Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.
Pedagogie --- geschiedenis --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoedkunde --- pedagogiek --- 431 --- 432 --- Comenius, Johan Amos --- Dewey, John --- Didactische werkvormen --- Freinet, Célestin --- Fröbel, Friedrich --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Herbart, Johann Friedrich --- Korczak, Janusz --- Leerinhoud --- Leren --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijstheorieën --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingstheorieën --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Piaget, Jean --- Vygotsky --- 472.1 --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Klassikaal onderwijs --- Leerinhouden --- Omgevingsonderwijs --- Opvoeden tot burgerzin (Burgerschap) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Rechten van het kind --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Relatie ouder - school --- Taakgericht werken --- 472 ) Lager onderwijs --- 472 --- basisonderwijs --- basisschool (ler) --- didactische werkvormen --- geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- kinderen --- kinderrechten --- klassikaal onderwijs --- leerinhouden --- leren --- opvoeden (ler) --- opvoeden tot burgerzin --- opvoeding --- pedagogie (ler) --- relatie onderwijs-maatschappij --- relatie ouders-school --- taakgericht onderwijs --- Theoretische opvoedkunde --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Onderwijskunde)
Choose an application
Met dit boek willen de auteurs alle onderwijsbetrokkenen informeren over en sensibiliseren voor een zorgzame aanpak van leer- en gedragsproblemen in het secundair onderwijs. Hoe kunnen we concreet en tijdig deze problemen op school onderkennen en er op een verantwoorde manier mee omgaan? Elementen van antwoord worden aangereikt door onderzoekers die de actuele wetenschappelijke inzichten op dit terrein vertalen naar het onderwijsveld. Mede vanuit deze inzichten schetsen beleidsverantwoordelijken enkele recente initiatieven op het niveau van het school- en onderwijsbeleid. Tenslotte worden ook vanuit de hulpverlening concrete handvatten aangereikt om aan de grotere zorgvraag van deze leerlingen tegemoet te komen.
Orthopedagogiek --- gedrags- en emotionele stoornissen. --- Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- leerproblemen --- Neuropathology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- psycho-educatie --- Personality development --- orthopedagogiek --- differentiële opvoeding --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 376 --- #PBIB:+105.61 --- #PBIB:+107.21 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O400 --- ADHD --- Academic collection --- Dyslexie --- Geweld --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- zorgverbreding --- 454.2 --- Differentiërend onderwijs --- Dyscalculie --- Gedragsproblemen --- Jongeren --- Leerproblemen --- Leren leren --- 464 --- Agressieve jongeren --- Secundair onderwijs --- 462.4 --- differentiatie --- dyscalculie --- dyslexie --- gedragsstoornissen (gez) --- leerproblemen (ler) --- leren lezen --- secundair onderwijs --- zorgverbreding (ler) --- Gedragsproblemen ; onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverlening --- 062584.jpg --- Gedragsstoornissen ; secundair onderwijs --- Leerstoornissen ; secundair onderwijs --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- Learning disabled youth --- Education --- Flanders (Belgium) --- Learning disabilities --- Treatment --- Behavior disorders in adolescence --- Behavior therapy for teenagers --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Differentiatie --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|