Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Sinds enkele jaren heeft het bachelor/master stelsel zijn intrede gedaan in het Nederlands hoger onderwijs. Voor de universiteiten zijn de gevolgen beperkt geweest. Veel doctoraal opleidingen lieten zich makkelijk ombouwen tot een masteropleiding. Voor de hogescholen zijn de gevolgen verstrekkender, met name wat betreft het opzetten van masteropleidingen. De van oudsher door hen verzorgde postinitiele opleidingen sluiten zeker niet naadloos aan op de kwalificaties van een master. Met name de eis dat ook 'onderzoeken' deel dient uit te maken van het curriculum van een masteropleiding, stelt de hogescholen voor problemen. Enerzijds is hun onderzoeksexpertise beperkt, zij hebben op dit punt geen traditie. Anderzijds is nog erg onduidelijk wat het onderzoek op een hogeschool zal gaan inhouden. De hogescholen moeten derhalve op zoek naar een passende invulling van hun onderzoekscomponent. Een ding is zeker: het zal in ierder geval niet gaan om een kloon van het universitaire onderzoek. Termen als 'toegepast onderzoek' en 'praktijkgericht onderzoek' doen de ronde. (Bron: covertekst)
hoger onderwijs --- rekenproblemen --- spelling --- 300.6 --- buitengewoon onderwijs --- 090861.jpg --- Hoger onderwijs ; Nederland --- Wetenschappelijk onderzoek ; Nederland --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- hogescholen --- Research on teaching --- praktijkonderzoek --- Higher education
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|