Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
C6 --- opleiding --- verpleegkunde --- geschiedenis --- onderwijs --- 377.5 --- 37 <09> <493> --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Geschiedenis (West-Vlaanderen) --- 613.3 --- Geschiedenis (verpleegkunde) --- HIVV (Kortrijk) --- Hoger onderwijs --- KATHO --- Verpleegkunde --- Vroedkunde --- 613.1 --- opleidingen (gez) --- verpleegkunde (gez) --- vroedkunde (gez) --- geschiedenis (gez) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Hoger beroepsonderwijs. Niho --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 377.5 Hoger beroepsonderwijs. Niho --- Hoger Instituut voor Verpleegkunde en Vroedkunde, Kortrijk --- History --- Nursing schools --- Flanders (Belgium) --- Onderwijs --- Geschiedenis (West-Vlaanderen)
Choose an application
761 Gemeenschapsonderwijs --- competenties --- democratisering --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 373 --- 451.2 --- België --- gemeenschapsonderwijs --- onderwijs --- 371.2 --- Democratisering van het onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Onderwijs Algemeen (België) --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie van het onderwijs, het lesgeven en regelingen met betrekking tot opleiding --- Onderwijsvernieuwing ; Vlaanderen --- Gemeenschapsonderwijs. --- Teaching --- onderwijsorganisatie --- departement Algemeen 08 --- Vlaamse gemeenschap
Choose an application
Het voorbije decennium zijn er trends in het onderwijslandschap waar elke aspirant-leraar vertrouwd mee zou moeten raken. Deze trends komen, net omdat ze zo nieuw zijn, relatief weinig aan bod in de curricula van de lerarenopleidingen. Om een aantal trends toch zichtbaarder te maken voor aspirant-leraren, besloten drie instellingen gezamelijk seminaries in te richten die enkele thema's behandelen. De reeks van seminaries werd getiteld 'Onderwijs en opvoeden in de 21ste eeuw' en werd mogelijk gemaakt door de steun van het expertisenetwerk 'School of Education' van de Associatie K.U.Leuven. Vier experts behandelden in deze reeks elk een specifiek en actueel aspect van onderwijs en opvoeden, met name : gelijke kansen, de relatie tussen onderwijsonderzoek en praktijk, opvoedend werk van de school en internationalisering op school. Dit Cahier voor Dicdactiek is de neerslag van die seminaries. Telkens komt een expert aan bod die op een boeiende manier een specifieke trend bespreekt.
GOK. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsbeleid. --- Spelen --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Kinderen. --- Education --- Aims and objectives --- 371 --- Academic collection --- internationalisering --- onderwijs --- onderwijskunde --- 21e eeuw --- 451.2 --- België --- onderwijsbeleid --- onderwijsgeschiedenis --- onderwijsvernieuwing --- opvoeding --- Gelijke onderwijskansen --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Praktijk --- Speelplaatsen --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- gelijke onderwijskansen --- 450 --- Internationalisering --- Onderwijs --- Opvoeden --- Pedagogie --- Lerarenopleiding : CVO --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding en onderwijs --- Hoger onderwijs --- Onderwijspraktijk --- Speeltijden --- Opvoeding --- Speelplaats --- Speeltijd --- Nederland --- Kust --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In het Belgische onderwijs, aan beide kanten van de taalgrens, groeit de bekommernis om de hardnekkige sociale ongelijkheid die in het systeem ingebakken zit: keer op keer wijzen internationale vergelijkingen op een grote kloof in vaardigheden tussen leerlingen uit sociaal sterkere en zwakkere milieus. Er is al heel wat geweten over de oorzaken van deze kwaal; het komt er nu op aan om ze met vereende krachten aan te pakken. Dit boek beschrijft een brede waaier van concrete strategieën, zowel in de klas als op school- en systeemniveau. Zestien invalshoeken worden toegelicht, elk in een apart hoofdstuk. Ze behandelen vragen zoals: Welke randvoorwaarden moeten gecreëerd worden om de ongelijke beginsituatie te compenseren? Hoe kan de segregatie in het Belgische onderwijs worden tegen gegaan? Op welke manier kunnen de ouders en de medeleerlingen sterker betrokken worden in het proces? Welke pedagogische innovaties kunnen de prestatiekloof helpen verkleinen? Op welke manier kunnen meer kinderen zich goed voelen op school? Telkens zijn de analyses aangevuld met boeiende praktijkreportages. De 16 sporen willen handvatten aanreiken om concreet aan de slag te gaan en de sociale ongelijkheid stap voor stap weg te werken
#SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O240 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- Academic collection --- 732 Onderwijsparticipatie --- gelijke onderwijskansen (GOK) --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- GOK --- differentiatie --- gelijke onderwijskansen --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs --- 451.2 --- België --- gelijke kansenbeleid --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- 450.42 --- Brede school --- Deeltijds leren --- Democratisering --- Differentiatie --- Discriminatie --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Inclusief onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolverlaters --- Sociale ongelijkheid --- Verbondenheid --- basisonderwijs --- diversiteit --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- lerarenopleiding --- onderwijsvernieuwing --- schoolcultuur --- schoolmoeheid --- secundair onderwijs --- sociale uitsluiting --- 454.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Curriculum --- Deeltijds werken-onderwijs --- Diversiteit --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Gelijke onderwijskansen --- Kinderopvang --- Leerling-participatie --- Leerling-rechtspositie --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Onderwijs en sociaal milieu --- Onderwijskansen --- Onderwijssociologie --- Ouders --- Schoolkeuze --- Schoolklimaat --- Schoolmoeheid --- Schoolreglement --- Studiefinanciering --- Studiekeuze (beroepskeuze, studieadvies) --- Studiekeuze --- Taalvaardigheid --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- gelijke onderwijskansen (ler) --- gok (ler) --- schoolklimaat --- schoolreglement --- studiekeuze --- taalvaardigheid --- Armoede --- Basisonderwijs --- Kansarmen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 37.014 --- 37.061 --- 371 --- 371.21 --- 376.7 --- 450.2 --- Deeltijds onderwijs --- Onderwijs : gelijke kansen --- Onderwijs en sociale ongelijkheid --- Onderwijs; Vlaanderen --- Ongelijkheden --- Rechten van de leerling --- Relatie ouder-school --- Schoolcultuur --- Uitsluiting --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Didactische principes --- GOK. --- Algemeen. --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of education --- School management --- Belgium --- DEELTIJDS LEREN -- 375 --- SCHOOLMOEHEID -- 375 --- Onderwijs ; België --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; België --- Onderwijsvoorrangsbeleid ; Vlaanderen --- departement Lerarenopleiding 09 --- Armoedebeleid --- Kansarmoede --- Onderwijs --- Achterstelling --- 371.1 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijs ; België --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; België
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|