Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Lesgeven is kiezen. Je kiest bijvoorbeeld voor een organisatievorm, de samenstelling van de groepen, de manier waarop de activiteiten worden aangeboden en de overgangen in je les. Ook kies je voor bepaalde activiteiten en voor een specifieke invulling daarvan op basis van jouw ordening van bewegingsactiviteiten. Dit leidt tot keuzes voor bewegingsdoelen en tot keuzes voor de wijze waarop leerhulp aan de kinderen wordt gegeven. Daarnaast kies je op welke manier je de kinderen betrekt bij allerlei aspecten van de les en hoe je gebruik maakt van de wensen en de enorme mogelijkheden van de kinderen in het leerproces. Perspectieven op bewegen ? Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool gaat over deze afwegingen. Verschillende alternativen worden op een rijtje gezet met de overwegingen daarbij. Dit wordt geplaatst in een visie op bewegen en bewegingsonderwijs, waarin leren bewegen, zelfstandig werken en aansluiten bij de kinderen belangrijk is. Het is een bijzonder praktisch didactiekboek voor bewegingsonderwijs. Het is uniek in zijn verantwoording van verschillende keuzes, maar ook door de poging om de beleving van de kinderen te ordenen. (Bron : covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 071067.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Procenten --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde
Choose an application
Basisonderwijs --- Natuurkennis --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Biologie ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.55 --- Schoolbooks - Didactic material --- Natuuronderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Cd bij het gelijknamige boek.
475.4 --- Interactie --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Realistisch rekenen --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Klasklimaat --- Interactief rekenen --- Interactief onderwijs --- Rekenonderwijs
Choose an application
In dit boek wordt techniek niet als een afzonderlijk vak benaderd maar als een integraal onderdeel van het totale onderwijsaanbod. Centraal staat de didactiek van praktisch 'leren over, met en door techniek'. Het boek biedt talrijke aanknopingspunten om aan te sluiten bij de technische ervaringen van kinderen. Een goede leerkracht roept echter ook zelf nieuwe, technische ervaringen op en ontwikkelt die samen met de kinderen tot nieuwe kennis. Ook daarvoor biedt dit boek een schat aan mogelijkheden. (Bron: covertekst)
Didactics of technology --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics of social education --- technisch-technologische vakken --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Technologische opvoeding --- Lager onderwijs --- 082295.jpg --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Leerkrachten die in de basisschool de eerste inzichten in het rekenen moeten bijbrengen, zouden best een goed zicht hebben op het hele rekenleerproces, voor de hele basisschool. Het volstaat daarvoor niet nauwkeurig een methode te volgen. Een duidelijk inzicht in het procesmatige van het rekenleerproces, zoals zich dat ontwikkelt bij jonge kinderen, is onontbeerlijk. In Kinderen rekenen wordt dat globale proces beschreven.Dit leerproces vangt reeds aan op kleuterleeftijd en moet stap voor stap opgebouwd worden. Het mag geen willekeurige opeenvolging zijn van geïsoleerde leerstappen. Integendeel, het moet een continu leerproces zijn, waarin de leerkracht rekening kan houden met het niveau dat de leerlingen bereikt hebben.Leerkrachten stoten ook daarbij meer en meer op rekenachterstanden bij leerlingen. Ze zoeken dan ook naar achtergrondinformatie om de effectiviteit van hun rekenlessen te verhogen. Deze informatie kunnen zij in dit boek vinden. Leerlingen die extra zorg behoeven, kunnen dan maximaal aan hun trekken komen. Een goede rekendidactiek is immers essentieel voor de uitbouw van een preventief zorgbeleid in de basisschool
Basisonderwijs. --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- didactiek --- Didactics of primary education --- wiskunde --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- wiskundige initiatie --- Wiskunde --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- rekendidactiek --- rekenen --- 475.4 --- Aanvankelijk rekenen --- Basisonderwijs --- Bewerkingen --- Breuken (wiskunde) --- Cijferen --- Decimale getallen --- Getalbegrip --- Getallen --- Rekenproblemen --- Voorbereidend rekenen --- rekenen (ler) --- rekenproblemen (ler) --- 475.55 --- Rekendidactiek --- Wiskunde: didactiek lagere school --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Dyscalculie) --- (zie ook: realistische wiskunde)
Choose an application
In de school is het gebruik van computers langzamerhand vanzelfsprekend. Niet langer heeft de techniek daarbij het voortouw, maar de didactiek. Hoe en wat leren kinderen eigenlijk met de nieuwe media? Dit boek biedt leerkrachten en studenten een kader waarin reflectie op het eigen onderwijsdenken rondom ICT tot stand kan komen. Bovendien bevat het een overzicht van ICT-toepassingen en mogelijkheden voor praktische inzet in de school. Deze tweede druk is ingrijpend gewijzigd in vrijwel alle onderdelen. Niet alleen zijn nieuwe technieken opgenomen, maar ook is er aandacht voor het ontstaan van andere werkvormen en leeractiviteiten, thuis en op school. Kennis van de steeds digitaler wordende wereld waarin leerlingen opgroeien, wordt voor onderwijsgevenden noodzakelijker. Er komt steeds meer onderzoek beschikbaar en vakdidactieken beginnen ICT op te nemen. Deze geheel herziene druk, waaraan een register is toegevoegd, geeft van die nieuwe ontwikkelingen een eerste samenhangend overzicht. Een boek is daarbij de vertragende factor: het zorgt voor begrippen, basiskennis en samenhang. Verdieping, snelle actualiteit en webadressen worden bijgehouden in de digitale leeromgeving die bij het boek hoort.
ICT ; basisonderwijs ; didactiek --- ICT --- didactiek --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- 528 --- Chatten --- Didactiek (Vakdidactiek) --- E-mail(elektronische post) --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- 060719.jpg --- ICT: didactiek lagere school --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Datacommunicatie - Telecommunicatie - Internet
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|