Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek bevat op de eerste plaats een behandeling van de algemeen theoretische en methodologische achtergronden bij het ontwikkelingsbegrip per se. Zonder deze basis wordt een goed inzicht in veel van het onderzoek naar de motorische ontwikkeling belemmerd. Verschillende conceptuele ontwikkelingsopvattingen worden toegelicht. Vervolgens worden de belangrijkste theorieën over motorische ontwikkeling uitgebreid aan de orde gesteld. Achtereenvolgens zijn dat de interactietheorie van Piaget, de leertheorie van Watson, de rijpingstheorie van Gesell en ten slotte de theorie van de non lineaire dynamische systemen, zoals door Thelen voor de ontwikkelingsoriëntatie uitgewerkt.
#KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 612.8 --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Kinderen --- Motoriek --- motorische ontwikkeling --- Developmental psychology --- psychologie --- Affective and dynamic functions --- kinderen --- motoriek --- 415.3 --- Behaviorisme --- Gedrag --- Gesell, Arnold --- Leren --- Mentaal gehandicapten --- Ontwikkeling van kinderen --- Piaget, Jean --- Psychologie --- 613.95 --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsfases --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie --- Jean Piaget --- Motoriek ; kinderen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Gedragsproblemen --- Gehandicapten --- Lateralisatie --- Leerproblemen --- Tests --- Waarneming --- Biologische ontwikkeling --- Motorische vaardigheden --- Kinderen. --- Testen --- Fysiotherapie --- Jeugdpsychologie --- Biologie --- Psychomotorische ontwikkeling --- Kind
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|