Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Relationele Coaching is een radicaal andere manier van kijken naar coaching, namelijk die welke de relatie centraal stelt, vanuit het perspectief van de coachee. Relationele coaching heeft een lange traditie maar krijgt in de afgelopen decennia betrouwbare onderzoeksresultaten als steun in de rug. 'Relationele Coaching' geeft de moderne executive coach tien geboden om het eigen vak nog beter uit te oefenen:Zorg er in de eerste plaats voor niet te schaden;Heb vertrouwen;Commiteer je met hart en ziel aan je benadering, ook als je weet dat het niet uitmaakt welke professionele benadering je kiest;Voed de hoop van je coachee;Bekijk de coaching vanuit je coachee;Werk aan je coachingrelatie, bespreek haar expliciet;Als het niet goed klikt, ga dan op zoek naar een vervanger;Zorg goed voor jezelf;Blijf zo fris en onbevangen mogelijk;Maak je niet te veel zorgen over de specifieke dingen die je doet.Dit boek laat zien hoe elk van deze motto's is onderbouwd door degelijk kwantitatief onderzoek.'Relationele Coaching' geeft niet alleen een compleet overzicht van het vak en van de nieuwste ontwikkelingen, maar ook van de state of the art in andere opzichten. In het tweede deel presenteert dit boek nieuw kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar effecten en ervaringen van coaching. En in het derde deel vindt de lezer een introductie tot de activiteiten die een goede coach maken, en de mechanismen die toetsen dat coaches hun vak verstaan. Opleiding, accreditatie, supervisie en aanbevolen literatuur passeren hier de revue.https://www.standaardboekhandel.be/p/relationele-coaching-9789023243489
Coaching --- Relatie cliënt --- Therapeut --- Professionele ontwikkeling --- Opleiding --- Relatie therapeut - patiënt
Choose an application
Competenties beschrijven het cruciale gedrag om tot succesvol resultaat te komen, op persoonlijk en bedrijfsniveau. In veel organisaties wordt daarom een fikse investering gedaan in het meten van competenties om duidelijk te krijgen waar medewerkers staan ten opzichte van het competentieprofiel: developmentcenters, competentie, observatiesystemen. Het zijn degelijke methodes die behoorlijk wat tijd, menskracht en geld vragen. Coachen op competentieontwikkeling is een aanvulling op boeken die gaan over competentiemanagement. Coachen op ijsbergen In het boek wordt vrij snel duidelijk waarom coachen op competentieontwikkeling (CoCo) ook wel vergeleken wordt met coachen op ijsbergen. Aan de hand van praktijkbeschrijvingen en nabeschouwingen wordt op een levendige wijze het volgende concreet gemaakt: het systematisch doorvragen op competentiegedrag het benoemen van (afwezig) competentiegedrag in de hier-en-nusituatie het bespreekbaar maken van onzichtbare opvattingen die het compententiegedrag beïnvloeden het werken met competenties in het spanningsveld beoordelen en ontwikkelen het werken met een ontwikkelplan het voeren van 'CoCo'-gesprekken in de groep het profiel van een 'CoCo'-coach Nieuw is het belang van de context van competenties. Voor wie? Coachen op competentieontwikkeling is bestemd voor leidinggevenden, managers en P&O-adviseurs die werken in profitbedrijven en/of non-profitorganisaties. Zij zijn verantwoordelijk voor het concretiseren van competentiemanagement en de competentiegerichte coachgesprekken. Dit boek is ook nuttig voor studenten, opleiders en startende coaches die willen kennismaken met de praktijk van het competentiegesprek.
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- E-books --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- Teamwerk. --- 450.7 --- 366.41 --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Leidinggeven --- Professionele ontwikkeling --- Begeleiding(Coaching) --- 489.4 --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
Coachen op competentieontwikkeling is een vervolg op boeken die gaan over competentiemanagement. Competenties beschrijven het cruciale gedrag om tot succesvol resultaat te komen, op persoonlijk en bedrijfsniveau. In veel organisaties wordt daarom een flinke investering gedaan in het meten van competenties om duidelijk te krijgen waar medewerkers staan ten opzichte van het competentieprofiel: developmentcenters, competentie-observatiesystemen. Het zijn dergelijke methodes die behoorlijk wat tijd, menskracht en geld vragen. Maar dan In dit boek wordt vrij snel duidelijk waarom coachen op competentieontwikkeling (CoCo) ook wel vergeleken wordt met coachen op ijsbergen. Aan de hand van praktijkbeschrijvingen en nabeschouwingen wordt op een levendige wijze het volgende concreet gemaakt: - het systematisch doorvragen op competentiegedrag - het benoemen van (afwezig) competentiegedrag in de hier-en-nu situatie - het bespreekbaar maken van onzichtbare opvattingen die het competentiegedrag beïnvloeden - het werken met competenties in het spanningsveld beoordelen en ontwikkelen - het werken met een ontwikkelplan - het voeren van CoCo-gesprekken in de groep - het profiel van een CoCo-coach - nieuw is het belang van de context van competenties Dit boek is bestemd voor leidinggevenden, managers en P&O-adviseurs in zowel de profit- als de non-profitsector
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- Teamwerk. --- E-books --- 450.7 --- 366.41 --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Leidinggeven --- Professionele ontwikkeling --- Begeleiding(Coaching) --- 489.4 --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
Uitgaande van praktijkvoorbeelden komt theorie en toepassing op het gebied van praktijkonderzoek door leraren aan de orde. Het boek besteedt aandacht aan onderzoek dat een bijdrage levert aan het eigen functioneren als leraar en aan onderzoek dat door een team van leraren wordt uitgevoerd. Daarnaast gaat de uitgave natuurlijk in op de bijdrage van ondereozek aan schoolontwikkeling en aan het beroep van leraar in het algemeen. Het boek bevat een breed scala van toepassingsmogelijkheden, skill sheets, theorie en suggesties voor verdere verdieping. (Bron: covertekst)
Onderzoek --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- lerarenberoep --- Formateurs Opleiders --- Recherche et développement Onderzoek en ontwikkeling --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Professionele ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Leerkracht --- Leraren basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Actieonderzoek --- Onderwijs en onderzoek --- 072458.jpg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Onderwijskunde --- onderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Competentie
Choose an application
Heel wat leerkrachten en scholen komen regelmatig in contact met kwaliteitszorg via allerlei methodieken en instrumenten. De boomgaard van de kwaliteitszorg is dus al erg rijk en werpt in vele scholen zijn vruchten af. Toch vinden de samenstellers van dit boek het zinvol om het Vlaamse onderwijsveld te laten kennismaken met nog een andere fruitboom, namelijk die van het actieonderzoek. Op lange termijn vergt goede kwaliteitszorg immers een variatie aan methodieken, invalshoeken en domeinen. Tot die noodzakelijke verscheidenheid draagt actieonderzoek alvast bij.
Kwaliteitszorg --- Leraren --- Onderwijs. --- Professionalisering. --- School management --- onderwijsmanagement --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijskwaliteit --- 371.012 --- actieonderzoeken --- didactiek --- kwaliteitszorg --- onderwijsonderzoek --- 450.4 --- 450.7 --- Actieonderzoeken --- Beginnende leraren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- actie-onderzoek --- actieonderzoek --- gratis exemplaar --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Actieonderzoek --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Professionalisering --- Schoolmanagement --- 454 --- kwaliteitsontwikkeling --- Kwaliteitsontwikkeling --- Onderwijs ; didactiek --- 450.49 --- Onderwijsstrategieën --- Leraren ; professionalisering --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijskunde --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- departement Algemeen 07
Choose an application
onderwijzers --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Leerinhouden --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Nederlands --- Engels --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Kunstzinnige vorming --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Loopbaan --- Leraren lager onderwijs --- 450.7 --- 474 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leerinhoud --- Muzische vorming --- Professionele ontwikkeling --- Rekenen --- Taalonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leraar lager onderwijs
Choose an application
Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- Lerarenopleiding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Onderwijsstijlen --- 450.7 --- bijscholing --- klassenmanagement --- leraren --- onderwijs --- opleidingen --- professionalisering --- zelfontwikkeling --- Professionalisering --- Reflecteren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- klasmanagement --- Opleiding en bijscholing --- Leraren --- Bijscholing. --- Professionalisering. --- (vak)didactiek talen. --- #PBIB:+SLO 220.93 --- lesgeven --- reflectie --- Enneagram --- Lesgeven --- Persoonlijkheidsleer --- Reflecteren (Terugblikken) --- Beginnende leraren --- Onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Reflectie --- Studentgericht onderwijs --- opleiding van onderwijsgevenden --- 081568.jpg --- Leraren ; professionalisering --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management --- E-books --- Onderwijsstijl
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|