Listing 1 - 10 of 406 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociaal vaardig in de lichamelijke opvoeding Reader 22 in de reeks Praxis Bewegingsopvoeding belicht de ontwikkeling van sociaal vaardig gedrag in de les lichamelijke opvoeding. Deze persoonsgebonden doelstelling van het vakconcept wordt als vanzelfsprekend beschouwd, bewegen en spelen verlopen immers veelal samen met anderen. Het doelbewust scheppen van leerkansen in een rijke leeromgeving is de speciefieke taak van de leraar LO. In het breed pallet van didactische taken, van instructie tot evaluatie, worden de leermogelijkheden geduid. Vooral het soepel gebruik van meer leerlinggestuurde werkvormen geeft aanleiding tot samenwerkend leren. Leerlingen worden niet alleen sociaal vaardiger, maar evenzeer motorisch vaardiger.
Choose an application
This book for teachers suggests projects which cater for a wide range of concepts and skills, and links with other curriculum subjects.
Wiskunde --- Didactiek.
Choose an application
Engelse taal --- Didactiek --- Veranderingsprocessen. --- Didactiek en onderwijsvernieuwingen. --- Didactiek.
Choose an application
Leren is een complex proces. Hoewel we nog niet helemaal begrijpen hoe leren in zijn werk gaat, is onze kennis van leerprocessen de laatste decennia wel enorm toegenomen. Op basis van leerpsychologisch en onderwijskundig onderzoek op breed terrein zijn inmiddels inzichten gegroeid die voldoende aanleiding geven om onze hedendaagse onderwijspraktijk eens kritisch tegen het licht te houden. De Amerikaanse onderzoeker Robert J. Marzano ontwierp een praktisch model, Dimensions of learning, waarin hij de nieuwe inzichten uit de leertheorie vertaalde naar praktische instrumenten waarmee docent, docent in opleiding en leerling aan de slag kunnen. Het model onderscheidt vijf dimensies, die samen complexe leerprocessen beschrijven: motivatie, het verwerven en integreren van nieuwe kennis, het verdiepen en verbreden van kennis, de toepassing van kennis in betekenisvolle situaties en reflectie. Geïnspireerd door het werk van Marzano schreef Wietske Miedema Leren in vijf dimensies, een boek voor de moderne lespraktijk in het Voortgezet Onderwijs. Leren in vijf dimensies is een volledig op de Nederlandse situatie toegespitste bewerking van Marzano's werk. In dit boek wordt de achterliggende theorie kort behandeld, maar het boek geeft vooral veel pedagogische en didactische uitwerking en veel échte voorbeelden uit alle schooltypen: van vmbo tot vwo. Met behulp van Leren in vijf dimensies kunnen docenten lessen met activerende didactische werkvormen ontwikkelen. Ook bevat het waardevolle ideeën voor docenten die hun onderwijs baseren op het natuurlijk leren, vooral met betrekking tot onderzoekend leren en de afwisseling tussen directe instructie en begeleiden van zelfstandig leren. Leren in vijf dimensies levert zo een waardevolle bijdrage aan de noodzakelijke vernieuwing van de Nederlandse onderwijspraktijk, waarmee studenten en hun opleiders direct aan de slag kunnen.
Hoger onderwijs --- Didactiek. --- Didactiek --- Secundair onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 406 | << page >> |
Sort by
|