Narrow your search

Library

AP (5)

KDG (4)

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

VIVES (4)

Arteveldehogeschool (3)

UAntwerpen (3)

UCLL (3)

Hogeschool Gent (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2007 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Begrijpend lezen.
Author:
ISBN: 9789001702298 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Beleidsvoerend vermogen van scholen ondersteunen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789030192329 9789030192732 Year: 2007 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen worden opgeroepen om meer en meer hun eigen beleid in handen te nemen. Maar daarvoor moeten ze ook de mogelijkheden krijgen. Niet alleen financieel maar ook wat hun capaciteiten betreft. Ze moeten een beleidsvoerend vermogen ontwikkelen. Gelukkig staan scholen net alleen voor deze opgave. De pedagogische begeleiding bijvoorbeeld, stelt zich tot doel om scholen hierbij te helpen.


Book
Stellen.
Author:
ISBN: 9789001407162 9001407161 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe realiseer je goed stelonderwijs in de basisschool? Door systematisch aandacht te besteden aan alle aspecten van het schrijven van teksten. Belangrijke uitgangs-punten bij goed stelonderwijs zijn: een duidelijke procesmatige instructie, aandacht voor alle componenten van het schrijfproces, realistische stelopdrachten, een duidelijke integratie met ander taalactiviteiten en een goed gestructureerde leerlijn.In deze uitgave van Stellen besteedt de auteur aandacht aan de meest recente methoden in het basisonderwijs. Er is meer plaats ingeruimd voor het toepassen van stelvaardigheden bij andere vakken. Ook wordt er uitgebreider ingegaan op de rol van de computer en internet bij het stelonderwijs. Er zijn nieuwe verwerkings-opdrachten toegevoegd. Op de website www.taalendidactiek.wolters.nl is ondersteunend materiaal beschikbaar voor docenten en studenten.


Book
Leerlingen evalueren in de basisschool
Author:
ISBN: 9789030192749 9789030192053 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen evalueren is noodzakelijk, maar niet altijd zo vanzelfsprekend. Hoe verzamelen we als leerkrachten basisonderwijs betrouwbare gegevens over wat de leerlingen kennen, kunnen en zijn? Hoe komen we op basis van die gegevens tot een correcte en realistische beoordeling? Hoe kunnen we leerlingen hiermee vooruithelpen? Welke rol kan het rapporteren vervullen? En waar staat de leerling in dit proces?

Keywords

Evaluatietechnieken --- Basisonderwijs. --- Didactic evaluation --- lager onderwijs --- Kindergarten --- evaluatie (onderwijs) --- Primary education --- Evaluatietechnieken ; basisonderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Evaluatie --- Frans --- Nederlands --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- evalueren --- godsdienst --- kleuters --- muzische vorming --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 474.4 --- didactiek --- evaluatie --- Bewegingsopvoeding --- Evaluatie --- Godsdienst --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Rapporteren --- Taal --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 471.4 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Godsdienstige opvoeding --- ICT --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerdoelen --- Leerlingen --- Moedertaal --- Muzische opvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Zorgverbreding --- 474.4 ) Evaluatie --- evaluatie basisschool --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- levensbeschouwelijke opvoeding --- ontwikkelingsdoelen --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Rapporteren ; ba.o --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Leerdoel --- Ontwikkelingsdoel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Volwassene --- 454.4


Book
Energize III : 100 energizers en leerspelen voor workshops, lessen en training van sociale competenties
Authors: ---
ISBN: 9789075749526 907574952X Year: 2007 Publisher: Amstelveen Stichting Lions Quest

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers

Listing 1 - 5 of 5
Sort by