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Islam --- Islam and state --- Islam --- Islam et Etat --- Histoire
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Democracy --- Islam and state --- Shīʻah --- Religious aspects --- Islam --- Doctrines
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Democracy --- Islam and politics --- Islam and state --- Religious aspects --- Islam
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Islam and state --- United States --- Indonesia --- Foreign relations --- Politics and government --- Economic conditions
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Islam and state --- United States --- Indonesia --- Foreign relations --- Politics and government --- Economic conditions
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Islam and state --- United States --- Indonesia --- Foreign relations --- Politics and government --- Economic conditions
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Highlighting the dynamic, pluralistic nature of Islamic civilization, Sufia M. Uddin examines the complex history of Islamic state formation in Bangladesh, formerly the eastern part of the Indian province of Bengal. Uddin focuses on significant moments in the region's history from medieval to modern times, examining the interplay of language, popular and scholarly religious literature, and the colonial experience as they contributed to the creation of a unique Bengali-Islamic identity.During the precolonial era, Bengali, the dominant regional language, infused the richly diverse tradit
Islam and state --- Group identity --- Bengali language --- Nationalism --- History. --- Social aspects. --- Bangladesh --- Civilization.
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La crainte de l'islam, en France, ne remonte ni au 11 septembre 2001, ni au déclenchement de la guerre civile algérienne, ni même à la révolution khomeyniste de 1979. L'ignorance a sa part : on oublie que notre pays se trouve en contact direct avec des musulmans depuis plus de deux siècles, que des disciples du Prophète sont installés sur notre sol depuis plus de cent ans, que l'islam est la deuxième religion de France depuis le début des années 1970 et que l'on tente de l'« organiser » depuis trente ou quarante ans. Ajoutons-y le poids des mauvaises habitudes. Une tradition d'islamophilie bien réelle remontant au XIXe siècle n'a pas suffi pour que l'administration et les politiques laissent les musulmans régir eux-mêmes leurs affaires comme ils le font avec les autres religions : ainsi, la loi de séparation de 1905 n'a jamais été appliquée en Algérie où les communautés cultuelles ne pouvaient même pas disposer des biens légués par de pieux fidèles, et, depuis sa fondation jusqu'à aujourd'hui, la mosquée de Paris constitue un enjeu politique et non pas spirituel. Etc. Telles sont, avec bien d'autres, quelques-unes des raisons pour lesquelles l'islam revêt en France un visage différent de celui qu'il offre dans d'autres pays européens. En donnant à cette question toute son épaisseur historique, l'auteur nous invite à l'envisager d'un oeil neuf.
Islam and state --- Muslims --- Islam et Etat --- Musulmans --- Islam --- Islam and politics --- History --- France --- Ethnic relations --- Islam - France - History - 20th century --- Islam and state - France --- Islam and politics - France --- France - Ethnic relations --- Islam et politique --- Islam et État
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Moving far beyond clumsy stereotypes of Afghan affairs, William Maley shows that only a long-term commitment from the wider world - of a type that is rarely if ever found - offers a reasonable prospect of rescuing Afghanistan from the dangers it continues to face.
Islam and politics. --- Islam and state. --- Islamic fundamentalism. --- Islam and state --- Islam and politics --- Islamic fundamentalism --- Regions & Countries - Asia & the Middle East --- History & Archaeology --- South Asia --- Mosque and state --- State and Islam --- State, The --- Ummah (Islam) --- Afghanistan --- Politics and government
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Islam and state --- Legitimacy of governments --- Islamic law --- Islam and politics --- Droit islamique --- Islam et politique --- Légitimité des gouvernements --- Islam and state - Islamic countries --- Legitimacy of governments - Islamic countries --- Légitimité des gouvernements --- Aspect religieux --- Islam
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