Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Content and Language Integrated Learning (CLIL) at school in Europe : survey
ISBN: 9279005804 Year: 2006 Publisher: Brussel Eurydice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Angewandte Linguistik und Fremdsprachendidaktik
Author:
ISBN: 9783823362487 Year: 2006 Publisher: Tübingen : Narr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
LE DEVELOPPEMENT DE LA LANGUE MATERNELLE DES ENFANTS IMMERGES. RECHERCHE DE LITTERATURE ET ETUDE DE CAS : L'ECOLE DE WISTERZEE, COURT-ST-ETIENNE
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Het doel van deze scriptie is inzicht te krijgen in de ontwikkeling van de moedertaal tijdens een immersieprogramma. In het theoretische gedeelte leggen we eerst enkele algemene begrippen uit, zoals de verwerving van een taal, de verschillende aspecten van een immersieprogramma en de vereiste kwalificaties voor immersieleerkrachten. We beschrijven ook het programma van de gemeentelijke basisschool Wisterzée van Court-St-Etienne. In ons literatuuronderzoek komen een aantal deelvragen naar voren die handelen over de rol en ontwikkeling van de moedertaal in een immersieprogramma, de mogelijke risico's voor de moedertaal, de taal waarin de kinderen het best beginnen te lezen en de effecten van immersie op het metalinguïstische bewustzijn en op de andere vakken van het lessenpakket. In het praktische gedeelte analyseren we het immersieprogramma van l'école de Wisterzée in Court-St-Etienne. We proberen ook een overzicht te bieden van de samenwerking tussen de verschillende immersiescholen in de Franstalige gemeenschap. Middelen of methode: Na ons literatuuronderzoek woonden we enkele lessen bij in het eerste, tweede en derde leerjaar immersie van de basisschool Wisterzée in Court-St-Etienne. We hebben de testen die werden afgenomen in september 2005 in het derde leerjaar door een werkgroep van het ministerie verbeterd en geanalyseerd om te kijken hoe de moedertaal zich ontwikkelt bij de immersieleerlingen van Wisterzée. Om de samenwerking tussen de immersiescholen te analyseren, hebben we een enquête afgenomen bij een aantal scholen. Resultaten: Een immersieprogramma is een goede manier voor jonge kinderen om een tweede taal relatief spontaan te verwerven. De moedertaal van de jonge kinderen ondervindt geen nadelige effecten als het programma wordt georganiseerd volgens een aantal criteria : het principe één taal, één klas, één leerkracht hanteren, de leerkrachten moeten de nodige kwalificaties hebben, de klassen moeten beperkt worden tot 20 leerlingen, de moedertaal en tweede taal mogen niet steeds door elkaar gebruikt worden. In de Franstalige gemeenschap is er wel nog nood aan samenwerking tussen de verschillende scholen en ondersteuning van de overheid.

Language testing : the social dimension
Authors: ---
ISBN: 9781405155434 1405155434 Year: 2006 Publisher: Malden (Mass.) : Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne vreemde talen : leren, onderwijzen, beoordelen.
Authors: ---
ISBN: 9070593084 9789070593087 Year: 2006 Publisher: Den Haag Nederlandse Taalunie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

CALL dimensions : options and issues in computer-assisted language learning.
Authors: ---
ISBN: 080585634X 0805856331 Year: 2006 Publisher: Mahwah Erlbaum


Book
Orthodidactiek van het Engels
Author:
ISBN: 9062833373 9789062833375 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dyslectische leerlingen ondervinden specifieke problemen bij het leren van een vreemde taal. Welke deze problemen zijn bij het Engels, wordt in dit boek in kaart gebracht. Aan de hand van voorbeeldmateriaal van dyslectische leerlingen komen de volgende onderwerpen aan bod: het Engelse spellingsysteem, de begeleiding bij het lezen, spellen en woordjes leren, onregelmatige werkwoorden, toetsen en beoordelen. Dit boek vervangt de Orthodidactische gids voor het vreemde-talenonderwijs. Door zich te beperken tot het Engels kan dit nieuwe boek dieper ingaan op de specifieke problemen bij het Engels, niet alleen in het voortgezet onderwijs, maar ook in het basisonderwijs (preteaching). Op een bijbehorende website kunnen docenten een klank-spellingschrift van hoogfrequente woorden vinden, om te gebruiken bij de begeleiding van hun leerlingen.


Book
Jongeren met leer- of gedragsproblemen : naar een school met zorg
Authors: ---
ISBN: 9789033459382 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Assessing language through computer technology
Authors: ---
ISBN: 9780521840217 0521549493 052184021X 9780521549493 9780511733116 0511733119 Year: 2006 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1998 and 1999, three of the largest providers of educational tests introduced computer-based versions of proficiency tests for English as a foreign language. Around the same time, many institutions began to offer Web-based tests for particular language courses and classes. These two phenomena have greatly added to the momentum of work in computer-assisted testing and mean that assessment through computer technology is becoming a fact for language learners in educational settings and therefore for teachers and researchers. This book is the first to consider the theoretical, methodological and practical issues and their implications for language-teaching professionals wishing to engage with computer-assisted assessment. It overviews the work in the field, evaluates examples of assessment though computer technology, and provides language teachers and researchers with practical guidelines for implementation.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by