Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
wiskunde --- getallensymboliek --- Number theory --- getallen --- 5 <036> --- 5 <036> Wiskunde. Natuurwetenschappen--Gidsen. Inleidingen --- Wiskunde. Natuurwetenschappen--Gidsen. Inleidingen --- Getallen --- Getal
Choose an application
Getallen vormen de kern van het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt. Toch hebben velen maar weinig kennis van de fundamentele wiskundige beginselen, laat staan van de rol die ze spelen in de filosofie, kunst, muziek, architectuur, kwantummechanica, natuurkunde, computertechnologie, literatuur, biologie, economie, religie en het occulte: eigenlijk elke discipline die al eeuwenlang door de mensheid bestudeerd wordt. (Bron: www.fontaineuitgevers.nl)
Mathematics --- Number theory --- getallenleer --- getallensymboliek --- Science --- cijfers --- geschiedenis --- getallen --- wiskunde --- 510.2 --- Getallen --- Wiskunde --- 100860.jpg --- Wiskunde ; geschiedenis --- Geschiedenis der wiskunde - Wiskundigen --- Popular works --- departement Lerarenopleiding 10 --- wiskunde, geschiedenis --- Getallenkennis --- Geschiedenis --- Getal --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Mathe-kings nodigt u uit mee te gaan op een ontdekkingsreis door het rijk van de wiskunde, waar enthousiaste, nieuwsgierige kleuters een brug slaan van het rijk van het concrete (het kinderlijke denken in beelden) naar het rijk van het abstracte (het denken in symbolen), en intussen spelenderwijs kennismaken met de verbazingwekkende wetenschap van de wiskunde.Bij het bouwen van een stevige brug, en dus van elke brugpijler afzonderlijk, komen er drie fases kijken: in de eerste fase worden zintuiglijk waarneembare, tastbare dingen uit het dagelijks leven van het kind bij de bouw betrokken, in de tweede fase komen er af en toe tekens en symbolen, getallen geheten, bij en in de derde fase heeft het kind zich die getallen en symbolen eigen gemaakt, zijn ze hem vertrouwd, en gaat het er als vanzelfsprekend mee om. Een brug steunt op zes pijlers, die worden gevormd door wiskundige concepten: sorteren en classificeren, patronen, getallen, ruimte en geometrie, wegen, meten en vergelijken, en grafische voorstellingen en statistiek.Jonge kinderen ontdekken de wiskunde door dingen aan te raken, door zich te bewegen, te proeven, te horen, te zien en te creëren. Ze ontwikkelen wiskundige concepten terwijl ze met hun kleine kostbaarheden in de weer zijn en beleven wiskunde als een methode waarmee ze hun eigen wereld kunnen structureren en ontdekken.
getallen --- meten --- rekenen --- wegen --- wiskunde --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Fruit --- Getallen --- Groenten --- Meten --- Probleemoplossend denken --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wegen (werkwoord) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sorteren --- 472.2 --- Wiskunde ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
25
getallen --- kleuteronderwijs --- voorbereidend rekenen --- wiskunde --- 471.42 --- didactiek --- schoolboeken --- wiskundige initiatie --- Getalbegrip --- Getallen --- Kleuteronderwijs --- Tellen --- Winkeltje spelen --- Wiskundige initiatie --- Handboek/cursus --- Wiskunde --- getal --- handboek --- tellen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Getallen. --- Kleuteronderwijs. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Rekenen --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- cognitieve didactiek --- PXL-Handboeken --- pedagogiek --- getallenleer --- Getal
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Dit compendium is een aanvulling op het theorieboek 'Wiskunde voor de beginnende bachelor' en bevat de belangrijkste wiskundige begrippen en formules die daarin aan bod komen.
HO (hoger onderwijs) --- Logic --- Didactics of mathematics --- Didactics of higher education --- wiskunde --- logic --- meetkunde --- 456.34 --- 510.3 --- Getallen --- Goniometrie --- Hoger onderwijs --- Lineaire algebra --- Logica --- Meetkunde --- Reële functies --- Verzamelingen --- Wiskunde --- wiskunde (ler) --- lineaire algebra --- wiskundige functies --- 51 --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- departement Lerarenopleiding 08 --- Logopedie --- Bachelor --- Bachelors --- Bacheloropleiding
Choose an application
Hoort bij de methode wiskunde 'Zwiso'.
Wiskunde --- Getallen. --- Basisonderwijs. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.51 --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- 3e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- handboek --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- wiskunde, leermethoden --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Rekenen tot 100 --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Contains audio-visual material
Choose an application
Hoort bij de methode wiskunde 'Zwiso'.
Wiskunde --- Getallen. --- Basisonderwijs. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.51 --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- 2e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- handboek --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- wiskunde, leermethoden --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Rekenen tot 100 --- Getallenkennis --- Getalbegrip --- 2de leerjaar --- Contains audio-visual material
Choose an application
Niet alleen kinderen, maar ook jongeren stellen zich vragen over zichzelf, de ander en de maatschappij. Dit boek is geschikt om met die jongeren, vooral op school maar ook daarbuiten, stil te staan bij deze vragen. Filosoferen wordt hier opgevat als een werkwoord en niet als een 'vak'.
Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- 372.851 --- bso --- leerboeken --- secundair onderwijs --- wiskunde --- 485.3 --- schoolboeken --- 3e leerjaar b.s.o. --- Handboek/cursus --- Wiskunde --- handboek --- Wiskunde ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde: handboek secundair onderwijs --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.851 Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- departement Lerarenopleiding 08 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e leerjaar b.s.o --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Getallen --- Tijd --- Schaal --- Verhoudingen (wiskunde) --- Breuken (wiskunde) --- Percentberekening --- Vlakke figuren --- Informatieverwerking --- Metend rekenen --- Getal --- Schaal (verhouding) --- Verhouding (wiskunde) --- Breuk (wiskunde) --- Percentrekening --- Vlakke figuur --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #BSCH: vak: wiskunde
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|