Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Physiotherapy. Alternative treatments --- beroepsorganisaties --- beroepsprofielen --- kinesitherapie --- beroepen --- nomenclatuur
Choose an application
Library management --- public libraries [buildings] --- openbare bibliotheken --- beroepsprofielen --- Netherlands
Choose an application
Sociology of social welfare --- sociaal werk --- sociologie --- beroepsprofielen --- Maatschappelijk werk --- Opleidingen --- Theorie --- Praktijk --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
Het project 'Wat beweegt de docent' beoogt een optimale motivatie boven te krijgen bij mensen die voor de klas staan. Door aan te sluiten bij onze diepste drijfveren, voelen we ons goed en is het mogelijk tot optimale prestaties te komen. Maar soms is het lastig voor een leidinggevende de drijfveren van een medewerker in een gesprek aan de oppervlakte te krijgen.Dit soort gesprekken is niet altijd vanzélf-sprekend. CPS onderwijsontwikkeling en advies ontwikkelde daarom een instrument dat leidinggevenden helpt de 'juiste' vragen te stellen aan hun medewerkers. Het instrument bestaat uit een set vragenkaartjes met uiteenlopende thema's die van wezenlijk belang zijn de zin van het vak als leraar te (her)ontdekken. Naast deze kaartjes zijn er ballonnen ontwikkeld, bedoeld om luchtig het gesprek binnen de school al wat op gang te brengen.De 'Wat beweegt de docent'-kaartjes kunnen worden ingezet in de dagelijkse praktijk van elke school voor primair- en voortgezet onderwijs maar ook in de bve-sector.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- gespreksmodellen --- interne communicatie --- schoolbeleid --- School management --- 458.1 --- Begeleiding (Coaching) --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Motivatie --- Personeelsbeleid --- Organisatie - Management --- Games --- Coaching. --- Onderwijs.
Choose an application
Het profiel bevat de missie en plaatsbepaling van het beroep, beschrijft taken en competenties en het werkveld van maatschappelijk werk. (Bron: website NVMW)
S2006623.JPG --- maatschappelijk werkers --- 361.3 --- Beroepsprofielen --- Maatschappelijk assistenten --- Opleidingen --- Nederland --- Beroepsprofiel --- Maatschappelijk assistent --- Opleiding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Arbeidsmarkt --- Literatuur
Choose an application
De kern van dit sociaalagogisch basiswerk wordt gevormd door de 4 kerntaken: de praktische hulpverlening, de informatieve hulpverlening, de psychosociale hulpverlening en het organiseren van de hulpverlening. Deze taken bieden een compleet overzicht van het vak MW en daarmee een nieuw profiel van de beroepspraktijk. Door de uitgebreide inventarisatie van de huidige beroepspraktijk is het boek een uitstekende leidraad voor de beroepsoriëntatie van studenten. In welke werkcontext wil de student zijn beroep gaan uitoefenen? Wat houdt het beroep allemaal in? Op deze en andere vragen geeft het boek op heldere wijze antwoord
Maatschappelijk werk --- Methodiek. --- Opleiding. --- beroepsprofielen --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Methodologie --- Hulpverlening --- Signalering --- Sociale netwerken --- Vrijwilligers --- Kwaliteitszorg --- S2006394.JPG --- maatschappelijk werkers --- maatschappelijk werkers, opleiding --- maatschappelijk werk --- 361.3 --- Sociaal netwerk --- Vrijwilliger
Choose an application
De auteurs brengen in kaart hoe directeurs in de realiteit functioneren: hoe ze hun taken opvatten, hun tijd indelen, hun leerkrachten coachen, hun besluiten nemen, ... en hoe dit alles doorweegt op hun totale functioneren en welbevinden. Concrete voorbeelden, citaten en cases uit het onderzoek geven de lezers een blik op 'het leven zoals het is' van directeurs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Schoolleiding --- Onderwijsbeleid. --- Basisonderwijs. --- onderwijsbeleid --- School management --- schooldirecties --- lager onderwijs --- Primary education --- 371.05 --- 373.3 --- 458.1 --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Basisschool --- Beroepsprofielen --- Competenties --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Schoolleiders --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- deeltitel --- 472 --- directeur basisschool --- Schoolbeleid --- basisonderwijs --- onderwijs --- personeelsbeleid --- 061742.jpg --- Onderwijsmanagement ; basisonderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs --- Beleid --- Schooldirectie --- Beroepsprofiel --- Competentie --- Nederland --- Kust --- Leiderschap --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Schoolleider
Choose an application
Een professionele beroepshouding gaat verder dan beroepscompetenties en heeft te maken met vragen als: hoe bereik ik mijn doelen, hoe gedraag ik me in mijn beroep, hoe kom ik over bij anderen, hoe communiceer ik met anderen en hoe kan ik mijn omgeving beïnvloeden? Dit boek ondersteunt het vinden van antwoorden op deze vragen. Het boek biedt onderwerpen zoals het stellen van eigen doelen, het opbouwen van een persoonlijk netwerk, communicatieve vaardigheden, logisch redeneren, samenwerken in een team en het verbeteren van een eerste indruk. Maar ook aan onderwerpen zoals ethiek en beroepscodes, zelfanalyse, omgaan met cultuurverschillen, time- en stressmanagement maar ook omgaan met collega's en ongewenst gedrag.
Didactiek. --- Competenties --- Sociale vaardigheden --- onderwijs. --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- Organization theory --- communicatievaardigheden --- sociale vaardigheden --- competentiemanagement --- Higher education --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- 489.4 --- HBO --- beroepshouding --- beroepsonderwijs --- communicatie --- competentie-management --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- ethiek --- netwerken --- portfolio's --- teamwerk --- time-management --- 484.2 --- 489.3 --- Beginnende leraren --- Beroepsethiek --- Beroepssecundair onderwijs --- Communicatievaardigheden --- Cultuurverschillen --- Groepsdynamica --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Professionele ontwikkeling --- Samenwerking --- Teamcommunicatie --- 658.017 --- Sociale vaardigheden op het werk --- 484.2 ) Onderwijsstrategieën - s.o --- beroepssecundair onderwijs --- 305.8 --- 316.77 --- 489.59 --- Sociale competenties --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- ethiek (moraal) --- lichaamstaal --- reflectie --- samenwerking --- sociale netwerken --- welzijnswerk --- Competentiegericht opleiden --- S20080052.JPG --- competentieontwikkeling --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- 371.3 --- 658.37 --- 007 --- Carrièremanagement --- Professionalisering --- Teamwerk --- Ethiek --- Interculturele communicatie --- Netwerkvorming --- Personeelsmanagement --- Vaardigheidstraining --- Beroepsprofielen --- Beroepshouding --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfanalyse --- Timemanagement --- Stress --- Netwerken --- Diversiteit --- 370.030 --- Netwerk (relationeel) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Competentie --- Beroepsprofiel --- Professionele houding --- Netwerk (ict) --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|