Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over de kennisgebieden geschiedenis, maatschappelijke verhoudingen, waaronder staatsinrichting en geestelijke stromingen, in dit boek omschreven als geschiedenis & samenleving. De didactische aspecten, verbonden aan goed onderwijs in geschiedenis & samenleving komen aan de orde op basis van de daarvoor benodigde competenties. Ieder hoofdstuk start met een lijst van competenties, waar tijdens de lerarenopleiding en daarna - voor de klas - aan gewerkt wordt, enerzijds door kennisname van de inhoud van het hoofdstuk (met de studie- en onderzoeksopdrachten als verwerking), anderzijds door de vorming van het hoofdstuk in de onderwijspraktijk. Die competenties zijn in drie groepen geordend : de basiscompetenties, werken met leerlingen en werken met collega's in teamverband. Het centraal begrip is "beeldvorming", dat in verschillende hoofdstukken in dit boek nader geanalyseerd wordt. Daarbij gaat het zowel om de beeldvorming van de hedendaagse werkelijkheid als van de historische werkelijkheid.
476.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- geschiedenis --- maatschappelijke vorming --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Geschiedenis --- Lager onderwijs --- 476.45 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Geschiedenis ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - geschiedenis --- MAVO --- basisonderwijs. --- didactiek. --- Basisonderwijs. --- Didactiek.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|