Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- leren --- studiebegeleiding --- Leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- 371.322.6 --- BSO --- leerboeken --- leren leren --- secundair onderwijs --- 450.8 --- schoolboeken --- studiemethoden --- 1e graad b.s.o --- 1e leerjaar B b.s.o --- Bvl b.s.o --- Leren leren --- Studeren --- beroepsonderwijs (ler) --- leren leren (ler) --- Leerstrategieën --- Studiemethoden --- 484.23 --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Huiswerk --- Beroepssecundair onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Study methods --- leren --- studiebegeleiding --- Leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 371.322.6 --- 373.5 --- leerboeken --- leren leren --- secundair onderwijs --- 450.8 --- schoolboeken --- studiemethoden --- Algemeen secundair onderwijs --- Huiswerk --- Leren leren --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- 1e graad s.o. --- Studeren --- leren leren (ler) --- Leerstrategieën --- 484.23 --- student-tutoring --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad s.o --- departement Lerarenopleiding 07 --- handboeken secundair onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Bundeling van de columns die Vincent Klabbers in JSW publiceerde
basisonderwijs --- onderwijs --- 470 --- 474 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsvernieuwing --- Stagebegeleiding --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Conflict --- Cooperative learning --- Huiswerk --- Leraren basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Pesten --- Spreekbeurt --- Stage --- 061037.jpg --- Basisonderwijs: columns --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Festschrift - Libri Amicorum --- Stages --- Coöperatief leren --- Nederland --- Coöperatief leren. --- Onderwijsvernieuwing. --- Nederland. --- Didactics of primary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- lerarenberoep --- Onderwijsstijl --- Taalonderwijs
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 4e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- Huiswerk --- Rekenen --- 4e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 5e leerjaar l.o. --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- 5e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o --- Huiswerk --- Rekenen
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 6e leerjaar l.o. --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Huiswerk --- Rekenen --- 6e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o
Choose an application
Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.
Intellectuele ontwikkeling --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Educational sciences --- Psychology --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 691 --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- Meichenbaum --- denken --- leren leren --- 415.4 --- 450.8 --- Denken --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Meichenbaum, Donald --- Secundair onderwijs --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Basisonderwijs --- Huiswerk --- Leerstijlen --- Leren --- 37.048 --- Kinderen met leerproblemen --- Leermoeilijkheden --- Studeren --- Studievaardigheden --- 030666.jpg --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studiemethoden --- leren --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kind --- Studiemethode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- leerproblemen --- studeren --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
In dit werk, een geslaagd initiatief van de opleiding Handelswetenschappen van de Hogeschool Gent, brengen professoren hun ervaringen samen met het opstarten van wetenschappelijk werk. Het geeft een antwoord op vragen als: hoe dient een onderwerp op een wetenschappelijk verantwoorde manier aangepakt te worden en waar vinden studenten de gepaste literatuur? Een eerste deel behandelt fundamentele informatievaardigheden. Het tweede, grootste deel beschrijft de inhoud, werkinstrumenten en voorbeelden voor niet minder dan vierentwintig onderzoeksgebieden, uit de 'core business' van studenten in de handelswetenschappen, maar ook hulpwetenschappen als communicatie, geschiedenis, politieke wetenschappen etc. De disciplines zijn alfabetisch gerangschikt en worden op gelijke voet behandeld. Misschien verdient een meer systematische aanpak de voorkeur. Een derde deel reikt bronnen voor taalhulp aan. Dit werk is vooral zeer nuttig voor studenten op mastersniveau en biedt ook interessant materiaal voor docenten. Het boek bevat een nuttige index. Vaak wordt de letter wel heel klein en de layout is niet erg geslaagd.
Bronnengids; bedrijfskunde. --- Bronnengidsen --- Handelswetenschappen --- Informatievaardigheden. --- Literatuuronderzoek --- Literatuuronderzoek. --- Online literatuuronderzoek. --- Schrijven. --- Scriptie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Economie en handel. --- Onderwijs. --- Bedrijfskunde. --- Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- Business economics --- Planning (firm) --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- Didactics of sciences --- Didactics of economy --- bedrijfseconomie --- 001.891 --- 460 Economie --- 001 --- 025.5 --- 372.833 --- 372.85 --- 65 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- scripties --- bedrijfskunde --- didactiek --- economie --- hoger onderwijs --- informatieonderzoek --- 02 --- Informatievaardigheden --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- informatievaardigheid --- kritisch lezen --- scriptie --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- informatie, zoekmethode --- maatschappijwetenschappen, methoden --- 003 --- E06071.jpg --- Onderwijs --- Schrijven ; leermiddelen --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschap --- Didactiek van de economie --- Didactiek van de wetenschappen --- Bedrijfseconomie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- inlichtingenwerk --- Methodologie --- Bronnen --- Literatuuroverzicht --- Bron --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt. Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.
Didactiek --- Didactique --- Enseignement --- Onderwijs --- 37.02 --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB: Didactiek --- didactiek --- evaluatie --- onderwijskunde --- 454 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Media en onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Onderwijsmedia --- Relatie leraar-leerling --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Discussie --- Doceren --- Dvd --- Evaluatie (Beoordeling) --- Excursie --- Gespreksvormen --- Groepswerk --- Huiswerk --- ICT --- Klasgesprek --- Kringgesprek --- Leerdoelen --- Leergesprek --- Leraren --- Media --- Onderwijsleergesprek --- Opvoeden --- Rollenspel --- Schoolbord --- Simulatiespel --- Transparanten --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- Didactiek ; algemeen --- Lesgeven --- Onderwijzen ; algemeen --- Didactische beginsituatie --- 062319.jpg --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Teaching --- leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Onderwijskunde --- departement Algemeen --- departement Algemeen 07 --- Provincie West-Vlaanderen --- #gsdbP
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt.
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|