Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Educatief spel voor de tweede graad ter bevordering van een interculturele dialoog omtrent relaties en seksualiteit
Didactics of medicine. --- Didactics of secundary education. --- Sexology. --- interculturaliteit. --- intermenselijke relaties. --- relationele vorming. --- seksuele vorming. --- sociale relaties.
Choose an application
Didactics of medicine --- Didactics of secundary education --- Sexology --- interculturaliteit --- intermenselijke relaties --- sociale relaties --- seksuele vorming --- relationele vorming
Choose an application
Choose an application
Praat met dit spel in een multiculturele klas of groep over seksualiteit en relaties.Jongeren krijgen de rol van relatieadviseur voor 2 fictieve leeftijdsgenoten. Ze bepalen hoe een koppel elkaar ontmoet. Verder in het spel bepalen ze het verloop van hun relatie.(https://www.sensoa.be/materiaal/shalimar-spel-nederlandstalige-versie)
615.5 --- Interculturele opvoeding --- Relationele vorming --- Seksuele opvoeding --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Seksualiteit en jongeren / kinderen --- Seksuele opvoeding (seksuele voorlichting, voorlichting (seksuele)) --- anders-zijn --- diversiteit --- relaties --- seksualiteit --- Seksualiteit, huwelijk en gezin; voorlichting en ethiek --- Games --- Relaties --- Relatievorming --- Seksualiteit --- Interculturele communicatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Seksuele voorlichting --- Jeugd --- Relatie --- Relationele en seksuele vorming --- Multiculturele samenleving --- Intercultureel onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Jongere
Choose an application
Kinderen, met hart en ziel hou je van ze, door merg en been gaat je hun pijn en van top tot teen ben je aan ze verknocht. Kinderen, met hart en ziel zijn ze, wat je ook doet, loyaal aan jou, met huid en haar zijn ze aan jouw buien overgeleverd, door merg en been snijdt jouw boze stem, van top tot teen zijn ze gevangen in jouw 'huis'. - Hoe kan ik me voorbereiden op het krijgen van een kind? - Wat moet ik weten over de ontwikkeling en de behoeften van kinderen? - Hoe ga ik om met een dwarse peuter of onzekere puber? - Hoe voorkom ik dat ik dezelfde fouten maak als mijn ouders? Onze kinderen zijn volledig overgeleverd aan de zorg die wij ze geven. Maar zijn we wel voldoende toegerust voor deze taak? Weten wij wat een kind écht nodig heeft? En wat ons eigen gedrag en emoties bij de opvoeding drijft? Opvoeden valt veel ouders zwaarder dan verwacht. In dit boek biedt Ingeborg Bosch een schat aan informatie, maar ook concrete handvatten die ons helpen bij het begeleiden van kinderen op weg naar volwassenheid. Op zo'n manier dat we niet alleen zelf steeds evenwichtiger worden, maar vooral ook (onze) kinderen een goede start kunnen geven. Ingeborg Bosch (1960) is psychologe en verwierf bekendheid met de door haar ontwikkelde therapie Past Reality Integration®. Ze schreef hierover de succesvolle boeken De herontdekking van het ware zelf en Illusies.
relationele vorming --- ouders-kind relatie --- psychotherapie --- emotionele opvoeding --- Psychology --- Children development and guidance --- Children management --- Children training --- Education des enfants --- Enfants éducation --- Kinderen opvoeding --- Opvoeding van kinderen --- PRI-methode --- huilbaby's --- oudercursus --- Child rearing --- 416.23 --- 433 --- kindermishandeling --- opvoeding --- welbevinden --- zwangerschap --- Tot c. 13 jaar --- Opvoeding in de praktijk
Choose an application
978-90-6858-723-4
relationele vorming --- Sexology --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- relatievorming --- schoolleven --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- klasklimaat --- relationele opvoeding --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- Klassfeer --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leeromgeving --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o. --- snoezelen --- ontspannen --- gevoelens --- emoties --- waardenvorming --- seksuele opvoeding --- pesten --- plagen --- hoogsensitieve kinderen --- intergenerationeel werken --- Axenroos --- klankschalen --- coöperatief --- leren --- CLIM --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o
Choose an application
Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel
Karakter --- #PBIB:+108.31 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- kwaliteiten --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- 417.1 --- sociaal-emotionele opvoeding --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- 417 --- Feedback --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Zelfkennis --- 159.923 --- Karakterkunde --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Communicatievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 478.8 --- Persoonlijkheidsvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- typologieën --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- zelfbeeld --- kwaliteit --- eigenwaarde --- kinderen --- Psychology --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- karakterkunde --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- psychologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Talenten --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|