Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by
Nation of rebels : why counterculture became consumer culture.
Authors: ---
ISBN: 006074586X Year: 2005 Publisher: New York (N.Y.) HarperBusiness

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Everything bad is good for you : how popular culture is making us smarter.
Author:
ISBN: 0713998024 Year: 2005 Publisher: London Lane

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volkscultuur en samenleving.
Authors: ---
ISBN: 907184000X Year: 2005 Publisher: Utrecht Nederlands centrum voor volkscultuur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The popular culture : a reader.
Authors: ---
ISBN: 0761974725 0761974717 9780761974710 9780761974727 Year: 2005 Publisher: London Sage

Understanding media : inside celebrity.
Authors: ---
ISBN: 0335218814 0335218806 Year: 2005 Publisher: Maidenhead Open university press


Book
Kermissen, koersen en Flandriens: typisch Belgische gerechten uit het volksleven
Authors: --- ---
ISBN: 9044312375 Year: 2005 Publisher: Vianen House of Books


Book
Het primaat van de zichtbaarheid.
Author:
ISBN: 9056624245 9789056624248 Year: 2005 Publisher: Rotterdam NAi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ons moderne leven te midden van visuele media zorgt ervoor dat iedereen en alles vooral zichtbaar wil zijn. Succes betekent zichtbaarheid en zichtbaarheid succes. Dit 'regime' beheerst ook alle vormen van cultuurproductie, zowel de 'hoge' als de 'lage'.&#13;&#13;Camiel van Winkel zoekt daarbij in dit boek voorbeelden, zoals het beeldenterras in Rotterdam, de landelijke architectuurplaquette van het Nederlands Architectuurinstituut en het gedrag van politici in campagnetijd, maar ook filmposters, reality-soaps en de film The Matrix.&#13;&#13;Het steeds verder uitdijen van de beeldcultuur maakt het volgens hem noodzakelijk om de relatie tussen kunst en massacultuur en kunst en kunstvormen opnieuw te overwegen.&#13;&#13;Het primaat van de zichtbaarheid is een kritisch boek dat op originele wijze verschillende raakvlakken tussen beeldende kunst en andere (hoge en lage) cultuurvormen bespreekt en interpreteert. Het kan gezien worden als een vervolg op Camiel van Winkels eerste boek, Moderne leegte. Over kunst en openbaarheid, dat in 1999 werd gepubliceerd en zeer goed is ontvangen.&#13;&#13;Camiel van Winkel is kunsthistoricus. Hij publiceert regelmatig kritieken en essays in diverse tijdschriften en catalogi. Onlangs werd hij benoemd tot lector beeldende kunst aan de Academie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Den Bosch.&#13;Van 1995 tot 2000 was hij redacteur van Archis, Tijdschrift voor Architectuur, Stad en Beeldcultuur. Van 2000 tot 2004 was hij redacteur van het Vlaams-Nederlandse kunsttijdschrift De Witte Raaf. Voor zijn boek Moderne leegte. Over kunst en openbaarheid ontving hij in 2000 de Jan Bart Klasterprijs voor de kunstkritiek.

Re-reading popular culture.
Author:
ISBN: 9781405122443 9781405122450 1405122455 1405122447 Year: 2005 Publisher: Oxford Blackwell

The aesthetics of cultural studies.
Author:
ISBN: 0631223053 0631223061 9780631223061 9780631223054 Year: 2005 Publisher: Malden Blackwell

The selfish meme : a critical reassessment
Author:
ISBN: 9780521606271 0521606276 9780521844529 0521844525 9780511614286 1107140919 0511614284 0511171412 051129851X 0511081901 1280436832 0511197136 0511082355 9780511082351 9780511081903 9781280436833 Year: 2005 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Culture is a unique and fascinating aspect of the human species. How did it emerge and how does it develop? Richard Dawkins suggested culture evolves and that memes are cultural replicators, subject to variation and selection in the same way as genes are in the biological world. Thus human culture is the product of a mindless evolutionary algorithm. Does this imply, as some have argued, that we are mere meme machines and that the conscious self is an illusion? This highly readable and accessible book extends Dawkins's theory, presenting for the first time a fully developed concept of cultural DNA. Distin argues that culture's development can be seen as the result of memetic evolution and as the product of human creativity. Memetic evolution is perfectly compatible with the view of humans as conscious and intelligent. This book should find a wide readership amongst philosophers, psychologists, sociologists and non-academic readers.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by