Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Rekenprobleem --- Oorzaak --- Rekenen --- Planmatig werken --- Handelingsgericht werken --- Remediëring --- Leermiddel --- Software --- Leerlijn --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Dyscalculie
Choose an application
Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair onderwijs,scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor basisonderwijs,belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijsᄋ onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen,pedagogisch klimaat,werken met handelingsplannen,remedial teaching,interne begeleiding Veel concrete voorbeelden, casusgevallen, tabellen, schema's en cartoons maken het boek tot een gemakkelijk toegankelijk studieboek op het gebied van zorgverbreding, orthodidactiek, remedial teaching en interne begeleiding. Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair, onderwijs, scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor Primair onderwijs, belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijs, onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen, pedagogisch klimaat, werken met handelingsplannen, remedial teaching, interne begeleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Orthopedagogics --- zorgverbreding --- orthodidactiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Handelingsplannen --- Adaptief onderwijs --- 460.2 --- Buitengewoon onderwijs --- Interne begeleiding --- Opvoeding --- Orthopedagogiek --- Orthotheken --- Pedagogisch klimaat --- Remedial teaching --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 092549.jpg --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Handelingsplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Hoe kan de onderwijsorganisatie zo optimaal mogelijk inspelen, op de noden van jongeren met specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften? En met welke haalbare en bruikbare procedures kunnen scholen en CLB's zich een betrouwbaar beeld vormen van die specifieke noden, zodat ze een aangepast zorgprofiel voor hun leerlingen kunnen opstellen? Het huidige netwerk van voorzieningen voor buitengewoon onderwijs is in Vlaanderen uitgebouwd op basis van de bekende acht types en de vier opleidingsvormen in het buityengewoon secundair onderwijs. De regelgeving, organisatie en financiering van het buitengewoon onderwijs zijn opgehangen aan deze typologie. Maar deze indeling op basis van deze grote categorieën van "handicaps" blijkt niet altijd even geschikt. Bovendien gaat de aandacht nu veel sterker naar de noden die iemand met een functiebeperking ondervindt in de interactie met zijn omgeving. Vandaar de omschrijving "jongeren met specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften". De vraag n aar andere specifieke leertrajecten enerzijds en naar aangepaste zorg, anderzijds groeit. Een continuûm van onderwijsvoorzieningen kan hierop een antwoord bieden.
Buitengewoon onderwijs. --- Buitengewoon secundair onderwijs. --- Inclusief onderwijs. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zorgverbreding --- Psychologische pedagogiek. --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- School management --- onderwijsorganisatie --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O340 --- 720 Onderwijs --- Gehandicaptenproblematiek 362.4 --- Internationaal (100) --- Onderwijs 37 --- geïntegreerd onderwijs --- inclusief onderwijs --- zorgverbreding --- 451.2 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Inclusief onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Vlaanderen --- Diagnostiek --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Handelingsgericht werken --- Secundair onderwijs --- Gelijke kansenbeleid --- Leerlingenbegeleiding --- Onderwijs, buitengewoon --- Onderwijs, middelbaar --- Onderwijs, organisatie --- Opvoeding --- Zorgverlening --- Schoolleiding --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Geïntegreerd onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Onderwijsfilosofie --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|