Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- Psychiatry --- autismespectrumstoornis (ASS) --- volwassenen
Choose an application
De COVAAR is een psychologische test naar COgnitieve VAARdigheden. Het is een redeneer- en leerproef waarbij taalkennis een minieme rol speelt, zowel bij het oplossen van de vragen, als bij het instrueren van de proefpersoon. Ze werd namelijk ontwikkeld om voor anderstalige nieuwkomers of kandidaat leerlingen Nederlands (NT2) te schatten volgens welke leermethode zij het best onderricht krijgen. De Huizen van het Nederlands kunnen daarmee anderstaligen beter oriënteren naar het juiste leertraject. De test werd ontwikkeld in opdracht van de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) door een team van schoolpsychologen van de Leuvense Universiteit, olv Walter Magez. Oorspronkelijk ontwikkeld voor volwassenen in het kader van het volwassenenonderwijs werkte men in 2006-2007 een jongerenversie uit die dienstig kan zijn in de onthaalklassen, dus met aangepaste normering. De cognitieve vaardigheidstest COVAAR is bedoeld als instrument voor het inschatten van de cognitieve beginsituatie van de leerling in het perspectief van een aangepast didactisch handelen bij anderstalige nieuwkomers in het secundair onderwijs.
Didactic evaluation --- meetinstrumenten (psychologie) --- adolescenten --- intelligentie --- volwassenen
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Orthopedagogics --- pleegzorg --- personen met een beperking --- volwassenen --- broers en zussen
Choose an application
Se former, former les autres aussi, est un enjeu majeur de nos sociétés occidentales. En France, la formation professionnelle tout au long de la vie constitue une obligation légale. Derrière cette nécessité, des techniques, des méthodes, des filières, des institutions, des droits, des savoir-faire, des conceptions de l'apprentissage... ; une réalité complexe, en somme, que ces 100 mots permettent d'appréhender. Cet ouvrage offre ainsi les repères essentiels dans le domaine de la formation et révèle combien celle-ci est créatrice de valeur, non seulement sur le plan économique pour l'organisation, mais surtout pour soi et pour autrui.
Adult education --- Education des adultes --- Vocabulaire --- --lexique --- --Formation --- --374.7 <44> --- BPB0711 --- Formation Opleiding --- Lexiques Lexica --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--Frankrijk --- 374.7 <44> --- 374.7 <44> Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--Frankrijk --- --Adult education --- Formation
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie II geeft een uitgebreid overzicht van het vakgebied. Het boek behandelt de menselijke ontwikkeling van de jongvolwassenheid tot het levenseinde. De fysieke, cognitieve, sociale en persoonlijkheidsontwikkeling in deze fasen komen uitgebreid aan de orde. Het boek combineert en integreert theorie, onderzoek en praktijk op een toegankelijke manier. De focus ligt daarbij op het hier en nu. De traditionele kerngebieden en historische ontwikkelingen worden besproken, maar steeds wordt daarbij een link gelegd naar nieuwe ontwikkelingsgebieden, onderzoeksbevindingen en trends. Kenmerkend zijn verder de didactische elementen en de aantrekkelijke schrijfstijl. De auteur leidt de student door het boek heen aan de hand van praktische voorbeelden en oefeningen. Ontwikkelingpsychologie II gaat verder waar het eerste deel ophield. Door de vergelijkbare opbouw en didactiek sluiten de boeken naadloos op elkaar aan. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- levensloop --- Ontwikkelingspsychologie --- 159.922 --- 159.922.6 --- #GGSB: Psychologie --- 416 --- Ouderen --- Volwassenen --- 072008.jpg --- S2008308.JPG --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- 159.98 --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- Psychologie --- Man --- Volwassene --- psychologie van de levensloop --- ouderen --- volwassenen
Choose an application
51 p.
Didactics of religion --- Catechetics --- Catholic Church --- Volwassenencatechese --- Godsdienst --- Verkondiging --- Godsdienstfilosofie --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- C3 --- handleiding --- catechese --- volwassenen --- Bijbel --- 235.0 --- Kunst en cultuur --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Employees --- Adult education. --- Training of. --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Projets de formation Opleidingsprojecten --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Adult education --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Adults, Education of --- Education of adults --- Training of --- Occupational training --- Employer-supported education --- Education --- Continuing education --- Open learning
Choose an application
67
Secondary education --- Didactic strategies --- lesgeven --- Adult education. Lifelong learning --- onderwijspsychologie --- Onderwijs --- Volwassenen --- Leerdoelstellingen --- Zelfstudie --- #KVHB:Didactiek --- 373.5 --- 371.31 --- 374.7 --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- doceeroefeningen --- doceerstijlen --- docenten --- doceren --- groepsmanagement --- zelfkritiek --- zelfstandig leren --- Volwassene --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De auteurs beschrijven de hedendaagse visie op het ondersteunen van mensen met een verstandelijke beperking. Zij schetsen de ontwikkeling in elke levensfase en gaan in op de verschillende vormen van ondersteuning en methodieken die hierbij ingezet kunnen worden. Ook zijn er verdiepende hoofdstukken met belangrijke thema?s uit het werkveld. Het boek kan goed gebruikt worden als opleidingsboek, maar is ook geschikt als naslagwerk voor het werkveld. Daarnaast kunnen andere betrokkenen, zoals familie van mensen met een verstandelijke beperking, zicht krijgen op wat er speelt in de ondersteuning van deze mensen
personen met een mentale beperking --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- hulpverlening --- mensen met een mentale beperking --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 462 --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- 376.3 --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Kwaliteit --- Methodiek --- Ondersteuning --- Organisatie --- Personen met een mentale handicap --- 606.84 --- bejaarden (ouderen) --- beroepsuitoefening --- jeugdigen --- kinderen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- mentaal gehandicapten --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- psychiatrie --- psychiatrische patiënt --- psychiatrische verpleegkunde --- volwassenen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: psychologie) --- departement Gezondheidszorg 09 --- psychotherapie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- Zwakzinnigheid --- Volwassenen --- Bejaarden --- Ouderen --- Jeugd --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Verstandelijke handicap --- Kind --- Volwassene --- Oudere --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere --- verstandelijke beperking
Choose an application
Sommige kinderen praten als de beste, maar leren toch zo moeilijk op school. Met rekenen en begrijpend lezen wil het niet echt vlotten, ze zijn nogal eens onhandig en houterig, en passen zich moeilijk aan nieuwe situaties aan. Ze kunnen nooit eens eten zonder knoeien en hebben een hekel aan puzzelen. Ook met vriendjes gaat het niet altijd even goed. Vroeger wist men met deze kinderen geen raad. Vandaag weet men wel beter: deze kinderen hebben NLD! In dit boek schetsen de auteurs helder en duidelijk de symptomen van NLD. Ze leggen uit hoe NLD op school tot uiting komt, geven aan waar je als ouder en als leerkracht op kunt letten, en laten zien hoe je zelf met het kind kunt oefenen. Behalve kinderen met NLD laten ze ook volwassenen met NLD aan het woord, die een beeld schetsen van hun sterktes en moeilijkheden. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen. --- NLD. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- NLD --- #KVHB:NLD --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376.5 --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Ontwikkelingsstoornissen --- School --- kinderen met leerproblemen --- 111538.jpg --- ontwikkelingsstoornissen --- Adolescenten --- Kinderen --- Kleuters --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Rekenproblemen --- Taalproblemen --- Volwassenen --- nld --- 462.4 --- Psychische handicap --- Autisme --- Leermoeilijkheden --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- departement Lerarenopleiding 10 --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- Niet-verbale leerstoornis --- Ontwikkelingsproblemen --- Rekenstoornissen --- Leesstoornissen --- Kind --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leermoeilijkheid --- Rekenstoornis --- Leesstoornis
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|