Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
#SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C130 --- #SBIB:316.7C140 --- Populaire cultuur algemeen --- Groepscultuur en subculturen --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Folklore --- Dutch literature
Choose an application
#SBIB:052.AANKOOP --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C140 --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Popular culture. --- Popular culture --- Culture, Popular --- Mass culture --- Pop culture --- Popular arts --- Communication --- Intellectual life --- Mass society --- Recreation --- Culture --- Sociology of culture
Choose an application
Mass communications --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:309H504 --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Populaire cultuur algemeen --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering
Choose an application
Folklore --- Housekeeping --- Flanders --- voedsel --- feest --- kermis --- wielrennen --- België --- #VCV monografie 2005 --- #SBIB:053.AANKOOP --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C121 --- #SBIB:316.7C140 --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Cooking --- Belgium --- Recipes --- feest. --- kermis. --- voedsel. --- wielrennen. --- België.
Choose an application
Ons moderne leven te midden van visuele media zorgt ervoor dat iedereen en alles vooral zichtbaar wil zijn. Succes betekent zichtbaarheid en zichtbaarheid succes. Dit 'regime' beheerst ook alle vormen van cultuurproductie, zowel de 'hoge' als de 'lage'. Camiel van Winkel zoekt daarbij in dit boek voorbeelden, zoals het beeldenterras in Rotterdam, de landelijke architectuurplaquette van het Nederlands Architectuurinstituut en het gedrag van politici in campagnetijd, maar ook filmposters, reality-soaps en de film The Matrix. Het steeds verder uitdijen van de beeldcultuur maakt het volgens hem noodzakelijk om de relatie tussen kunst en massacultuur en kunst en kunstvormen opnieuw te overwegen. Het primaat van de zichtbaarheid is een kritisch boek dat op originele wijze verschillende raakvlakken tussen beeldende kunst en andere (hoge en lage) cultuurvormen bespreekt en interpreteert. Het kan gezien worden als een vervolg op Camiel van Winkels eerste boek, Moderne leegte. Over kunst en openbaarheid, dat in 1999 werd gepubliceerd en zeer goed is ontvangen. Camiel van Winkel is kunsthistoricus. Hij publiceert regelmatig kritieken en essays in diverse tijdschriften en catalogi. Onlangs werd hij benoemd tot lector beeldende kunst aan de Academie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Den Bosch. Van 1995 tot 2000 was hij redacteur van Archis, Tijdschrift voor Architectuur, Stad en Beeldcultuur. Van 2000 tot 2004 was hij redacteur van het Vlaams-Nederlandse kunsttijdschrift De Witte Raaf. Voor zijn boek Moderne leegte. Over kunst en openbaarheid ontving hij in 2000 de Jan Bart Klasterprijs voor de kunstkritiek.
beeldcultuur --- Sociology of culture --- art [fine art] --- kunst --- Art --- Camiel van Winkel --- kunstkritiek --- kunsttheorie --- esthetica --- fotografie --- Moss Kate --- Sherman Cindy --- design --- kunst en design --- massacultuur --- modefotografie --- concept art --- conceptuele kunst --- grafische vormgeving --- 7.01 --- 130.2 --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:309H040 --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Populaire cultuur algemeen --- Philosophy and psychology of culture --- mass media --- philosophy of art
Choose an application
Art --- Sociology of culture --- populaire cultuur --- 20ste eeuw --- 21ste eeuw --- Arts, Modern --- Popular culture. --- 600 Cultuur --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C120 --- #SBIB:316.7C140 --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- 20ste eeuw. --- 21ste eeuw.
Choose an application
Aesthetics --- Culture --- #SBIB:052.AANKOOP --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C120 --- #SBIB:316.7C140 --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Aesthetics. --- Culture. --- Cultural sociology --- Sociology of culture --- Civilization --- Popular culture --- Beautiful, The --- Beauty --- Esthetics --- Taste (Aesthetics) --- Philosophy --- Art --- Criticism --- Literature --- Proportion --- Symmetry --- Social aspects --- Psychology --- Radio broadcasting Aesthetics
Choose an application
Culture is a unique and fascinating aspect of the human species. How did it emerge and how does it develop? Richard Dawkins suggested culture evolves and that memes are cultural replicators, subject to variation and selection in the same way as genes are in the biological world. Thus human culture is the product of a mindless evolutionary algorithm. Does this imply, as some have argued, that we are mere meme machines and that the conscious self is an illusion? This highly readable and accessible book extends Dawkins's theory, presenting for the first time a fully developed concept of cultural DNA. Distin argues that culture's development can be seen as the result of memetic evolution and as the product of human creativity. Memetic evolution is perfectly compatible with the view of humans as conscious and intelligent. This book should find a wide readership amongst philosophers, psychologists, sociologists and non-academic readers.
#SBIB:316.7C120 --- #SBIB:316.23H1 --- #SBIB:309H040 --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Kennissociologie --- Populaire cultuur algemeen --- Culture --- Human evolution --- Social evolution --- Cultural evolution --- Cultural transformation --- Culture, Evolution of --- Evolution --- Social change --- Evolution (Biology) --- Physical anthropology --- Evolutionary psychology --- Human beings --- Cultural sociology --- Sociology of culture --- Civilization --- Popular culture --- Origin --- Social aspects --- Culture. --- Social evolution. --- Human evolution. --- Evolution sociale --- Homme --- Arts and Humanities --- Philosophy
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|