9 --- Computerondersteund onderwijs --- Educatieve software (Software) --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatie --- Internet --- Kennis --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Open source software --- Secundair onderwijs --- Software --- Zelfstandig leren --- afstandsonderwijs --- computergestuurd onderwijs --- didactiek --- didactisch proces --- digitale bibliotheek --- elektronische leeromgeving --- leermiddelen --- open leren --- portfolio's --- software --- stagebegeleiding --- wiki's --- E-learning --- Elektronische leeromgeving --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Kennismanagement --- Open bron software --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 454.5 --- 458.1 ) * INTERNE EN EXTERNE ORGANISATIE VAN DE SCHOOLSAMENLEVING --- Losbladig werk --- c.o.o --- computersoftware --- informatie --- informatieverwerking (gez) --- kennis --- leermethoden (gez) --- open bron software --- open bron --- open inhoud --- schoolleiding --- 371.6 --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- Computerondersteunend onderwijs --- Elektronisch leerplatform --- ICT; onderwijs --- Informatica; onderwijs --- Vrije software --- automatisering (computer) --- informatieverwerking --- internet --- ICT en onderwijs --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Audiovisuele leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Overige specifieke toepassingen van informatica --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- #PBIB:2005.2 --- #PBIB:gift 2005 --- #SBIB:316.334.1O260 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Academic collection --- 316.77 --- 37.08 --- 371.3 --- 450.7 --- 451.2 --- 458.1 --- 808 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Schoolmanagement --- communicatie --- personeelsbeleid --- 450.2 --- onderwijs: personeelsbeleid --- personeelsbeleid (gez) --- Onderwijs; Vlaanderen --- Scholen --- leerkrachtenbegeleiding --- personeel --- Onderwijs: personeelsbeleid --- Arbeidsmarkt voor onderwijzend personeel --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- communicatieleer --- personeelsaangelegenheden. Personeel --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie - Management --- 658.3 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Informatica --- 370.02 --- Opensourcesoftware --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde
Choose an application
De informatie- en communicatietechnologieën plaatsen alle actoren in het hoger onderwijs voor grote uitdagingen. Vrijwel alle aspecten van het onderwijs op het microniveau worden erdoor beïnvloed. De hoofdstukken in dit boek behandelen onderwerpen die herkenbaar zijn voor elke lesgever in het hoger onderwijs of daarbuiten: leerdoelen, leermaterialen, werkvormen, toetsbenaderingen, studiebegeleiding, toegang tot ebibliotheken en bronnenmateriaal, enz. De auteurs geven telkens een toepassingsgerichte inleiding op het besproken thema. Daarbij putten ze uit de eigen onderwijspraktijk, maar schetsen ook duidelijke trends voor de nabije toekomst. Toepassingen staan centraal. Een aantal hoofdstukken verschuift de aandacht naar thema's op opleidings- en instellingsniveau. Wat betekent bijv. het kiezen van een elektronische leeromgeving op instellingsniveau? Hoe de deskundigheidsbevordering van de staf aanpakken? 1. Naar een digitale didactiek.2. Ontwerpen van multimedia leermaterialen.3. Flexibel hergebruik van onderwijsmateriaal.4. Samenwerkend leren via informatie- en communicatietechnologie.5. Digitale bibliotheken: kwaliteitsvolle informatie in het leerproces.6. Stagebegeleiding m.b.v. een elektronische leeromgeving.7. E-leren met E-portfolio.8. Evaluatie in een ICT-omgeving.9. Studiebegeleiding en ICT: mogelijkheden en toepassingen.10. Internationalisering on line.11. De elektronische leeromgeving.12. Invoeringsstrategie van een digitale toets- en leeromgeving.13. Deskundigheidsbevordering van docenten via het web.
E-learning. --- ICT --- Elektronische leeromgevingen. --- Hoger onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing. --- Didactiek en ICT --- Digitaal leerplatform. --- Elektronische leeromgeving. --- Onderwijs en ICT. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- E-learning --- ICT ; hoger onderwijs --- 371.018.43 <71> --- #PBIB:2005.2 --- 371 onderwijs --- 374 vorming en opleiding --- 654 ICT --- 681.3 computers --- 780 Hoger onderwijs --- Cours Cursus --- Matériel didactique Leermiddelen --- e-learning e-learning --- #KVHA:Blended learning --- #KVHA:Digitale didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:ICT --- E-learning(#KVHB) --- 004 --- 378 --- ICTO --- elektronische leeromgevingen --- hoger onderwijs --- ict --- onderwijsvernieuwing --- 371.3 --- 484.52 --- 454.51 --- 489.4 --- Communicatietechnologie --- Digitale bibliotheken --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgevingen --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Internationalisering --- Leermiddelen --- Leeromgevingen --- Multimedia leermiddelen --- Portfolio's --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding --- bibliotheken --- competenties --- didactiek --- didactisch proces --- digitale bibliotheek --- digitale leeromgeving --- docenten --- elektronische leeromgeving --- evaluatie --- internationalisering --- multimedia --- onderwijs --- portfolio's --- stagebegeleiding --- studiebegeleiding --- 454.52 --- Didactiek --- Digitale bibliotheek --- E-leren --- Elektronische leeromgeving --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT in het onderwijs --- Informatievaardigheden --- Portfolio --- Professionalisering --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- digitalisering (ler) --- e-learning (ler) --- hoger onderwijs (ler) --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- mediatheek --- 371.333 --- Informatica --- Materialen --- E110612.jpg --- ICT ; hoger onderwijs ; didactiek --- 371.018.43 <71> Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- Digitale leeromgeving --- DLO --- Universitair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 67 --- Education [Higher ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- digitale didactiek --- leermiddelen --- elektronische portfolio --- onderwijsmaterialen --- digitale leeromgevingen --- Computerondersteund onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Automatisering --- Computergestuurd onderwijs --- Onderwijs --- Afstandsonderwijs --- Digitaal leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|