Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Engels --- Didactiek --- Speelleeractiviteit --- Kind --- Dramatische werkvorm
Choose an application
Engels --- Beginner --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvorm
Choose an application
Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op. Naast het boek 'Het gaat steeds beter' zijn deze werkvormkaarten een hulpmiddel bij het ontwikkelen van een workshop, training of lessencyclus. Het doosje bevat 140 kaarten: voor iedere werkvorm één en 10 kaarten met een toelichting op onder andere de gebruiksmogelijkheden van de kaartenset.Bron: https://www.managementboek.nl/spel/9789031349241/werkvormkaarten-het-gaat-steeds-beter-spel-lia-bijkerk
Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Opleiding --- Groepsproces --- Vaardigheden --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Activerende didactische werkvormen --- Didactische werkvorm --- Onderwijs --- Ervaringsleren --- Training --- Workshop --- Kennismakingsspel --- Groepsvorming --- Evaluatie
Choose an application
Het nieuwe leren --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Zelfsturend leren --- Nederland
Choose an application
De auteurs, verbonden aan het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen, hanteren als simpel uitgangpunt voor dit praktijkhandboek: wie fysiek beweegt, gaat mentaal bewegen. Als adviseurs op het gebied van communicatie en advies weten zij dat interactiviteit het verschil maakt. Zij bieden in dit inspirerende boek zestig thematisch geordende werkvormen aan om bijeenkomsten interactiever en daardoor doeltreffender te maken. Prikkelende ideeën, verrassende invalshoeken, nieuwe argumenten en creatieve oplossingen kunnen het gevolg zijn van de dynamiek van de aangeboden werkvormen volgens de lijn: kennismaken en introduceren, ijsbrekers, verkennen en brainstormen, bouwen en boetseren, uitwisselen en afronden en evalueren. De vormgeving is zowel verzorgd als aansprekend en versterkt de dynamiek van de aangeboden werkvormen
Training --- Presenteren --- Vergaderen --- Expressie --- Creativiteit --- Technieken --- Groepsdynamiek --- Communicatieve vaardigheden --- Groepswerk --- Werkvorm
Choose an application
"In een land dat gonst van de al dan niet van bovenaf aangestuurde interculturele dialogen, zou het een goede zaak zijn als iedere stad en provinciale regio een forumtheatergroep zou bezitten, die tegenstellingen en urgente thema's aan het licht kan brengen en vanuit de onderkant afkomstige wetsvoorstellen kan helpen formuleren in een waarlijk democratisch proces, waarbij toneel als medium fungeert. Met dit boek kunnen dit soort groepen moeiteloos opgeleid worden en kunnen zij daarna zelf aan de slag. Datzelfde geldt voor dramadocentenopleidingen en cultureel-maatschappelijke studies, die complete modules aan dit boek zouden moeten ophangen. Want iedereen werkzaam op het gebied van kunst en samenleving zou dit boek verplicht in zijn of haar uitrusting moeten hebben."
dramatische expressie --- cultuurparticipatie --- Community organization --- Acting --- creatieve therapie --- Dramatische werkvormen --- Vormingstheater --- Werkvormen --- Dramatische vorming --- Hulpverlening --- Groepswerk --- Boal, Augusto (1931-2009) --- Dramatische vorming. --- Dramatiseringen. --- speloefeningen --- vormingstheater. --- Toneel. --- Toneelspeelkunst. --- Dramatische werkvorm --- Werkvorm --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Leren --- Het nieuwe leren --- Zelfsturend leren --- Leeromgeving --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie --- Leerstijl --- Schoolmanagement --- Gelijke onderwijskansen --- Activerende didactische werkvormen --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm
Choose an application
Nederlands --- Lager onderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Nederland --- WebQuest --- Computerondersteund onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Didactische werkvorm --- Internet --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal
Choose an application
Doel van de werkmap is: het stimuleren van het gesprek tussen leraren over hun waarden en hun visie op onderwijs en leren enerzijds en de verbinding met hun dagelijkse (klasse)praktijk anderzijds. In de werkmap staan twaalf essenties van onderwijs en leren centraal. Deze essenties verwoorden waarden die van belang zijn in school. Ze bieden aan leerkrachten de mogelijkheid om te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk.Tevens kunnen ze dienen als richtingaanwijzers voor het uitwerken van een pedagogische visie voor de school. Met de essenties kan op verschillende niveaus gewerkt worden.
Teaching --- motivatie --- leren --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Betrokkenheid --- 450.8 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Conflicten --- Leermethodes --- Leerprocessen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Portfolio's --- Relatie leraar - leerling --- Spieken --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Ruzie) --- Didactische werkvorm
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|