Listing 1 - 10 of 406 << page
of 41
>>
Sort by

Book
Sociaal vaardig in de lichamelijke opvoeding
Authors: ---
ISBN: 9789033459245 Year: 2005 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociaal vaardig in de lichamelijke opvoeding Reader 22 in de reeks Praxis Bewegingsopvoeding belicht de ontwikkeling van sociaal vaardig gedrag in de les lichamelijke opvoeding. Deze persoonsgebonden doelstelling van het vakconcept wordt als vanzelfsprekend beschouwd, bewegen en spelen verlopen immers veelal samen met anderen. Het doelbewust scheppen van leerkansen in een rijke leeromgeving is de speciefieke taak van de leraar LO. In het breed pallet van didactische taken, van instructie tot evaluatie, worden de leermogelijkheden geduid. Vooral het soepel gebruik van meer leerlinggestuurde werkvormen geeft aanleiding tot samenwerkend leren. Leerlingen worden niet alleen sociaal vaardiger, maar evenzeer motorisch vaardiger.

101 mathematical projects : a resource book
Authors: ---
ISBN: 9780521347594 Year: 2005 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book for teachers suggests projects which cater for a wide range of concepts and skills, and links with other curriculum subjects.

Keywords

Wiskunde --- Didactiek.

Evaluating change in English language teaching
Author:
ISBN: 1403939756 Year: 2005 Publisher: Basingstoke : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren in vijf dimensies : moderne didactiek voor het voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9023241290 Year: 2005 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren is een complex proces. Hoewel we nog niet helemaal begrijpen hoe leren in zijn werk gaat, is onze kennis van leerprocessen de laatste decennia wel enorm toegenomen. Op basis van leerpsychologisch en onderwijskundig onderzoek op breed terrein zijn inmiddels inzichten gegroeid die voldoende aanleiding geven om onze hedendaagse onderwijspraktijk eens kritisch tegen het licht te houden. De Amerikaanse onderzoeker Robert J. Marzano ontwierp een praktisch model, Dimensions of learning, waarin hij de nieuwe inzichten uit de leertheorie vertaalde naar praktische instrumenten waarmee docent, docent in opleiding en leerling aan de slag kunnen. Het model onderscheidt vijf dimensies, die samen complexe leerprocessen beschrijven: motivatie, het verwerven en integreren van nieuwe kennis, het verdiepen en verbreden van kennis, de toepassing van kennis in betekenisvolle situaties en reflectie. Geïnspireerd door het werk van Marzano schreef Wietske Miedema Leren in vijf dimensies, een boek voor de moderne lespraktijk in het Voortgezet Onderwijs. Leren in vijf dimensies is een volledig op de Nederlandse situatie toegespitste bewerking van Marzano's werk. In dit boek wordt de achterliggende theorie kort behandeld, maar het boek geeft vooral veel pedagogische en didactische uitwerking en veel échte voorbeelden uit alle schooltypen: van vmbo tot vwo. Met behulp van Leren in vijf dimensies kunnen docenten lessen met activerende didactische werkvormen ontwikkelen. Ook bevat het waardevolle ideeën voor docenten die hun onderwijs baseren op het natuurlijk leren, vooral met betrekking tot onderzoekend leren en de afwisseling tussen directe instructie en begeleiden van zelfstandig leren. Leren in vijf dimensies levert zo een waardevolle bijdrage aan de noodzakelijke vernieuwing van de Nederlandse onderwijspraktijk, waarmee studenten en hun opleiders direct aan de slag kunnen.


Book
De Taalunie in 2004 en 2005 : een tussenbalans
Author:
Year: 2005 Publisher: Den Haag : Nederlandse taalunie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'italiano scritto : manuale di didattica per laboratori di scrittura
Author:
ISBN: 8849812884 Year: 2005 Publisher: Soveria Mannelli : Rubbettino,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intensive programme TiFoLa : teaching in foreign languages
ISBN: 807315109X Year: 2005 Publisher: Brno Paido

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
How to teach art to children : ages 5 - 11
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Oxfordshire Scholastic

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Techniek : leren door doen : didactiek en bronnen voor de pabo
Author:
Year: 2005 Publisher: Baarn HBuitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teaching English with drama : how to use drama and plays when teaching : for the professional English language teacher
Author:
ISBN: 9781898789116 Year: 2005 Publisher: Hove Pavilion Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Engels --- Didactiek --- Drama --- Toneel

Listing 1 - 10 of 406 << page
of 41
>>
Sort by