Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Aan de hand van gevarieerde opdrachten over taal onderwijs en taaldidactiek wijst deze taalgids je de weg in het basisboek. De taalgids helpt je ook de informatie in het basisboek goed te gebruiken en te verwerken. Voor elke groep van de basisschool zijn opdrachten geformuleerd. Sommige daarvan sluiten direct aan bij de praktijkverhalen en de theoretische doorkijkjes uit het basisboek. Andere gaan een stap verder en zetten je aan het denken over achterliggende gedachten en doeln van het taalonderwijs. Daarnaast zijn er allerlei suggesties opgenomen voor praktijkopdrachten waarmee je aan de slag kunt op je stageschool.
456.1 --- taalonderwijs --- Nederlands --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101778.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Choose an application
06-4779-9
#BSCH: vak: Nederlands --- leerboeken --- volwassenonderwijs --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- 485.1 --- Handboek/cursus --- Nederlands --- anderstaligen --- handboek --- volwassenenonderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands als tweede taal --- Volwassenen --- Volwassene
Choose an application
Secondary education --- literatuuronderwijs --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- SO (secundair onderwijs) --- Netherlands --- Flanders --- 485.1 --- Literatuuronderwijs --- Nederland --- Nederlands --- Vlaanderen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Onderwijsonderzoek --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Maak kennis met Salomé en de campagne van Broederlijk Delen aan de hand van 10 A3-foto?s, een bijbehorend verhaal en een handleiding met lessuggesties voor de leerkracht. De fotoset is opgebouwd rond het verhaal van Salomé. Salomé gaat voor het eerst naar de natuurschool op zondag. Ze heeft veel kriebels in haar buik, maar heeft er ook heel veel zin in. Ontdek samen met de kinderen wat Salomé allemaal doet op de natuurschool, wat ze bijleert en ontdekt. Via herkenbare situaties en gevoelens die aansluiten bij de leefwereld van jonge kinderen, wordt een gevoel van verbondenheid gestimuleerd. Op die manier wordt aan de ontwikkeling van empathie, respect en openheid gewerkt.Bron: https://www.studioglobo.be/aanbod/salome-colombia
Broederlijk Delen --- Colombia (land) --- Schooldag --- School (instelling) --- Buitenonderwijs --- Mondiale vorming --- Wereldoriëntatie --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Netherlands --- Flanders --- 485.1 --- Begeleid zelfstandig leren --- Begeleid zelfstandig leren. --- Nederlands. --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Nieuwe leren --- secundair onderwijs --- Nederlande taal en letterkunde. --- Nederlandse taal- en letterkunde.
Choose an application
485.1 --- 6e leerjaar t.s.o. --- Handboek/cursus --- Nederlands --- citeren --- dialecten --- handboek --- lezen --- luisteren --- schrijven --- sociolecten --- solliciteren --- spreken --- taalverwerving --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- 6e leerjaar t.s.o --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Studenten en docenten van de pabo vrezen dat de Taaltoets-pabo voor veel eerstejaars een struikelblok wordt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. De toets is voor alle studenten te halen, als zij zich maar goed voorbereiden. En dat kan met 'De Taaltoets-pabo haal je zo'. In dit oefenboek wordt alle stof behandeld die de studenten voor de taaltoets moeten kennen. De vier domeinen spelling toepassen, formuleren, interpunctie en basisgrammatica vormen de basis van ieder hoofdstuk. (Bron: covertekst)
Formuleren --- Pedagogisch hoger onderwijs --- 091776.jpg --- Nederlandse taal ; leraren ; opleidingen --- Didactics of secundary education --- Nederlands --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of Dutch --- didactiek --- 485.1 --- Grammatica --- Interpunctie --- Nederland --- Spelling --- 472.7 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Taal --- Taalvaardigheid --- 473.7 --- Nederlandse taal- en letterkunde --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: zinsontleding) --- PXL-Education --- Nederlandse taalkunde --- taalbeheersing
Choose an application
Een school zonder taalbeleid...Als het van huidig minister van Onderwijs en Vorming Frank Vandenbroucke afhangt, wordt zo'n school in de nabije toekomst een grote uitzondering. Dat valt alleszins af te leiden uit zijn talenbeleidsnota (2007). Met allerlei initiatieven wil hij er immers voor zorgen dat elke leerling volgens zijn niveau taalvaardig(er) wordt. Het is nu aan de scholen, in het bijzonder aan alle leraren, om hier werk van te maken. Geen eenvoudige opdracht, maar het kan! Dat is alvast de positieve boodschap die dit boek wil uitdragen. In deze publicatie wisselen praktijkvoorbeelden en bijdragen over achtergrond en aanpak elkaar af. Centraal staat de stelling dat taalgebruik op school geen struikelblok mag zijn om te leren. Anders gezegd : een goede taalkennis is een belangrijke basis om goed te kunnen leren. De samenstellers van dit boek willen aantonen waar we in Vlaanderen vandaag met taalbeleid staan en daarom komen verschillende actoren zoals beleid, inspectie, begeleiding Nascholing en leraren aan het woord Inhoudsopgave : Van droom naar werkelijkheid : taalbeleid in het onderwijs Een denk- en werkkader voor taalbeleid Focus op 'Met woorden aan de slag' Een taalbeleid uitbouwen : een boeiend en dynamisch proces in het OLVC Zottegem, Campus Centrum Rol van de inspectie bij de controle van taal-/talenbeleid Taal(vaardigheids)beleid in VTI Diksmuide 2003-2007 Focus op posterprojecten De lat hoog voor vakonderwijs : taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek Taalgericht vakonderwijs in de praktijk. Drie vakleerkrachten over hun ervaringen als trainer in een TVO-project Taalgericht vakonderwijs in het Imelda-Instituut in Brussel : van atelier naar taalwerkplaats Focus op geletterdheid Taalbeleid door de bril van een begeleidingsdienst Het meten van taalvaardigheid en het opstellen van een begeleidingstraject via taaltoetsen Naar een doelgericht en meetbaar schooltaalbeleid Focus op schrijfkaders Met vereende (leer)krachten! Taalbeleid in scholen met anderstalige 'nieuwkomers' en anderstalige 'oudkomers'.
Taalbeleid --- Taalonderwijs. --- Taalvaardigheid --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- taalbeleid --- Didactics of languages --- SO (secundair onderwijs) --- Taalonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Dutch language --- Study and teaching (Secondary) --- Government policy --- Flanders (Belgium) --- secundair onderwijs --- taal --- taalvaardigheid --- 456.1 --- Secundair onderwijs --- 481.3 --- taaleducatie (ler) --- taalgebruik (ler) --- taalvaardigheidsonderwijs (ler) --- 485.15 --- 373.5 --- Taalgericht vakonderwijs --- communicatie (leesbaarheid) --- geletterdheid --- linguistiek (taal) --- taalverwerving --- Nederlandse taal en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 09 --- Nederlandse taal --- Leerlingbegeleiding --- Nederlands --- Didactiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- =393 --- Nederlands --- leerboeken --- secundair onderwijs --- tso --- 485.11 --- 831.3 --- 1e leerjaar t.s.o --- 485.1 --- Handboek/cursus --- handboek --- 095218.jpg --- Nederlands: handboek secundair onderwij --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: Nederlands --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- =393 Nederlands --- Nederlands - schoolboeken --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers. --- Grammar --- Problems, exercises, etc. --- Manuels pour allophones --- Grammaire --- Problèmes et exercices --- 371.67 --- 373.5 --- =393 --- #PBIB:+111.28 --- 81'276.1 --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- 485.1 --- Nederlands --- 801 )* Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; leermiddelen --- 838.5 --- didactiek --- NT2 --- * 838.5 --- =393 Nederlands --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Taal of idioom van specifieke sociale klassen --- Nederlande taal en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- zelfstudiepakket --- PHL-Education 13 --- Grammaticaoefeningen --- Grammatica --- Oefening
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|