Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Competentiegericht taalonderwijs is een brede introductie in de vorm van een handboek, speciaal voor de propedeuse. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 legt de noodzakelijk theorie uit op een manier die weinig voorkennis veronderstelt. Deel 2 bevat uitgewerkte voorbeelden van taalactiviteiten aan de hand van gangbare methoden. Steeds worden opdrachten gegeven waarmee de student zijn eigen vorderingen in het verwerven van competenties kan volgen. (wr)Het boek houdt optimaal rekening met het feit dat veel pabo's verschillende instroomroutes hanteren. Competentiegericht taalonderwijs hanteert bij de stof vier niveaus; methodelessen verzorgen, zelf lessen ontwerpen, adaptief denken en ontwerpen en uitvoeren van lessenseries en thematische activiteiten. Afhankelijk van de kennis en ervaring van de student kan hij op een van deze niveaus insteken. Scorelijsten helpen bij het vaststellen van het beginniveau. Daarna kan de student kiezen voor een route om een niveau hoger te komen. Daarvoor geeft het boek negen uitgewerkte voorbeeldlessen, met de noodzakelijke taalcompetenties die bij dat niveau horen. Studenten verantwoorden hun prestaties aan de hand van portfolio-opdrachten. Op basis hiervan kan de docent beoordelen of hij een niveau hoger aankan. Het boek geeft vervolgens van dat niveau de werkwijze aan en de bronnen die de student kan raadplegen. Zo is het boek flexibel inzetbaar en zijn de noodzakelijke kennis en vaardigheden gewaarborgd. Competentiegericht taalonderwijs sluit bovendien uitstekend aan bij verdiepingsmateriaal uit bijvoorbeeld de serie Taal & Didactiek. Competentiegericht taalonderwijs is een brede introductie speciaal voor de lerarenopleiding. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 legt de noodzakelijk theorie uit op een manier die weinig voorkennis veronderstelt. Deel 2 bevat uitgewerkte voorbeelden van taalactiviteiten aan de hand van gangbare methoden. Steeds worden opdrachten gegeven waarmee de student zijn eigen vorderingen in het verwerven van competenties kan volgen. Competentiegericht taalonderwijs hanteert vier niveaus; methodelessen verzorgen, zelf lessen ontwerpen, adaptief denken en ontwerpen en uitvoeren van lessenseries en thematische activiteiten. Het boek biedt negen uitgewerkte voorbeeldlessen, met de noodzakelijke taalcompetenties die bij dat niveau horen.
Didactiek. --- Nederlands. --- Taalonderwijs. --- Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- competenties --- Nederlands --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Reflecterend taalonderwijs --- Competenties --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Portfolio's --- competentiegericht leren --- taalonderwijs --- didactiek --- 456.2 --- 471.41 --- 475.2 --- Aanvankelijk lezen --- Begrijpend lezen --- Boeken in het onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Luisteren --- Spelling --- Spreken --- Stellen --- Taalbeschouwing --- Technisch lezen --- Woordenschat --- Competenties; onderwijs --- Nederlands; ba.o. --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Competentie --- Leermiddel --- Leerproces --- Portfolio --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Taalonderwijs --- Onderwijs --- Sport --- Anderstalige --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentsinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003 - 2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.
EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|