Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Teaching aids --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- begrijpend lezen --- 475.2 --- 475.26 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leermiddelen --- Leesvaardigheid --- Nederlands --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 475.26 ) * LEZEN --- basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Lezen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Lezen)
Choose an application
Scholen worden opgeroepen om meer en meer hun eigen beleid in handen te nemen. Maar daarvoor moeten ze ook de mogelijkheden krijgen. Niet alleen financieel maar ook wat hun capaciteiten betreft. Ze moeten een beleidsvoerend vermogen ontwikkelen. Gelukkig staan scholen net alleen voor deze opgave. De pedagogische begeleiding bijvoorbeeld, stelt zich tot doel om scholen hierbij te helpen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- School management --- schoolbeleid --- beleidsvoering --- Flanders --- Education --- Experimental methods --- Educational innovations --- Belgium --- 458.1 --- Begeleiding(Coaching) --- Beleid --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Zelfevaluatie --- deeltitel --- 451.2 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Schoolbeleid --- Schoolleiders --- schoolmanagement --- Pedagogische begeleidingsdienst --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- gelijkekansenbeleid --- leerkrachtenbegeleiding --- onderwijs --- personeelsbeleid --- 082613.jpg --- Onderwijsmanagement --- #gsdbP --- Gelijkheid van kansen in het onderwijs --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Management --- Personeelsmanagement --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoe realiseer je goed stelonderwijs in de basisschool? Door systematisch aandacht te besteden aan alle aspecten van het schrijven van teksten. Belangrijke uitgangs-punten bij goed stelonderwijs zijn: een duidelijke procesmatige instructie, aandacht voor alle componenten van het schrijfproces, realistische stelopdrachten, een duidelijke integratie met ander taalactiviteiten en een goed gestructureerde leerlijn.In deze uitgave van Stellen besteedt de auteur aandacht aan de meest recente methoden in het basisonderwijs. Er is meer plaats ingeruimd voor het toepassen van stelvaardigheden bij andere vakken. Ook wordt er uitgebreider ingegaan op de rol van de computer en internet bij het stelonderwijs. Er zijn nieuwe verwerkings-opdrachten toegevoegd. Op de website www.taalendidactiek.wolters.nl is ondersteunend materiaal beschikbaar voor docenten en studenten.
471.41 --- 475.2 --- 475.24 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Schrijven --- Stellen --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- stellen --- Stellen ; basisonderwijs ; didactiek --- Stellen ; basisonderwijs --- 475.25 --- Nederlands; ba.o. --- Schrijven; ba.o. --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- taal --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Taal --- Taaldidactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Schrijven; ba.o --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands
Choose an application
Leerlingen evalueren is noodzakelijk, maar niet altijd zo vanzelfsprekend. Hoe verzamelen we als leerkrachten basisonderwijs betrouwbare gegevens over wat de leerlingen kennen, kunnen en zijn? Hoe komen we op basis van die gegevens tot een correcte en realistische beoordeling? Hoe kunnen we leerlingen hiermee vooruithelpen? Welke rol kan het rapporteren vervullen? En waar staat de leerling in dit proces?
Evaluatietechnieken --- Basisonderwijs. --- Didactic evaluation --- lager onderwijs --- Kindergarten --- evaluatie (onderwijs) --- Primary education --- Evaluatietechnieken ; basisonderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Evaluatie --- Frans --- Nederlands --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- evalueren --- godsdienst --- kleuters --- muzische vorming --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 474.4 --- didactiek --- evaluatie --- Bewegingsopvoeding --- Evaluatie --- Godsdienst --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Rapporteren --- Taal --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 471.4 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Godsdienstige opvoeding --- ICT --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerdoelen --- Leerlingen --- Moedertaal --- Muzische opvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Zorgverbreding --- 474.4 ) Evaluatie --- evaluatie basisschool --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- levensbeschouwelijke opvoeding --- ontwikkelingsdoelen --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Rapporteren ; ba.o --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Leerdoel --- Ontwikkelingsdoel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Volwassene --- 454.4
Choose an application
Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers
Groepsspelen. --- evaluatie (onderwijs) --- probleemoplossend denken --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- communicatie --- samenwerking --- kennismaking --- secundair onderwijs --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- kennismaken --- groepsklimaat --- spelletjes --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Spel --- 622.1 --- Communicatie --- Conflicthantering --- Evaluatie (Beoordeling) --- Spelen --- Groepswerk --- Kennismakingsspelen --- Samenwerking --- Groepsdynamiek --- Samenwerken --- Conflicthantering : werkvormen --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- 484.21 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Rollenspel --- Bewegingsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Groeperingsvormen --- Groepsspelen --- Teamwerk --- Spelletjes --- Evaluatie --- Pesten --- Zelfvertrouwen --- Sociale vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- Projectwerking --- Training --- Begeleiding --- Werkvormen --- Spel --- Bewegingsspel --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Groeperingsvorm --- Groepsspel --- Kennismakingsspel --- Werkvorm --- spellen --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|