Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
1 t/m 9 : de anatomie van het getal
Author:
ISBN: 9789085710875 Year: 2008 Publisher: Diemen Veen Magazines

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De wereld van het getal : hoe cijfers en getallen ons universum hebben gevormd
Author:
ISBN: 9789077363164 Year: 2008 Publisher: 's-Graveland Fontaine

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Getallen vormen de kern van het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt. Toch hebben velen maar weinig kennis van de fundamentele wiskundige beginselen, laat staan van de rol die ze spelen in de filosofie, kunst, muziek, architectuur, kwantummechanica, natuurkunde, computertechnologie, literatuur, biologie, economie, religie en het occulte: eigenlijk elke discipline die al eeuwenlang door de mensheid bestudeerd wordt. (Bron: www.fontaineuitgevers.nl)


Book
Mathe-kings : jonge kinderen aan de slag met wiskunde
Authors: ---
ISBN: 9789088500022 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mathe-kings nodigt u uit mee te gaan op een ontdekkingsreis door het rijk van de wiskunde, waar enthousiaste, nieuwsgierige kleuters een brug slaan van het rijk van het concrete (het kinderlijke denken in beelden) naar het rijk van het abstracte (het denken in symbolen), en intussen spelenderwijs kennismaken met de verbazingwekkende wetenschap van de wiskunde.Bij het bouwen van een stevige brug, en dus van elke brugpijler afzonderlijk, komen er drie fases kijken: in de eerste fase worden zintuiglijk waarneembare, tastbare dingen uit het dagelijks leven van het kind bij de bouw betrokken, in de tweede fase komen er af en toe tekens en symbolen, getallen geheten, bij en in de derde fase heeft het kind zich die getallen en symbolen eigen gemaakt, zijn ze hem vertrouwd, en gaat het er als vanzelfsprekend mee om. Een brug steunt op zes pijlers, die worden gevormd door wiskundige concepten: sorteren en classificeren, patronen, getallen, ruimte en geometrie, wegen, meten en vergelijken, en grafische voorstellingen en statistiek.Jonge kinderen ontdekken de wiskunde door dingen aan te raken, door zich te bewegen, te proeven, te horen, te zien en te creëren. Ze ontwikkelen wiskundige concepten terwijl ze met hun kleine kostbaarheden in de weer zijn en beleven wiskunde als een methode waarmee ze hun eigen wereld kunnen structureren en ontdekken.


Book
Biep de muis : spelen met getallen
Authors: ---
ISBN: 9789059324015 9782357170087 Year: 2008 Volume: *4 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Book
Wiskunde voor de beginnende bachelor
Authors: ---
ISBN: 9789038211268 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit compendium is een aanvulling op het theorieboek 'Wiskunde voor de beginnende bachelor' en bevat de belangrijkste wiskundige begrippen en formules die daarin aan bod komen.



Multi
Zwiso 3 : werkboek blok 7
Authors: ---
ISBN: 9789055353460 9789055353439 9789055353446 9789055353453 9789055353477 9789055353484 9789055353491 9789055353507 9789055353897 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Zwijsen/Infoboek


Book
Wat had je gedacht ? : leidraad voor filosoferen met jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789030180722 9030180722 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet alleen kinderen, maar ook jongeren stellen zich vragen over zichzelf, de ander en de maatschappij. Dit boek is geschikt om met die jongeren, vooral op school maar ook daarbuiten, stil te staan bij deze vragen. Filosoferen wordt hier opgevat als een werkwoord en niet als een 'vak'.

Keywords

Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere


Multi
Concreet 3 : leerwerkboek : wiskunde voor bso
Authors: --- ---
ISBN: 9789028947702 9789028947719 9789028947726 Year: 2008 Publisher: Kapellen Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 10
Sort by